Vyhledávání

Peugeot uvede svůj nový model segmentu B, třídy malých multifunkčních vozů : 208

Peugeot 208: RE-GENERATION
 

Jaro 2012: Peugeot uvede na trh svůj nový model segmentu B, třídy malých multifunkčních vozů. K dispozici bude ve dvou karosářských variantách, 3 a 5dveřové.

Je zřejmé, že vůz, který má oslovit různé cílové skupiny zákazníků a uspokojit jejich rychle se vyvíjející a stále náročnější požadavky, nestačí pouze mírně obměnit. Zadávací podmínky projektu „A9“ proto byly již od samého počátku nevídaně ambiciózní, neboť vůz, který měl vzniknout, měl přinést skutečný generační skok.  

Peugeot tvoří a inovuje a podobně jako u modelů 205, 206, 207, předcházejících bestsellerů v  této kategorii, neváhá ve jménu „ re-generace“ měnit zažité principy, aby světu představil svůj nový: Peugeot 208.
 
„S modelem 208 mění značka Peugeot epochu.“
 Vincent Rambaud, generální ředitel Peugeot
 
„Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu.
Alain Tranzer, ředitel projektu A9
 
„ Model 208 je novým projektem značky, který byl zahájen před dvěma lety, a představuje novou etapu v pokroku značky Peugeot směrem ke stále modernějším produktům.“
Xavier Peugeot, ředitel marketingu a komunikace Peugeot
 
„S modelem 208 má Peugeot prostředky, jak vytvořit ikonu své doby.“
 Laurent Blanchet, ředitel modelové řady Peugeot
 
[ „Regeneration“ z pohledu architektury
 
Model 208 má veškeré předpoklady, aby byl živý, reaktivní a efektivní. Díky zvoleným technickým řešením je vůz velmi lehký (nejlehčí verze váží 975 kg, přičemž v průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než řada 207 a největší rozdíl činí až 173 kg ), aerodynamický (Cx 0,29, SCx 0,61) a kompaktní (karoserie je o 7 cm kratší a o 1 cm nižší). Dalším přínosem je výrazně vyšší obyvatelnost interiéru s větším prostorem pro nohy na zadních sedadlech (+ 5 cm) a větším zavazadlovým prostorem (objem + 15 dm3). To je důkazem úspěšné optimalizace architektury vozu.
 
 
„V porovnání s modelem 207 jsme chtěli vůz, který bude mít menší vnější rozměry a bude větší uvnitř.“
Christophe Clochard, 208 Consolidation Manager
 
[ „Regeneration“ z pohledu designu
 
Design nového modelu 208 nese nové estetické prvky značky. Specifický otvor sání motoru, nový vzhled předních světlometů, zadní světla ve tvaru bumerang… každý detail je navržen s ohledem na harmonii celku, který je rozčleněný „páteří“, jejíž náznak je zřetelný i na střeše vozu. Propracovaný, atletický, čistý a současně sofistikovaný – styl tohoto vozu znamená pro značku další posun k  modernosti, je atraktivní, vyzařuje energii, působí na naše smysly, je jemný a rafinovaný. Oba typy karoserie mají výrazně odlišné provedení, přičemž tvar zadního pevného okénka u třídveřové verze připomíná jednoho z jejích úspěšných předchůdců.
 
„Byli jsme malá, stmelená skupina se společnou vizí, kterým směrem se vydat. To nás inspirovalo a dalo nám to sílu a energii k uskutečnění všech našich nápadů.“
Pierre Authier, vedoucí sekce Styl 208
 
„Síla vozu 208 spočívá v jeho stylu: je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti.“
Gilles Vidal, hlavní designér
 
[ „Regeneration“ z pohledu ergonomie 
 
Stylové inovace exteriéru se přenášejí i do interiéru vozu, kde nabývají na důležitosti. Od základu nově řešené místo řidiče, zcela intuitivně a samozřejmě ovladatelné, znamená skutečný převrat z pohledu technických možností i kulturních zvyklostí. Vše se soustřeďuje kolem zmenšeného volantu, head-up displeje a velké dotykové obrazovky. Tato praktická přístrojová sestava je s cestujícími neustále ve spojení, přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy, umocňuje potěšení při řízení vozu a celkový design interiéru působí mimořádně kvalitním a stylovým dojmem.   
 
„Kompletně přepracovat místo řidiče u vozu, který by se měl stát nejprodávanějším modelem značky, to bylo rozhodnutí, které znamenalo velké riziko. To, že jsme se k tomuto kroku u modelu 208 odhodlali, bylo od nás všech velice odvážné.“  
Jérôme Micheron, 208 Project Manager
 
„Systém promítání informací na head-up displej, který byl poprvé představen spolu s modelem 3008, pro nás byl začátkem: jeho užitečnost a úspěch byly jednoznačné a okamžité.  
Model 208 jde ještě dále…
Nápad malého volantu a head-up displeje má velkou budoucnost. Při testování prvních prototypů si jej všichni chválili, je to zkrátka přirozené, jednoduché, samozřejmé…“
Marion David, 208 Product Project Manager
 
[ „Regeneration“ z pohledu ochrany životního prostředí
 
V porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km, čímž se stane jedničkou ve své kategorii. Vedle nižší hmotnosti a propracované aerodynamiky se na dosaženém snížení emisních hodnot podílejí také motory vybavené  technologiemi poslední generace a téměř plošné zavedení mikro-hybridního systému e-HDi.
Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g.
Spolu s modelem 208 budou na trh uvedeny i nové tříválcové benzinové motory 1.0 a 1.2 VTi. Mohou se pochlubit výkonností a spotřebou paliva, která začíná na 4,3 l /100 km a emisemi CO2 od 99 g/km.  
Nicméně model 208 jde ještě dále: 25 % polymerové hmoty vozu 208 tvoří „zelené materiály“ (recyklované nebo přírodního původu), čímž otevírá novou etapu vývoje eko-koncepce automobilů. Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník a celek chladiče. Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1600 tun nafty ročně.   
 
[ „Regeneration“ z pohledu potěšení z jízdy
 
Peugeot 208 také nabídne intenzivnější potěšení z jízdy, které vždy bylo pro Peugeot velmi důležitým hlediskem:    
- volant menších rozměrů s novou ergonomií zprostředkovává řidiči nebývale živé a reaktivní řízení,
- nové, prvotřídní spojení komfortu a jízdních vlastností, jehož kvalita je založena na uznávaném know-how značky v oblasti podvozkových částí, těží z kompaktnosti a odlehčení vozu.
 
„Nové místo řidiče poskytuje při řízení vozu množství nových, intenzivních pocitů. Když usednete do vozu 208, máte ihned chuť si ho vyzkoušet a užít si chvíle strávené za volantem.“
Gaëtan Demoulin, Vehicle Performance Manager
 
 
 
 
 
 
 
Peugeot
Značka s 10 000 prodejními místy zastoupená v 160 zemích světa, značka, která spojuje intenzivní emoce a hledání dokonalosti. V roce 2010, kdy Peugeot oslavil 200 let své existence, potvrdil pozici nejprodávanější francouzské značky na světě a postoupil o jedno místo v celosvětovém žebříčku automobilek (na 9. pozici) s prodejem 2 142 000 vozů.
Peugeot je jedinou automobilovou značkou, která poskytuje komplexní nabídku prostředků globální mobility čítající osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a servisní a doplňkové služby včetně programu mobility Mu.

 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu