Vyhledávání

Nová převodovka C.Crosseru je u značky představena v premiéře na IAA

CITROËN C.CROSSER: NOVÁ PŘEVODOVKA A VÝVOJ STYLU PRO JEŠTĚ LEPŠÍ VZHLED A ELEGANCI

Citroën C.Crosser nabízí svým uživatelům díky nové převodovce DCS (Dual Clutch Systém) a vylepšenému interiéru (nové čalounění, přepracovaný sdružený přístroj) výrazný posun v pohodlnosti řízení a pohody na palubě.
Nová mechanická pilotovaná převodovka DCS s dvojím spojkovým mechanismem přináší ve všech konfiguracích výjimečnou pohodu a komfort. Nabízí se jako alternativa k tradiční převodovce u motoru HDi 160 FAP.
Nová vnitřní úprava s novým povrchem a modernizovaným přístrojem zajišťuje značné zlepšení z hlediska kvality pro ještě lepší vzhled a eleganci.


NOVÁ PŘEVODOVKA PRO VĚTŠÍ RADOST A NIŽŠÍ SPOTŘEBU

Nová převodovka, která je nabízena u vozu CITROËN C.Crosser, je u značky Citroën představena v premiéře.
Převodovka nazvaná DCS neboli „Dual Clutch Systém“ je manuální pilotovaná převodovka využívající dva spojkové mechanismy. Řízení je takřka stejně pohodlné jako u automatické převodovky, se sotva znatelným řazením a velmi snadnou manévrovatelností při nízké rychlosti, díky systému, který po uvolnění brzdového pedálu zajišťuje pomalé popojíždění.
Tato převodovka se kombinuje s asistentem pro rozjezd do svahu. Výrazně usnadňuje rozjíždění a manévrování s vozem na svazích o sklonu 5° a výše.
Ve smíšeném cyklu je spotřeba paliva 7,3 l / 100 km a emise CO2 činí 192 g / km.



Ovládání převodovky DCS
Páka převodovky vozu CITROËN C.Crosser na středovém panelu v poloze „D“ umožňuje automatické řazení převodových stupňů. Volič zabudovaný za převodovkou nabízí dvě možnosti řazení: režim „Normal“, který se zapne vždy při nastartování motoru, a režim „Sport“, který do řazení vnáší více dynamiky. Pokud řidič páku přesune v příčném směru z polohy „D“, může používat manuální řazení a sám volit rychlostní stupně.
Pod volantem jsou navíc umístěny dva ovladače, přičemž vpravo se řadí vyšší a vlevo nižší rychlostní stupně. Slouží k:
• řazení rychlostí v manuálním režimu, vedle využití páky převodovky,
• zařazení jednoho stupně v automatickém režimu před případným návratem k plně automatickému režimu,
• návratu k automatickému režimu delším stisknutím páčky „+“.

Fungování převodovky DCS
Převodovka DCS nabízí šest rychlostních stupňů. Tvoří ji dvojice tradičních převodovek v jedné skříni, každá spřažená s jednou spojkou. První převodovka obsluhuje liché rychlostní stupně: 1., 3. a 5., a rovněž zpátečku. Druhá převodovka zajišťuje řazení 2., 4. a 6. stupně. Originálnost fungování spočívá v tom, že jsou po většinu času u každé převodovky zařazeny 2 rychlostní stupně.
Když je zařazen jeden stupeň, počítač určí, jaký další stupeň se má předvolit a zařadí jej. Ve vhodném okamžiku je první spojka rozpojí a současně se sepne druhá. Díky tomuto systému dochází k takřka okamžitému řazení bez jakýchkoliv rázů, protože nedochází k přerušení točivého momentu. Řidič ani spolucestující řazení rychlostí ani nepostřehnou.
V případě, že počítač předvolí nevhodný stupeň (například při průměrné akceleraci, když si řidič přeje zařadit ručně nižší stupeň, aby došlo k výraznějšímu rozjetí vpřed), se lehce prodlouží doba před zařazením rychlosti, ale rychlost a komfort řazení se nijak nezmění.
Komfort fungování je srovnatelný s komfortem automatické převodovky, navíc nabízí při zařazené rychlosti vpřed i vzad funkci, která výrazně usnadňuje pomalé popojíždění a manévrování při nízkých rychlostech.
Obě převodovky i spojky jsou umístěny jedné ose, aby zůstal objem kompatibilní se současnou strukturou a zajistila se přiměřená hmotnost. Spojky jsou uložené v olejové lázni, aby bylo možné přenášet výrazný točivý moment, který vyvíjí motor HDi 160 FAP.
Systém řízení spojek i řazení převodových stupňů ovládá hydraulický systém. Ten řídí počítač, který ovládá mechanismy vyhrazené pro spouštění spojek a převodovek.


NOVÝ INTERIÉR PRO JEŠTĚ VĚTŠÍ POHODLÍ A KVALITU PROVEDENÍ

Uvnitř vozu C-Crosser se objevuje mnoho novinek. Ty nejenže zvyšují komfort, ale také zvýrazňují kvalitu, na niž byl kladen velký důraz. Jako příklad lze uvést:
• čalounění velké části palubní desky včetně stříšky nad sdruženým přístrojem, zdobené prošitím,
• horní část dveřních panelů s čalouněním s prošitím,
• sdružený přístroj nového stylu, s chromovanou lištou a novou bodovou maticí,
• nový vzhled ovladačů klimatizačního systému,
• plné opěrky hlavy ve 3. řadě.

Z hlediska výbavy je C-Crosser vybaven systémem stírání předního okna s automatickým ovládáním, s možností nastavit citlivost čidla dle přání uživatele.
Vůz s motorem HDi 160 FAP je ve dvou nejvyšších verzích výbavy vybaven rovným chromovaným výfukem.
U modelů s audio systémem HiFi Rockford Fosgate je výkon digitálního zesilovače 710 W namísto 650.
V nabídce jsou dva nové odstíny: hnědý Mangaro a modrý Profond, který nahrazuje modrý odstín Muzzano.
U verzí s motorem HDi 160 FAP s mechanickou šestistupňovou převodovkou došlo ke snížení spotřeby paliva na 7,0 l / 100 km ve smíšeném režimu a poklesu emisí CO2, které dnes činí 185 g/km. 


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu