Vyhledávání

Po devíti měsících vzrostly prodeje GM meziročně o 43 %


General Motors neustále přebíhá růst trhu střední a východní Evropy
  • Po devíti měsících vzrostly prodeje GM meziročně o 43 %
  • Tržní podíl GM se zvýšil na téměř 9 %
O téměř 21 % vzrostl trh osobních a lehkých užitkových automobilů v regionu střední a východní Evropy během prvních devíti měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím roku 2006. Ve stejném období se prodeje GM zvýšily o více než 43 procent na celkových 362 019* (ze 253 018) vozidel a tržní podíl GM stoupl ze 7,46 na 8,83 procenta.
 
„Trh v tomto regionu rychle roste, ale prodeje GM tam rostou ještě rychleji. Předbíháme růst trhu – a platí to pro obě naše největší značky: Opel i Chevrolet,“ říká Chris Lacey, výkonný ředitel GM pro střední a východní Evropu. „Našim největším trhem samozřejmě zůstává Rusko, ale výborně si vedeme i na mnoha dalších trzích – například v Srbsku jsme nedávno podepsali smlouvu se společností Zastava o montáži modelů Opel Astra Classic. V obou těchto zemích se prodeje zdvojnásobily.“
 
V Rusku se prodeje GM během prvních devíti měsíců tohoto roku zvýšily o 88 586 vozidel na více než 178 800 automobilů, což představuje nárůst o 98,2 %. Značky GM tak obsadily 9,34 procent ruského trhu, zatímco vloni to bylo jenom 6,15 procenta. V Srbsku, Rumunsku a Bulharsku dosáhl meziroční nárůst prodejů GM 100 %, resp. 86 %, resp. 33 %.
 
Dvě největší značky General Motors - Chevrolet a Opel – dosáhly rekordních prodejů. Chevrolet je nyní jasnou „jedničkou“ GM ve střední a východní Evropě. Během prvních devíti měsíců tohoto roku se v tomto regionu prodalo více než 200 000 Chevroletů a 160 000 Opelů. To pro Chevrolet znamená meziroční nárůst během prvních devíti měsíců o 50 %, prodeje vozů Opel meziročně stouply o 35 %.
 
V Rusku se extrémně dobře dařilo i prémiovým a luxusním značkám Cadillac, Saab a Hummer, které zaznamenaly pozoruhodný nárůst prodejů o 228 procent, když si zákazníci odvezli 1547 vozů (vloni ve stejném období jen 479 vozů). Prodeje značky Saab vzrostly o 147 % ze 223 vozidel vloni na 551 automobilů ze stejné období letošního roku.
 
*) všechna čísla vycházejí z předběžných údajů o registracích
 
 
 
General Motors Corp. (NYSE: GM), největší výrobce automobilů na světě, je na čele světového prodeje už 76 let. Koncern GM byl založen v roce 1908, dnes zaměstnává asi 280 000 pracovníků na celém světě. Celosvětové vedení GM sídlí v Detroitu.
GM vyrábí automobily ve 35 zemích.
 
V roce 2006 se celosvětově prodalo téměř 9,1 milionu automobilů GM, resp. jeho značek Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall.
V Evropě prodává GM automobily značek Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette a HUMMER ve více než 30 zemích. GM má v Evropě také 10 výrobních a montážních závodů v sedmi státech a zaměstnává asi 60 000 lidí.
 
Více informací o GM lze nalézt na  http://www.gmeurope.com.
 

Fotogalerie

Lákadla na Autosalon Brno 2007 (a- ch)

foto archiv pořadatelů a automobilky

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu