Vyhledávání

Peugeot představuje novou podobu vozu typu MPV.

Peugeot 5008

Kompaktní MPV s novým profilem

Peugeot představuje novou podobu vozu typu MPV.
Model 5008 přichází na trh se záměrem stát se ve svém segmentu novou referencí. K dosažení tohoto cíle mu slouží propracovaná variabilita spojená s výjimečnými jízdními vlastnostmi a špičkové technologie zaměřené na komfort a bezpečnost jízdy.

Tento nový model značky Peugeot je k dispozici v 5 nebo 7místné verzi. Jeho délka je 4,53 m a výška 1,64 m.
Aerodynamický vůz ladných křivek
Při pohledu z exteriéru se model 5008 odlišuje svou vyváženou a výrazně profilovanou siluetou. Jeho aerodynamický tvar (Cx 0,29 a Scx 0,77) budí dojem ladnosti pohybu a prvotřídních jízdních vlastností.

Styl nového kompaktního modelu je založen na dynamickém vzhledu exteriéru, který je zdařile spojen s velkým obyvatelným vnitřním prostorem.
Kvalitní interiér zaměřený na potěšení z jízdy
Místo řidiče v Peugeotu 5008 je v rámci kategorie vozů typu MPV pojato v mimořádně originálním a inovativním stylu. Jeho ergonomie, blízká klasickým verzím, je zasazena do zvýšené architektury vozu. Poloha při řízení je tak velmi pohodlná, přičemž si řidič zachovává přehled nad vozovkou.

Místo řidiče je provedeno ve znamení jízdního potěšení a inovací, které jsou patrné v každém detailu vozu 5008. Vůz vyniká avantgardními technologiemi, jako například Head-up displej, i vysoce kvalitními materiály.
Světlý a prostorný interiér
Cestující ve voze 5008 si užívají prosvětleného interiéru i výborného výhledu do okolní krajiny, který jim otevírá panoramatická střecha (1,69 m²) i ostatní prosklené části o celkovém ploše 5,77 m² !

Interiér vozu je velmi prostorný - šířka v loktech na předních sedadlech je 1 476 mm a 1 520 mm ve druhé řadě, kde najdeme tři samostatná sedadla. Ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dvě dospělé osoby a šířka v loktech je zde celých 1 341 mm!

Příkladná variabilita
Variabilita vozu 5008 je na nejlepší úrovni v segmentu.
Druhou řadu tvoří 3 samostatná stejně široká sedadla, u kterých lze pro maximální komfort nastavit sklon opěradla a podélný posun (v rozpětí 130 mm). Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit perfektně rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze u některých výbav sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce. Funkčnost bočních sedadel ve druhé řadě usnadňuje pohodlný přístup na sedadla ve třetí řadě. Podobně variabilní jsou i plnohodnotná sedadla ve třetí řadě, která je možné jednotlivě složit do podlahy.
Interiér modelu 5008 tak nabízí mnoho variant uspořádání, aby mohl lépe vyhovět požadavkům svých uživatelů.

Rekordní objem zavazadlového prostoru
Praktický zavazadlový prostor vozu 5008 je díky svým pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí tento velkorysý prostor objem od 758 l do 823 l (nebo 579 až 678 dm3 metodou VDA 210) pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Ve voze 5008 tak najdeme jeden z nejlepších zavazadelníků v segmentu.

Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složení sedadel ve druhé řadě.

Rodiny s dětmi, pro které je otázka prostoru a praktičnosti vždy důležitá, jistě ocení řadu menších i větších odkládacích prostorů (celkem 48 l) rozmístěných v prostoru celé kabiny.

U pětimístné verze je navíc k dispozici také prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l, který dokládá, že každé volné místo bylo optimálně využito a každodenní používání vozu je mimořádně pohodlné.

Avantgardní technologie ve službách bezpečnosti
Model 5008 zavádí v segmentu MPV inovativní a novátorské technologie, kterými definuje nové reference v oblasti bezpečnosti a komfortu.

Head Up displej
Důležité informace pro řízení vozu (rychlost, údaje regulátoru a omezovače rychlosti a Distance Alert) jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledový displej. Řidič má tak v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu, aniž by spustil oči z vozovky. Vedle komfortu řízení na krátkých i dlouhých trasách má tento prvek velký přínos v oblasti aktivní bezpečnosti.

Inteligentní kontrola pohonu je protiprokluzový systém nabízený ve spojení se sériově dodávaným ESP. Ke klasickému protiprokluzovému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na povrchu se sníženou přilnavostí (led, sníh, déšť).

Navíc k bezpečnosti zajištěné podvozkovými částmi vozu, disponuje model 5008 účinným systémem zádržných prostředků.

Mezi 6 airbagy, které se starají o ochranu cestujících, stojí za zdůraznění hlavový airbag pro všechny tři řady (u 5 místné verze pro dvě řady). Aktivuje se současně s bočními airbagy, aby zajistil optimální bezpečnost cestujících na palubě. S předními airbagy řidiče a spolujezdce jsou tak všechna místa ve voze velmi účinně chráněna.

Temperamentní projev, který neubírá na komfortu jízdy
Ambicí modelu 5008 je stát se z pohledu jízdního potěšení novou referencí v segmentu kompaktních MPV. Usilovat o to bude svými dynamickými kvalitami, které kombinují bezvadný jízdní projev vozu hodný nejlepších hatchbacků Peugeot a komfortní odpružení na té nejlepší úrovni.

Maximální úsilí odborníků Peugeot bylo zaměřeno na jízdní vlastnosti vozu 5008, které dosahují kvalit verzí hatchback, a současně zůstává zachován komfort, který zákazníci očekávají.

Toto spojení komfort / jízdní projev je pro nový Peugeot 5008 charakteristickým rysem.

Kompletní řada ekologicky šetrných motorů
Pro Peugeot 5008 jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky poslední generace. Odpovídají dynamickému charakteru tohoto nového vozu. Spojují výkon a hospodárný provoz, dosahují velmi dobré bilance emisí CO2 (135 g/km u motoru 1.6 HDI FAP 80 kW 110 k 2-Tronic, 5místná verze) a zprostředkovávají řidiči intenzivní jízdní zážitky.

- 1.6 VTi 88 kW (120 k) MAN5 Euro 5 – 7,3 l/100 km a 169 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 1.6 THP 115 kW (156 k) MAN6 Euro 5 – 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 2.0 HDI FAP 110 kW (150 k) MAN6 Euro 5 – 5,8 l/100 km a 151g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) AUT6 Euro 5 – 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k) MAN6 – 5,3 l/100 km a 140 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k) 2-Tronic – 5,1 l/100 km a 135 g/km CO2 v kombinovaném cyklu

Výbava na podporu řízení poslední generace
Aby každodenní používání vozu bylo co nejjednodušší, nabízí model 5008 na přání užitečné technologie jako například parkovací asistent vpředu a vzadu spolu s inovativním systémem měření volného prostoru pro zaparkování.

V zájmu vedení řidičů k ekologické jízdě jsou motory Euro 5 vybaveny systémem Gear Shift Indicator (GSI), který umožňuje optimalizovat spotřebu paliva a emise CO2 při každodenním používání vozu.

Špičková multimediální výbava
Pro co nejpříjemnější cestování je pro cestující ve druhé řadě v nabídce dokonale integrovaný multimediální systém. Ten zahrnuje dvě barevné 7“ obrazovky zabudované v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu, do které lze připojit všechny typy přenosných audio/video zařízení (přenosný video přehrávač, herní konzola, DVD přehrávač…), a dvoje bezdrátová Bluetooth® sluchátka.

Peugeot 5008 může současně být vybaven také posledními novinkami z řady telematických systémů Peugeot nazvanými WIP (World In Peugeot):
WIP Sound, WIP Bluetooth, WIP Nav a WIP COM 3D.

A pro skutečné hudební fanoušky je na přání připraven systém HiFi JBL.

5008, jméno podle logiky názvosloví Peugeot
Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nula uprostřed je určena pro vozy se zvýšenou koncepcí a místem řidiče, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot. Číslice 8 upřesňuje generaci nového modelu.


Peugeot 5008

Kompaktní MPV s novým profilem
Peugeot představuje novou podobu vozu typu MPV.

Tento nový model přejímá základní hodnoty značky a optimalizuje všechny charakteristiky, které zákazníci tohoto segmentu očekávají. Využívá špičkových technologií ve prospěch komfortu a bezpečnosti jízdy a z pohledu jízdních vlastností nepřipouští žádné kompromisy.

Ambice modelu 5008 jsou vysoké : stát se novou referencí v segmentu kompaktních MPV.

Peugeot rozšiřuje svou nabídku v segmentu M1
Model 5008 s délkou 4,53 m a výškou 1,64 m zcela přirozeně rozšiřuje spolu s verzí 308 SW a nejnověji také s crossoverem 3008 nabídku značky Peugeot v segmentu M1. Tento kompaktní vůz s 5/7 místy doplňuje a posiluje pozici značky na trhu rodinných vozidel. Po modelu 3008 představuje model 5008 druhou ofenzívu značky Peugeot v segmentu M1 v kategorii prostorných vozů se zvýšenou architekturou.

Aerodynamický ladných křivek
Při pohledu z exteriéru se model 5008 odlišuje svou vyváženou a výrazně profilovanou siluetou.

Jeho aerodynamický tvar (Cx 0,29 a Scx 0,77) nachází inspiraci u vysokorychlostních vlaků. Budí dojem ladnosti pohybu a prvotřídních jízdních vlastností.

Je zřejmé, že jeho přední část s protáhlými předními světlomety a zkosenou kapotou, na kterou na úrovni předních kol plynule navazuje rozměrné čelní sklo, proniká vzduchem účinněji a s minimálním odporem.
Eleganci a prestiž propůjčují vozu 5008 i chromované dekory, které lemují přední masku. Protáhlé, čistě vykreslené boky vozu umocňují dojem, že vůz je v neustálém pohybu a vysoký pás karoserie vypovídá o bezpečné ochraně interiéru.

Velké zadní pevné okénko zasahuje až do zadního okna a i ostatní rozměrné prosklené plochy na sebe plynule navazují, takže vytváří kolem celého vozu spojený prosklený pás. Interiér vozu je tak příjemně prosvětlený a světelný komfort si užívají všichni cestující ve voze, i ti na zadních sedadlech, ke kterým světlo proniká velkorysou panoramatickou střechou.

Při pohledu na vůz z profilu zaujme elegantní linie, která začíná v úrovni zadních dveří, sílí na blatnících a obepíná celou záď vozu 5008. Křivka dodává bokům i zadnímu víku vozu dodatečný dynamický nádech.

O vizuální identitu vozu se starají svým specifickým tvarem a použitou technologií světelné signalizace i zadní světla. Obrysová světla jsou tvořena horizontálním světlovodem s LED diodami. Pod ním se nacházejí žárovky, které zajišťují rozsvícení brzdových a směrových světel. Tyto moderní a elegantní světelné efekty posilují estetickou působivost vozu. Mlhová světla spolu se zadním zpětným světlem vizuálně podporují dojem stability.

Zadní část tak dostává robustní, stylově čistý a reprezentativní vzhled. Tvar víka vypovídá o dobře přístupném zavazadlovém prostoru, který u rodinného vozu představuje zásadní předpoklad obchodního úspěchu.

Styl nového kompaktního jednoprostorového vozu je založen na dynamickém vzhledu exteriéru, jenž je zdařile spojen s velkým obyvatelným vnitřním prostorem.

Kvalitní interiér zaměřený na potěšení z jízdy a řízení vozu
Místo řidiče v Peugeotu 5008 je v rámci kategorie MPV pojato v mimořádně originálním a inovativním stylu. Zvýšená pozice při řízení, pro tento typ vozů typická, otevírá řidiči vynikající výhled a dodává mu pocit jistoty a bezpečí.
Návrháři vozu však dokázali posunout ergonomii pozice při řízení ještě dále: kvalitou sedadel, ale také úhlem sklonu svisle posazeného volantu (24,8°), podobně jako u verze hatchback 308. Poloha při řízení je tak velmi pohodlná, přičemž si řidič stále zachovává svůj dominantní přehled nad vozovkou.

Místo řidiče je provedeno ve znamení jízdního potěšení a inovací, které jsou patrné v každém detailu vozu 5008. Vůz vyniká avantgardními technologiemi, jako například Head-up displej, i vysoce kvalitními materiály.

Se zřetelem na řidiče přechází sdružený přístroj v elegantní středový panel. Předsazená palubní deska je modelována v souladu s dynamickými křivkami exteriéru a budí dojem prostornosti.

Propracovaná ergonomie ovladačů, které přirozeně padnou do ruky, vychází z verzí hatchback.

Světlý a prostorný interiér
Na široké čelní sklo (1,70 m²) navazuje rozměrná prosklená panoramatická střecha (1,69 m²), která v řadě Peugeot patří mezi jednu z největších. Cestující si tak mohou užít prosvětleného interiéru i skvělého panoramatického výhledu do okolní krajiny. S bočními okny, pevnými okénky a zadním oknem dosahuje prosklená plocha celkem 5,77 m² !

Prostorný! Přívlastek, který výstižně charakterizuje interiér vozu 5008. Šířka v loktech na předních sedadlech je 1 476 mm a 1 520 mm ve druhé řadě sedadel o stejné šířce. Ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dvě dospělé osoby a šířka v loktech je zde celých 1 341 mm! Optimalizovaná obyvatelnost z pohledu výšky po střechu i vnitřní šířky je výsledkem zvláštní pozornosti, která byla věnována rámu zadní části vozu.

Rovněž prostor pro nohy i výška po střechu dosahují velkorysých rozměrů (221 mm ve druhé řadě). Ve voze tak mohou bez obtíží cestovat i osoby většího vzrůstu.

Navíc si mohou cestující ve druhé řadě nastavit u všech třech sedadel samostatně sklon opěradla a podélný posun v rozmezí 130 mm. Z pohledu variability vnitřního prostoru tak lze zvětšit kapacitu zavazadlového prostoru nebo naopak nechat více prostoru cestujícím ve druhé řadě sedadel.

Příkladná variabilita
Variabilita vozu 5008 je na nejlepší úrovni v segmentu.
Druhou řadu tvoří 3 samostatná stejně široká sedadla, u kterých lze pro maximální komfort sezení nastavit sklon opěradla a podélný posun. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit perfektně rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze u vyšších verzí sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce. Užitečná délka pro přepravu dlouhých předmětů dosahuje v této konfiguraci (složená všechna sedadla a sklopené opěradlo sedadla spolujezdce) 2,76 m.

Díky mobilitě bočních sedadel ve druhé řadě, kdy se sedák jednoduchou manipulací zvedne a opěradlo sedadla se posune směrem dopředu, je uvolněn pohodlný přístup na sedadla ve třetí řadě.

Podobně funkční jsou i plnohodnotná sedadla ve třetí řadě, která je možné jednotlivě složit do podlahy.

Interiér modelu 5008 tak nabízí mnoho variant uspořádání, aby mohl lépe vyhovět požadavkům uživatelů.

Rekordní objem zavazadlového prostoru
Praktický zavazadlový prostor vozu 5008 je díky svým pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí tento velkorysý prostor objem od 758 l do 823 l (nebo 579 až 678 dm3 metodou VDA 210) pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Ve voze 5008 tak najdeme jeden z nejlepších zavazadlových prostorů v segmentu.

Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složených sedadel ve druhé řadě.

Rodiny s dětmi jistě ocení řadu menších i větších odkládacích prostorů rozmístěných v prostoru celé kabiny.

Odkládací schránku spolujezdce a objemné kapsy ve dveřích doplňují ještě prostorná přihrádka pod volantem, zásuvka pod sedadlem řidiče a důvtipná chlazená schránka ve středové konzole o objemu 10,5 litrů. Do této schránky lze uschovat různé předměty, například i dvě půllitrové láhve. Podle úrovně vybavení vozu najdeme v této schránce také vstup (jack nebo USB) pro připojení přenosného přehrávače, který tak zůstává bezpečně ukryt nežádoucím pohledům. Cestující vpředu mají tedy k dispozici odkládací prostory v palubní desce o celkovém objemu 36 litrů.
V zadní části mohou cestující používat úložné prostory v podlaze nebo dobře přístupné kapsy v zadních dveřích.
Další přihrádky na drobnosti se nacházejí v celé kabině a jsou k dispozici i cestujícím ve 3 řadě. Objem všech odkládacích prostor ve voze tak dosahuje téměř 48 l.

U pětimístné verze je navíc k dispozici také prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l, který dokládá, že každé volné místo bylo optimálně využito a každodenní používání vozu je tak mimořádně pohodlné.

Komfort na všech místech
Prostorný a variabilní interiér vozu je také velmi pohodlný. Na všech místech ve voze cestující jistě ocení komfortní sedadla.

Zvláštní pozornost byla věnována cestujícím ve třetí řadě. I oni se mohou těšit na komfort, bezpečnost a obyvatelnost srovnatelnou s ostatními místy ve voze. Jako příklad uveďme speciální odkládací prostory nebo navíjecí sluneční clony, které mohou zakrývat pevná okénka vzadu (podobně jako okna ve druhé řadě sedadel). Bezpečnost cestujících zajišťuje hlavový airbag, který zasahuje až k sedadlům ve třetí řadě. Skvělé akustické parametry umožňují osobám sedícím ve třetí řadě hovořit s ostatními pasažéry ve voze bez nutnosti zvýšit hlas.

Díky zvýšené poloze sedadel vůči přední řadě mají i cestující ve třetí řadě skvělý výhled dopředu, což potvrzuje, že se jedná o plnohodnotná místa a ne jen o přídavná sedadla.

Aby byl komfort cestujících dokonalý, je vůz 5008 vybaven sofistikovaným systémem klimatizace. V nabídce jsou dva typy – manuální nebo automatická dvouzónová klimatizace, která navíc ke své výkonnosti nabízí i novou inovativní funkci: Air Quality Sensor (AQS). Před vstupním otvorem vzduchu do kabiny je umístěn snímač měřící kvalitu vzduchu. Pokud zaznamená skokové zvýšení znečištění vnějšího ovzduší, uzavře přívod vnějšího vzduchu do kabiny. Systém přejde do režimu vnitřního oběhu, aby vzduch v kabině zůstal čistý.

Pro zajištění co nejpříjemnějšího cestování pro všechny pasažéry, jsou do bočních sloupků ve druhé řadě zabudovány nastavitelné výstupy vzduchu, které směřují proudění klimatizací chlazeného vzduchu do zadní části vozu. Na palubní desce je umístěno tlačítko pro aktivaci dodatečného proudění vzduchu. Teplotní komfort tak dosahuje na všech místech ve voze té nejlepší úrovně.

Výklopné stolky připevněné ve stylu letadel na zadní straně opěradel předních sedadel uspokojí potřeby všech cestujících.

Multimediální systém pro zadní část vozu
Model 5008 nabízí na přání cestujícím ve druhé řadě sedadel perfektně integrovaný multimediální systém, který jim zpříjemní dlouhé cestování.
Systém zahrnuje dvě barevné 7“ obrazovky zabudované do předních opěrek hlavy, propojovací konzolu, do které lze připojit veškerou přenosnou audio/video výbavu (přenosný video přehrávač, herní konzolu, DVD přehrávač…), a dvoje bezdrátová sluchátka Bluetooth. Použitá bezdrátová technologie je mimořádně výkonná z pohledu kvality zvuku. Audio signál přenáší bez ohledu na polohu sluchátek. Třetí sluchátka lze objednat z nabídky originálního příslušenství a mohou se používat simultánně.

Existuje také možnost připojit současně dva video zdroje, každá obrazovka pak přenáší jiný obraz. Cestující na zadních sedadlech tedy mohou sledovat stejný program, ale mají i možnost věnovat se každý své vlastní zábavě. Jeden z cestujících může například hrát videohru a druhý sledovat film.

Když systém není používán, jsou obrazovky chráněny speciálními potahy, které ladí s čalouněním sedadel. Snižuje se tak riziko poškození systému nebo krádeže.

Vše ve voze bylo navrženo a promyšleno tak, aby každý měl z cestujících v prostorném a variabilním interiéru maximum pohodlí.

Avantgardní technologie ve službách bezpečnosti
Model 5008 zavádí v segmentu MPV inovativní a novátorské technologie, kterými definuje nové reference v oblasti bezpečnosti a komfortu.

Head Up displej je zařízení používané ve stíhacích letounech. Důležité informace pro řízení vozu jako je rychlost, informace regulátoru a omezovače rychlosti nebo údaje systému Distance Alert, jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledový displej. Řidič tak má v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu, aniž by spustil oči z vozovky. Vedle komfortu řízení na krátkých i dlouhých trasách má tento prvek velký přínos v oblasti aktivní bezpečnosti (informace jsou v zorném poli řidiče, řidič nemusí spouštět oči z vozovky).

Distance Alert je funkce, která pomáhá řidiči dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozy. Radar umístěný pod předním nárazníkem měří ve vteřinách čas, který dělí vůz od vpředu jedoucího vozu a zobrazuje informaci na Head Up displeji. Interval odstupu lze nastavit ovladačem na palubní desce v rozmezí 0,9 až 2,5s. Pokud je odstup mezi vozy příliš malý, řidič je upozorněn. Jedná se pouze o informativní systém, který nezasahuje do řízení, řidič má nad vozem stále plnou kontrolu. V dané kategorii je tato výbava výjimečná a z pohledu bezpečnosti účinně doplňuje omezovač a regulátor rychlosti.

Inteligentní kontrola pohonu je protiprokluzový systém, který oproti běžnému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na kluzké, ledové nebo sněhem pokryté vozovce. Systém ASR se aktivuje automaticky. Jeho účinnost je ještě zvýšena použitím speciálních univerzálních pneumatik typu M+S.

BEZPEČNÁ STRUKTURA PRO VŠECHNY CESTUJÍCÍ VE VOZE
Peugeot 5008 je vystavěn na platformě 2 skupiny PSA Peugeot Citroën. Tento posledně uvedený vůz se zmíněnou platformou využívá poslední inovace z pohledu pasivní bezpečnosti.

Trojitý absorpční kanál umožňuje lépe rozložit energii nárazu při kolizi a snížit jeho dopad na bezpečnost cestujících i opravitelnost vozu. V tomto směru je Peugeot 5008 opatřen i inovativními pohlcovači energie nárazu typu Bogé Wagon. Tyto pohlcovače kónického tvaru umístěné mezi podélným nosníkem a příčkou nárazníku jsou zkonstruovány tak, aby v případě nárazu došlo k jejich programované deformaci a pohlcení části energie nárazu. Vedle ochrany struktury karoserie umožňují tyto pohlcovače prodloužení předního převisu pro větší potěšení designérů.

Zadní část karoserie byla pečlivě propracována s cílem poskytnout cestujícím ve 3. řadě v případě nárazu bezpečnost na nejvyšší úrovni. Zesílení této části skeletu přineslo zlepšení celkové pevnosti vozu, která je základním předpokladem dobrých jízdních vlastností vozu.

Bezpečnost, kterou garantuje kvalitní karoserie vozu 5008, je doplněna mimořádně účinným zádržným systémem.

Mezi 6 airbagy, které se starají o ochranu cestujících, stojí za zdůraznění hlavový airbag pro všechny tři řady. V nabídce je pro 7místné verze. Funguje s jedním modulem, který aktivuje současně boční airbagy a zajistí tak optimální bezpečnost cestujících na palubě. Spolu s předními airbagy řidiče a spolujezdce jsou tedy všechna místa ve voze velmi účinně chráněna. U 5místné verze pokrývá hlavový airbag logicky pouze dvě řady sedadel.

Samostatná sedadla ve druhé řadě jsou vybavena tříbodovými úchyty Isofix sloužící k zajištění bezpečnosti dětských pasažérů. Bezpečnostní pásy na všech místech jsou opatřeny kontrolou zapnutí, která v případě, že některý z pasažérů opomenul pásy zapnout, upozorní řidiče.
S ohledem na uvedenou výbavu je bezpečnost modelu 5008 na velmi vysoké úrovni a potvrzuje to i maximální počet, tedy 5 hvězdiček v hodnocení EuroNcap.

STRUKTURA ZAMĚŘENÁ NA OCHRANU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Ekologická efektivita vozu je jednou ze dvou hlavních os vývoje projektu 5008. Byla zavedena řada opatření, jejichž cílem je snížit negativní ekologické dopady. V prvé řadě byla velká pozornost věnována optimalizaci hmoty struktury vozu. Pro dosažení stanoveného výsledku zvolili konstruktéři používat z větší části ocel THLE (velmi vysokopevnostní ocel) nebo UHLE (ultra vysokopevnostní ocel).

Opatření byla přijata i v oblasti výroby, kdy jsou některé části karoserie (např. díly dveří nebo zadní rám) svařovány technikou laserového svařování, což přináší snížení množství potřebné oceli.

Snížení hmoty vozu spojené se zlepšením pevnosti karoserie se podílí nejen na menší spotřebě paliva, ale umožňuje i lépe využívat podvozkové části a optimalizovat tedy jízdní projev vozu.

Temperamentní projev, který neubírá na komfortu jízdy
Ambicí modelu 5008 je stát se z pohledu jízdního potěšení novou referencí v segmentu kompaktních MPV. Usilovat o to bude svými dynamickými kvalitami, které kombinují bezvadný jízdní projev vozu hodný nejlepších hatchbacků Peugeot a komfortní odpružení na té nejlepší úrovni.

Kvalita podvozkových částí modelu 5008 vychází z dlouholetých zkušeností značky. Především se jedná o tuhost karoserie, která je pro vůz tohoto typu zcela výjimečná (0,69 mrad) a zásadním způsobem se podílí na velmi dobrém jízdním chování vozu, ale také na celkovém komfortu z hlediska vibrací.

Přední náprava typu pseudo Mc Pherson s odděleným příčným zkrutným stabilizátorem je převzatá z modelu 308 a má příkladné dynamické charakteristiky.
Zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem rovněž pochází z platformy 2 skupiny a byla speciálně upravena pro prostorné vozy. Horizontální umístění zadních tlumičů s sebou totiž přináší zvětšení objemu zavazadlového prostoru.

Veškeré úsilí vývojových pracovníků Peugeot bylo zaměřeno na jisté a účinné chování vozu 5008 na silnici, které dosahuje kvalit verzí hatchback, a současně zůstává zachován komfort, který od svého vozu zákazníci očekávají.
Pro co nejlepší vlastnosti podvozku byly vyvinuty i speciální 16“ (s nízkým valivým odporem) a 17“ pneumatiky. Pro milovníky sportovní jízdy jsou vyhrazeny pneumatiky 18“.
Velkoryse dimenzované brzdy (302 mm u nejsilnějších verzí) garantují účinnější brzdění a jsou podpořeny systémem ESP, který je součástí základní výbavy u všech verzí 5008. Snímač tlaku v pneumatikách, jenž je k dispozici podle zvolené verze, garantuje kontrolu tlaku pneumatik a tedy i spolehlivou brzdnou reakci vozu.
O komfort řízení, který je pro Peugeot velmi důležitý, se stará elektrohydraulický posilovač.

Toto spojení komfort / jízdní projev je hlavním rysem, který charakterizuje nový vůz Peugeot 5008. Výsledek je skutečně výjimečný pro všechny cestující bez rozdílu, tedy i pro ty, kteří cestují na sedadlech ve 3 řadě a užívají stejného komfortu jako na ostatních místech.
Kompletní řada ekologicky šetrných motorů
Pro Peugeot 5008 jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky poslední generace, které odpovídají dynamickému charakteru tohoto nového vozu. Spojují výkon a hospodárný provoz, dosahují velmi dobré bilance emisí CO2 (135 g/km u motoru 1.6 HDI FAP 110 k 2-Tronic) a zprostředkovávají řidiči intenzivní jízdní zážitky.
BENZINOVÉ MOTORY

1.6 VTi : 88 kW (120 k) MAN5 Euro 5 - EP6 BE
1.6 VTi (Proměnné časování a zdvih ventilů) je atmosférický motor s přímým vstřikováním, který vyvíjí maximální výkon 88 kW při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min. Díky technické vyspělosti motoru je točivý moment využitelný v širokém rozpětí již od nízkých otáček. Od 2 000 ot/min je k dispozici 140 Nm, tedy 88 % jeho maximální hodnoty.
Této reaktivity a pružnosti bylo dosaženo použitím systému průběžného proměnného časování sacích a výfukových ventilů vačkového hřídele (VVT) a systému proměnného zdvihu sacích ventilů (založený na technologii VALVETRONIC BMW). Spojením těchto dvou technologií dochází ke zlepšení termodynamického chodu benzinového motoru a významnému snížení spotřeby a emisí (zejména ve fázích částečného zatížení). Výsledkem je spotřeba motoru pouhých 7,3 l/100 km a emise CO2 v kombinovaném cyklu 169 g/km.
Motor 1.6 VTi s manuální pětistupňovou převodovkou splňuje již dnes emisní normy Euro 5.

1.6 THP 115 kW (156 k) MAN6 Euro 5 - EP6DT MCM
Motor 1.6 THP se zdvihovým objemem 1 598 cm3 využívá dalších špičkových technologií, díky kterým může nabídnout vynikající reaktivitu při nízkých otáčkách motoru, maximální točivý moment 240 Nm již od 1400 ot/min a nejvyšší výkon 115 kW při 5800 ot/min.

Zkratka THP « Turbo High Pressure » znamená přímé vysokotlaké vstřikování paliva a turbodmychadlo typu Twin-Scroll. Ten dokáže optimálním způsobem využívat výfukové plyny a vyvinout tak na turbínu maximální tlak, zatímco systém přímého vysokotlakého vstřikování paliva zlepšuje spalování a celkový chod motoru.

Tento motor podává vynikající výkony při optimalizované spotřebě paliva (7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v kombinovaném provozu) a splňuje emisní normy Euro5.

Je vybaven novou manuální šestistupňovou převodovkou.

DIESELOVÉ MOTORY HDI FAP

2.0 HDI FAP: 110 kW (150 k) MAN6 nebo 120 kW (163 k) AUT 6 – DW10CTED4 ML6C nebo AM6C

Tento nový motor o objemu 1 997 cm3 dosahuje maximálního výkonu 110 kW při 3 750 ot/min (s automatickou šestistupňovou převodovkou dokonce 120 kW) a velkorysý točivý moment 340 Nm je k dispozici již od 2 000 ot/min.

Jedná se o výrazně upravenou vývojovou variantu motoru 2.0 HDI 100 kW (136 k) «DW10B», která splňuje emisní normy Euro5. Aby bylo dosaženo takto vysokých výkonů, došlo k zásadním úpravám hlavy motoru, sání, výfuku, rozvodu a skříně motoru. Více než 50 % dílů je nových. Kromě jiného je tento motor opatřen turbodmychadlem s proměnnou geometrií, elektronicky řízeným vysokotlakým čerpadlem (umožňuje maximální tlak ve společné rampě 2000 barů podle zatížení) a elektromagnetickými vstřikovači s osmi otvory.
Díky všem těmto změnám bylo dosaženo výborného poměru výkon / spotřeba: pouhých 5,8 l/100 km a 151 g/km CO2 s převodovkou MAN6 a 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v kombinovaném provozu s převodovkou AUT6.

Motor 2.0 HDI FAP je v nabídce s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Automatická je ovládána sekvenčně systémem «Tiptronic system Porsche» a s výkonem 163 k se jedná o vrchol v nabídce dieselových pohonů vozu 5008. Dynamická a reaktivní převodovka je schopna přizpůsobit se stylu jízdy řidiče a umožňuje plně využít veškerý potenciál motoru.

1.6 HDI FAP 80 kW (110 k) MAN6 nebo 2-Tronic – DV6TED4 MCM nebo MCP
Motor o objemu 1 560 cm3 a maximálním výkonu 80 kW při 4 000 ot/min se vyznačuje svým živým projevem a pružností chodu, o němž vypovídá maximální točivý moment 240 Nm, který je k dispozici již od 1 750 ot/min (260 Nm s funkcí overboost).

Uvedených charakteristik bylo dosaženo použitím turbodmychadla s variabilní geometrií a systému přímého vysokotlakého vstřikování paliva (až 1 600 barů) a ostatních technologií motorů HDI.

Tento motor je k dispozici s dvěma novými šestistupňovými převodovkami MAN6 a 2-Tronic, které byly na trh uvedeny v roce 2008.

Manuální převodovka byla navržena tak, aby splňovala vysoké nároky na přesnost, odolnost a kompaktnost a poskytla řidiči při řízení vozu maximální komfort.
Její automatizovaná varianta bez spojkového pedálu a se dvěma možnými režimy ovládání – manuálním nebo automatickým je ekonomičtější alternativou klasických automatických převodovek. Převodový stupeň lze změnit kdykoliv posunem řadicí páky nebo ovladači umístěnými pod volantem vozu.

Reaktivní a inteligentní převodové ústrojí splňuje představy těch řidičů, kteří si přejí komfortní řazení a současně mít možnost sami aktivně měnit převodové stupně. V automatickém režimu automatizovaná převodovka elektronicky řídí optimální moment změny převodového stupně a přináší tak v porovnání s klasickou manuální převodovkou úsporu ve spotřebě paliva.

Motor 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k) tak nabízí vynikající kompromis mezi výkony a provozními náklady.
Jeho spotřeba s převodovkou 2-Tronic je v kombinovaném provozu pouhých 5,1 l/100 km a emise CO2 135 g/km.

Výbava na podporu řízení poslední generace
Pro co nejjednodušší každodenní používání vozu nabízí model 5008 užitečné technologie jako například parkovací asistent vpředu a vzadu s inovativním systémem měření volného prostoru pro zaparkování.

Funkce je zajištěna dvěma snímači umístěnými po stranách předního nárazníku, které na multifunkční obrazovce řidiče vizuálně informují o možnosti zaparkovat na volném parkovacím místě nebo o obtížnosti manévru, který bude třeba provést.
Měření je zahájeno stisknutím příslušného tlačítka na palubní desce. Stačí před místem zařadit nižší rychlost, proběhne diagnostika a zobrazí se na multifunkční obrazovce sdruženého přístroje.
V zájmu vedení řidičů k ekologické jízdě jsou motory splňující emisní normy Euro5 vybaveny systémem Gear Shift Indicator (GSI), který umožňuje optimalizovat spotřebu paliva a emise CO2 při každodenním používání vozu. Jedná se o elektronické zařízení, které řidiči ukazuje optimální okamžik pro změnu převodového stupně. Informace se rovněž objeví na multifunkční obrazovce sdruženého přístroje a to v podobě zelené nebo červené šipky.

Automatická elektrická parkovací brzda je dalším ze zařízení, které řidiči velmi usnadní řízení při každodenním používání vozu. Brzda se automaticky zatáhne při zastavení motoru a uvolní při rozjezdu. Navíc je k dispozici i další praktická funkce - pomoc při rozjezdu ve svahu, která brzdí zpětný pohyb vozu a umožní řidiči v klidu přemístit nohu z brzdového na akcelerační pedál a bezpečně se ve svahu rozjet.

Špičková multimediální výbava
Peugeot 5008 může být vybaven posledními novinkami z řady telematických systémů Peugeot nazvanými WIP (World In Peugeot).
WIP Sound je základní nabídka, která zahrnuje autorádio s CD a MP3 přehrávačem navíc se vstupem pro připojení typu jack umístěným v odkládací schránce ve středové konzole.

S doplňkem na přání WIP Bluetooth může být systém doplněn hands-free sadou Bluetooth a USB vstupem.

A dále jsou k dispozici dva navigační systémy 5008 :

• WIP Nav představuje cenově velmi zajímavou vstupní nabídku s dokonale integrovanou výsuvnou barevnou obrazovkou 7’’ ,16/9e v palubní desce. Kartografická data 30 evropských zemí jsou uložena na SD kartě a mohou být zobrazena z „ptačí“ perspektivy. Součástí sestavy je také hands-free sada Bluetooth, rádio s CD a MP3 přehrávačem s propojovacím vstupem.

• WIP COM 3D nabídka vyšší třídy zahrnuje ty nejpokrokovější technologie: barevnou výsuvnou obrazovku s vysokým rozlišením 7’’ 16/9e, 3D kartografii evropských zemí uloženou na pevném disku 30 GB, čtečku paměťové SD karty, DVD přehrávač, USB a audio video vstup, funkci jukebox, hands-free sadu Bluetooth, atd. GSM modul s umístěním pro SIM kartu umožňuje aktivovat v systému telefonní funkce.

A pro skutečné hudební fanoušky je na přání připraven systém HiFi JBL. Zahrnuje 6 reproduktorů, zesilovač 240 W a subwoofer dokonale integrovaný v kabině.

5008, jméno podle logiky názvosloví Peugeot
Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nula uprostřed je určena pro vozy s zvýšenou architekturou a místem řidiče, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot.
Číslice 8 upřesňuje generaci nového modelu.


Peugeot
Peugeot je jedinou značkou na světě, která s kompletní řadou osobních a užitkových vozů, skútrů, jízdních kol a širokou nabídkou servisních a doplňkových služeb nabízí služby globální mobility. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení náročnosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů a stal se 1. francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a 10. v celkovém žebříčku. 50% vozů Peugeot prodaných ve světě má emise CO2 nižší než 140 g/km. Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje i nadále ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz i0n, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské Americe a v Evropě zavádí svou novou nabídku kompletní mobility, službu Mu by Peugeot.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu