Vyhledávání

PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představují H2Origin

Společnosti PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představily 22.4.2008 v Loughbouroughu (Birmingham, UK) výsledek svého společného výzkumného projektu H2Origin, jímž je městský dodávkový vůz s nulovými emisemi, který k pohonu elektrického hnacího ústrojí využívá technologicky vyspělý palivový článek. Toto tři roky trvající partnerství vyústilo v realizaci technologického prototypu Peugeot Partner H2Origin s elektrickým motorem, který napájí palivový článek PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) nové generace. Palivové články 10 kWe nové generace nabízí následující výhody: · Dojezd vozu dosáhne 300 km, tzn. trojnásobek klasického elektrického vozu na baterie · Kompaktnost palivového článku a jeho pomocných prvků je tak dokonalá, že je možné jej uložit do přední části vozu na místo tepelného motoru · Vůz je schopen nastartovat při -20°C, což je u vozu s palivovým článkem velký pokrok Inovovaný systém uchovávání plynného vodíku (700 barů) zlepšuje mobilitu a usnadňuje fungování a provoz vozu: · Zvýšení množství vodíku o 70 % při stejném objemu a hmotnosti nádrží · Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozu bez nutnosti dobíjení baterií ze sítě, a tedy širší provozní profil · Vodíkové lahve se nakládají do výsuvné zásuvky, která je umístěná pod nakládací plochou v zadní části vozu. Tento stojanový systém umožňuje rychlou výměnu lahví, což představuje praktickou alternativu k plnění v tradiční čerpací stanici, čímž se odstraní hlavní překážka rozvoje tohoto typu automobilů. Strategie aktivní ostražitosti s cílem být připraveni v den D PSA Peugeot Citroën ukazuje, že míní dál aktivně hledat potenciální řešení v oblasti, která je v rámci různých alternativ automobilového pohonu, objevujících se na počátku tohoto nového století, velice slibná. Toto neutuchající snažení je v souladu s názorem expertů i celého průmyslu, podle nichž by palivové články mohly být sériově využívány v horizontu roku 2020. Ještě je nutné odstranit některé překážky jako jsou náklady, které prozatím neumožňují cenově dostupné využití, dále hmotnost a rozměry vodíkových lahví. Využití vodíku jako energetického zdroje je navíc stále v plenkách a postup vpřed bude vyžadovat vůli států a nadnárodních institucí, stejně jako posun v energetické politice, což automobilový průmysl nemůže ovlivnit. Předváděcí model H2Origin umožnil skupině PSA Peugeot Citroën posunout se dál ve zkušenostech s automobilovými palivovými články a být připraven, pokud to podmínky trhu a energetický kontext umožní, přijít s nabídkou vozů s nulovými emisemi ZEV (Zero Emission Vehicle), které budou tuto technologii využívat. H2Origin je šestý vůz s pohonem na palivový článek skupiny PSA Peugeot Citroën od roku 2000. Henri Winand, výkonný ředitel Intelligent Energy: „Vyrobili jsme poprvé kompaktní palivový článek, který se vejde pod kapotu motoru. Vytvořili jsme článek, jehož funkční robustnost vyhovuje nesmírně náročnému provoznímu prostředí, a díky spolupráci s PSA Peugeot Citroën jsme získali neuvěřitelné množství zkušeností.“ Jean Pierre Goedgebuer, ředitel výzkumu PSA Peugeot Citroën: „Jakožto nejúspěšnější výrobce vozů s nízkými emisemi CO2 jsme již vyrobili několik vozů s nulovými emisemi. Díky palivovému článku Intelligent Energy se u vozu s elektrickým pohonem Peugeot Partner H2Origin zvýšil dojezd ze 100 na 300 km. Takovéto zvýšení dojezdu městských elektrických dodávkových vozů značným způsobem rozšiřuje jejich pole působnosti a současně se ukazuje jako velice zajímavé řešení pro zlepšení podmínek pro úspěch na trhu s elektrickými vozy, jakmile to bude ekonomicky možné.“ TZ
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu