Vyhledávání

Polo BlueMotion II se představuje v Ženevě 2009: se spotřebou 3,3 l nejúspornější pětimístný vůz

Polo BlueMotion II se představuje v Ženevě 2009: se spotřebou 3,3 l nejúspornější pětimístný vůz

Ženevský autosalon 2009:
Technologie BlueMotion

• Pět světových premiér ve znamení trvale udržitelného rozvoje
• Polo BlueMotion II: se spotřebou 3,3 l/100 km nejúspornější pětimístný vůz na světě
• Golf BlueMotion: se spotřebou 3,8 l/100 km nejhospodárnější vůz ve své třídě
• Golf Plus BlueMotion: se spotřebou 4,3 l/100 km nejhospodárnější kompaktní vůz se zvýšenou střechou
• Passat CC BlueTDI: s katalyzátorem SCR nejčistší vznětová limuzína na světě
• Touran TSI EcoFuel: dynamická mobilita s motorem Twincharger za pouhou 1 Kč na kilometr

Ženeva, 4. března 2008 – Volkswagen velmi důrazně rozšiřuje svou nabídku úsporných, čistých a hospodárných modelů. Na Ženevském autosalonu 2009 mají světovou premiéru studie Polo BlueMotion II, nový Golf BlueMotion, budoucí Golf Plus BlueMotion, exkluzivní Passat CC BlueTDI Individual a Touran TSI EcoFuel poháněný stlačeným zemním plynem.

Světová premiéra I: Polo BlueMotion II
Novou jedničkou v oblasti nejnižší spotřeby paliva je Polo BlueMotion II. Zatím je tento nejúspornější pětimístný vůz na světě ještě studií, ale pravděpodobnost sériové výroby je extrémně vysoká! Polo BlueMotion II je doslova napěchováno špičkovou technikou – základem je nový vznětový motor 1.2 TDI s přímým vstřikováním common rail o výkonu 55 kW (75 k), který je doplněn automatickým vypínáním a spouštěním motoru Start-Stop a systémem pro rekuperaci (zpětné získávání) kinetické energie při brzdění. Výsledná spotřeba? 3,3 l/100 km! A emise CO2? Pouhých 87 g/km!

Světová premiéra II: Golf BlueMotion
O třídu výš ukazuje Volkswagen na příkladu nového modelu Golf BlueMotion, jak dnes mohou vypadat úsporná auta. Na základě šesté generace tohoto bestselleru s novým motorem 1.6 TDI vznikl vůz, který nadchne jak firemní zákazníky s velkým počtem ujetých kilometrů za rok, tak i soukromé uživatele průměrnou spotřebou 3,8 l/100 km (99 g/km CO2). Podobně jako Polo je i Golf vybaven automatickým vypínáním a spouštěním motoru Start-Stop a systémem pro rekuperaci. Navzdory veškeré hospodárnosti nepůsobí Golf BlueMotion s výkonem 77 kW (105 k) na silnici nijak unaveným dojmem. Díky točivému momentu 250 N.m je tomu právě naopak.

Světová premiéra III: Golf Plus BlueMotion
Mimořádně nízkou spotřebu i emise má i nový Golf Plus BlueMotion, který sází na stejný nový motor 1.6 TDI se vstřikováním common rail a na identické systémy, jako je rekuperace kinetické energie a Start-Stop. Přes vyšší konstrukci karoserie této varianty Golfu činí průměrná spotřeba pouhých 4,3 l/100 km (114 g/km CO2). V porovnání s ostatními konkurenty to je nejlepší hodnota v této třídě a oproti první generaci modelu Golf Plus BlueMotion to znamená další snížení spotřeby o 0,5 l/100 km. S plnou nádrží o objemu 55 litrů překoná tento Golf hravě vzdálenost 1100 kilometrů.

Světová premiéra IV: Passat CC BlueTDI
Ještě dále dojede bez zastávky na tankování nový Passat CC BlueTDI, a to více než 1300 kilometrů. Není ovšem žádným tajemstvím, že nádrž tohoto vozu je o trochu větší, stejně jako spotřeba. Přesto je tento vůz senzací, neboť jeho dvoulitrový motor BlueTDI je s výkonem 105 kW (143 k) mnohem silnější a díky novému katalyzátoru SCR, který zásadně snižuje obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech, je současně nejčistějším vznětovým motorem na světě! Passat CC BlueTDI s maximální rychlostí 214 km/h spotřebuje jen 5,2 l nafty na 100 km, což znamená emise CO2 ve výši 139 g/km. Vůz tak splňuje již dnes limity emisní normy Euro 6, jež vstoupí v platnost až v roce 2014.

Na přání se bude pro Passat CC BlueTDI dodávat šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Již nyní je zřejmé, že tento vůz vyhovuje ve všech ohledech vysokým a často protichůdným nárokům současné doby. A to trvale. V Ženevě představená verze BlueTDI této cestovní limuzíny vychází ostatně ze zbrusu nové varianty Passat CC Individual, která se vyznačuje nejušlechtilejšími materiály a nejexkluzivnější výbavou. Model je proto ideální pro všechny řidiče, kteří chtějí jezdit v limuzíně pro velmi náročné a současně chtějí dát jasně najevo svůj zájem o trvale udržitelný rozvoj. Passat CC BlueTDI Individual totiž spojuje mimořádnou exkluzivitu s nejnižšími emisemi.

Světová premiéra V: Touran TSI EcoFuel
V podobném duchu je koncipován také Touran TSI EcoFuel. Současný Touran EcoFuel (80 kW / 109 k) je jedním z nejúspěšnějších vozidel na zemní plyn v Evropě. Volkswagen však v Ženevě ukazuje ve světové premiéře zcela novou verzi tohoto jednoprostorového vozu s pohonem na zemní plyn: model Touran TSI EcoFuel. Nejdůležitějším technickým prvkem je dvojité přeplňování prostřednictvím výfukového turbodmychadla a Rootsova kompresoru, které přináší u vozidel na zemní plyn dosud nevídanou dynamiku spolu s nejvyšší úrovní účinnosti.

Nový Touran TSI EcoFuel je tak úsporný, že překonání vzdálenosti 100 kilometrů stojí s tímto jednoprostorovým vozem o výkonu 110 kW (150 k) jen 106,70 Kč (při průměrné ceně zemního plynu v ČR ve výši 22,70 Kč za kilogram od 1. 1. 2009; zdroj www.cng.cz). Ačkoli je Touran TSI EcoFuel schopen díky motoru „Twincharger“ perfektního zrychlení za všech okolností, spokojí se tento vůz sériově vybavený šestistupňovou mechanickou převodovkou s pouhými 4,8 kilogramy zemního plynu na 100 kilometrů (129 g/km CO2 / se sedmistupňovou převodovkou DSG: 4,7 kilogramu CNG a 126 g/km CO2).

Technologie BlueMotion – nová značka zastřešující svět efektivní mobility
Každý z těchto pěti nových vozů Volkswagen představuje individuálně přizpůsobené řešení ekologických požadavků současné doby. Volkswagen prezentuje všechny tyto novinky pod novou zastřešující značkou BlueMotion Technologies (Technologie BlueMotion), pod níž patří veškeré sériové nebo sériové výrobě blízké technologie a produkty, které výrazně snižují spotřebu paliva a emise CO2. Jedná se tedy o nové výsledky vývoje, jako jsou systémy Start-Stop, získávání energie rekuperací nebo vysoce inovativní katalyzátor SCR. Patří mezi ně ale také již v USA úspěšně používaný zásobníkový katalyzátor na NOx, elektrické a hybridní pohony a rafinované pohonné systémy ve stylu TSI EcoFuel.



Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
AC&C Public Relations
Kontakt: Jan Klíma

www.volkswagen.cz  

 

Fotogalerie

Polo BlueMotion II proŽenevu 2009

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu