Vyhledávání

Revoluční elektromobil připravený na zahájení prodejů : Ampera

Opel na 64. frankfurtském autosalonu IAA
 
Opel Ampera:
Revoluční elektromobil připravený na zahájení prodejů
·         Neomezený: Elektromobil bez omezení v oblasti dojezdu nebo praktičnosti
·         Šetrný k životnímu prostředí: Dojezd 40 - 80 km s elektrickým pohonem zcela bez emisí
·         Účinný: Méně než 40 g/km CO2 v kombinovaném cyklu
·         Výkonný: Elektrický pohon o výkonu 111 kW (150 k) a s točivým momentem 370 Nm
·         Jednoduchý k užívání: Akumulátor se dá dobít za 4 hodiny ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti
·         Elegantní a praktický: Uhlazený futuristický vzhled, čtyřmístná kabina, pětidveřová karoserie s variabilním zavazadlovým prostorem
 
Opel posouvá individuální mobilitu dopředu novým modelem Ampera, který bude mít světovou premiéru v sériové verzi na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu (15. - 25. září 2011). Revoluční, elegantní a praktický Opel Ampera je prvním evropským elektromobilem poskytujícím mobilitu typu 'jezdit kamkoliv a kdykoliv'. Ještě před uvedením na trh získal model Ampera přes tucet ocenění od expertů a veřejnosti za svůj inovativní systém pohonu. První dodávky sériově vyráběného vozu se uskuteční do konce tohoto roku.
 
Kola modelu Ampera jsou poháněna vždy elektricky. Jedinečný lithium-iontový akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí inovativní elektrický pohon s výkonem 111 kW (150 k), a při plném nabití umožňuje dojezd mezi 40 až 80 km s ryze elektrickým pohonem zcela bez emisí - podle terénu, způsobu jízdy a vnější tepoty. Podle normy ECE R101, upravující metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2 ,vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 l/100 km a emituje méně než 40 g/km CO2 (předběžné údaje). Aby byl pohon vozu ještě ekologičtější, Opel nedávno uzavřel dohodu o spolupráci s certifikovanými výrobci zelené elektřiny z obnovitelných zdrojů. V takovém případě mají majitelé modelu Ampera k dispozici nepřerušený ekologický řetězec od výroby elektrické energie až do akumulátoru, přičemž profitují z nižších sazeb za elektrickou energii.
 
Na silnici zajišťuje systém elektrického pohonu Voltec modelu Ampera svižné jízdní výkony a pozoruhodný výkon. Okamžitý točivý moment 370 Nm umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za přibližně 9 sekund a maximální rychlost 161 km/h. Ampera při elektrickém pohonu poskytuje jedinečný zážitek z jízdy, protože jezdí téměř bezhlučně, a to i v režimu prodlouženého dojezdu. Díky nízké hlučnosti a minimálním vibracím poskytuje vysoký jízdní komfort.
Inteligentní a praktická funkce prodlouženého dojezdu modelu Ampera dává řidiči uklidňující pocit, že nikdy nezůstane stát na silnici s vybitým akumulátorem. Ampera poskytuje veškeré environmentální benefity a dynamické jízdní výkony elektromobilu bez tradičních nevýhod.
 
Nezávislé výzkumy ukazují, že dojezd modelu Ampera zcela bez emisí s elektrickým pohonem napájeným výlučně z akumulátoru uspokojuje požadavky 80 procent evropských řidičů na běžné každodenní ježdění. Vedle toho Ampera umožňuje díky zážehovému motoru prodloužený dojezd přes 500 kilometrů. Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky nastartuje, aby poháněl generátor.
 
Ampera je automobilem s vysokými užitnými vlastnostmi. Kabina poskytuje prostor, komfort a prvky výbavy kompaktního automobilu prémiové kategorie: Variabilitu pětidveřové karoserie, komfortní prostor pro čtyři dospělé členy posádky a zavazadlový prostor se základním objemem 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1005 litrů. Sklopením zadních opěradel se vytvoří zcela rovná plocha, neboť sada akumulátorů je uložena ve středovém tunelu a pod zadními sedadly.
 
Zahájení prodeje koncem roku 2011
Ampera se bude v celé Evropě prodávat za doporučenou konečnou cenu 42 900 EUR (včetně DPH; s ohledem na rozdílné sériové vybavení v jednotlivých státech se může cena mírně lišit). Na rozdíl od jiných výrobců schéma cenotvorby značky Opel odstraňuje pochybnosti při vyčíslování celkové ceny vozu a akumulátoru. Opel plánuje v roce 2012 prodat zhruba 8000 kusů modelu Ampera.
 
Nároky na servis a údržbu jsou srovnatelné s jinými modely Opel: Kontrolní prohlídka jednou ročně nebo každých 30 000 km a prohlídka se servisem každé dva roky nebo 60 000 km. Ve skutečnosti budou náklady na servis a údržbu modelu Ampera nižší o 15-20 procent, než u vozů střední velikosti, a to díky systému elektrického pohonu Voltec a akumulátorů, který nevyžaduje téměř žádnou údržbu. Nízké jsou i požadavky na údržbu zážehového motoru.

„Na rozdíl od konvenčních elektromobilů může být Opel Ampera jediným plnohodnotným automobilem v domácnosti,“ říká Alain Visser, viceprezident pro prodej, marketing a poprodejní služby značky Opel. „Ampera poskytuje revoluční systém pohonu, progresivní design, vynikající bezpečnost, vysokou kvalitu a praktické funkce, a to vše v kombinaci s vynikající jízdní dynamikou."

Ampera je víc než jen fascinující produkt high-tech s vysokou ekologickou hodnotou. Alain Visser dodává: „Transformuje vizi do reality a tím interpretuje filozofii a hodnoty značky Opel vyspělým způsobem udávajícím trend. Ampera reprezentuje nejzelenější, nejpozitivnější, kreativní a na budoucnost orientované myšlení naší společnosti, kterým chceme řešit úkoly budoucnosti."
 
Revoluční systém elektrického pohonu Voltec
Systém elektrického pohonu, uložený pod přední kapotou společně se zážehovým motorem, tvoří trakční elektromotor, elektrický generátor/motor a planetová převodovka, zvyšující celkovou účinnost snížením otáček elektromotorů. Na rozdíl od konvenčního pohonu chybí převodovka s řazením jednotlivých stupňů.

V režimu prodlouženého dojezdu, který se aktivuje vždy, když kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, čerpá trakční elektromotor elektrickou energii z generátoru poháněného vysoce účinným čtyřválcovým zážehovým motorem s objemem 1,4 litru a výkonem 63 kW (86 k).
 
Řidič může zvolit jeden ze čtyř jízdních režimů - Normal, Sport, Mountain nebo Hold-charge - a tím přizpůsobit jízdní vlastnosti modelu Ampera převažujícím jízdním podmínkám. Opel předpokládá, že 90 procent času jízdy absolvuje řidič v některém ze dvou hlavních jízdních režimů: Normal a Sport. Režim Sport zvyšuje citlivost pedálu akcelerátoru. Pro speciální jízdní podmínky jsou k dispozici dva další zvláštní režimy: horský režim Mountain zajišťuje dostatečnou energii baterie pro jízdu po horských stoupáních. Režim konzervace energie Hold-charge zachovává zbývající energetickou kapacitu akumulátoru aktivací zážehového motoru - což je užitečná funkce pro plné využití výhod elektrického pohonu v oblastech s omezenými emisemi, jako jsou centra měst.
 
Inovativní řešení brzdové soustavy modelu Ampera umožňuje při brzdění přeměňovat kinetickou energii vozu na energii elektrickou. Využívá regenerativní brzdění se zpomalováním vozu prostřednictvím elektromotoru, který v tomto případě pracuje jako generátor a vyrobeným elektrickým proudem dobíjí akumulátor. Při sešlápnutí brzdového pedálu se do procesu brzdění zapojuje hydraulický systém brzd. Přechod mezi těmito dvěma režimy je zcela plynulý a řidič ho vůbec nevnímá.
 
Akumulátor lze nabít přibližně za 4 hodiny
Jedinečná sada akumulátoru ve tvaru písmene T s hmotností 198 kg a kapacitou 16 kWh je uložena ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly. Akumulátor chrání opěrné lišty z martenzitové oceli ultra vysoké pevnosti. Komplet akumulátoru se skládá z 288 hranolovitých lithium-iontových článků a je konfigurován pro optimální výkon a životnost. Jako první sériově vyráběný systém tohoto druhu využívá kapalinový systém tepelného managementu, umožňující podle potřeby akumulátor ohřívat nebo chladit. Při vývoji akumulátoru sehrálo klíčovou roli Centrum alternativních pohonů značky Opel ve městě Mainz-Kastel nedaleko Rüsselsheimu.
 
Akumulátor modelu Ampera se dá snadno nabíjet. Ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti 230V/16A se nabije za méně než 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo levného proudu mimo odběrových špiček. V zavazadlovém prostoru má Ampera standardně uložen nabíjecí kabel s délkou 6 metrů a adaptér pro elektrické zásuvky různých evropských států.
 
Podvozek a pasivní bezpečnost na nejvyšší úrovni
Ampera má jízdní vlastnosti sportovní limuzíny. Podvozek, vyvinutý inženýry značky Opel v německém Rüsselsheimu, je vyladěn tak, aby splnil očekávání náročných evropských zákazníků. Přední náprava využívá vzpěry McPherson s hliníkovými spodními rameny a hydraulickými silentbloky. Zadní nápravu tvoří vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou. Taková náprava spojuje výhody nízké hmotnosti, malých prostorových nároků a přesného vedení kol. Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem je sestaveno z kvalitních komponentů renomované specializované firmy ZF. Řízení má dva pastorky, jeden spojený s volantem a druhý s elektromotorem posilovače, což umožňuje variabilní účinek posilovače.
 
Základní struktura karoserie modelu Ampera poskytuje vynikající pevnost a vysokou míru ochrany posádky při nehodě. Při vývoji bezpečnostních systémů se uskutečnilo více než 50 crash-testů v různých rychlostech a úhlech nárazu, včetně čelního, bočního a zadního nárazu, jakož i bočního převrácení vozidla. Součástí standardní výbavy modelu Ampera je 8 airbagů.
K ověření bezpečnosti lithium-iontového akumulátoru se uskutečnilo množství speciálních testů, včetně testu vodotěsnosti při zaplavení. V nouzi mohou záchranáři akumulátor snadno odpojit.
Exteriér a interiér: Elektrizující design
Uhlazený, přemodelovaný a přesný: Ampera přináší výrazové prostředky designu značky Opel, spojující sochařské umění s německou přesností do segmentu elektromobilů. Důsledně vyvážené proporce jsou zkombinované se širokým, přikrčený postojem, který modelu Ampera dodává dynamický a futuristický vzhled
 
Charakteristické přední světlomety ve tvaru 'bumerangu' - nový prvek ve výrazových prostředcích designu značky Opel - jsou jasným charakteristickým prvkem modelu Ampera, stejně jako prominentní maska ​​chladiče s výrazným logem Opel. Každý aspekt tohoto revolučního automobilu byl navržen a analyzován pro maximální účinnost.
Ampera nemá pouze atraktivní vzhled. Výrazný design zaručuje i vynikající aerodynamiku s velmi nízkým koeficientem aerodynamického odporu. To přispívá k prodloužení dojezdu při jízdě s ryze elektrickým pohonem i v režimu prodlouženého dojezdu.
 
Monitor informačního centra řidiče DIC nahrazuje konvenční přístroje
Kabina modelu Ampera reflektuje revoluční povahu systému pohonu. Dva interaktivní barevné monitory s vysokým rozlišením zvýrazňují jedinečný status tohoto automobilu v produktovém portfoliu značky Opel. Konvenční sdružený přístroj před řidičem nahrazuje rekongfigurovatelný grafický displej informačního centra řidiče DIC (Driver Information Center).
 
Monitor účinnosti, zobrazující se v DIC společně s údajem o rychlosti jízdy, představuje animovanou kouli, která se pohybuje směrem nahoru a dolů, a mění barvu podle rychlosti jízdy, akcelerace a brzdění. Při optimálním využití energie se koule udržuje uprostřed obrazovky.
 
Ke standardní elektronické klimatizaci a integrovanému audiosystému s ovládacími prvky na volantu se dá za příplatek objednat Bose ® prémiový audiosystém společně s navigačním systémem.
 
Elektrické topení a klimatizaci doplňují elektricky vyhřívaná přední sedadla, což zajišťuje optimální klimatický komfort v širokém rozsahu venkovních teplot. Klimatizace má tři provozní režimy - ventilace, Eco a Comfort - a výkon klimatizační soustavy se přizpůsobuje dojezdu vozidla nebo spotřebě paliva.
 
Ampera se bude montovat v závodě Hamtramck koncernu General Motors v Detroitu. Akumulátory vyrábí specializovaný závod GM v Brownstownu nedaleko Detroitu, který je prvním závodem tohoto druhu vybudovaným v USA významným automobilovým výrobcem.

 PR
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu