Vyhledávání

Řiďte jej. Definujte jej. – Zcela nový Hyundai KONA

Řiďte jej. Definujte jej. – Zcela nový Hyundai KONA

„Zcela nový model KONA je nejen dalším členem etablované produktové řady vozů SUV společnosti Hyundai Motor, ale také důležitým milníkem na naší cestě k dosažení pozice jedničky mezi asijskými automobilovými značkami v Evropě do roku 2021,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Svými geny skutečného SUV, progresivním designem a prémiovými prvky výbavy vychází KONA vstříc životnímu stylu moderních zákazníků, zvyšuje atraktivitu značky a oslovuje i další nové zákazníky.“

Hyundai Motor rozšiřuje rodinu svých SUV progresivním přístupem

Hyundai Motor prodal od uvedení modelu Santa Fe vroce 2001 na evropských trzích více než 1,4 milionu SUV a stal se etablovanou značkou v segmentu SUV. Tucson je s více než 200 000 prodanými vozy od svého uvedení na trh vroce 2015 nejprodávanějším SUV značky Hyundai v Evropě. Hyundai Motor nyní rozšiřuje vstupem do segmentu B-SUV svou rodinu modelů SUV na čtyři členy, včetně stávajících modelů Grand Santa Fe, Santa Fe a Tucson. Zcela nový KONA je skutečné SUV sodvážným a progresivním designem, prémiovou výbavou, dostupnou konektivitou a nejmodernější bezpečnostní technikou. Vyjadřuje životní styl moderních městských zákazníků a je suverénním vyjádřením osobnosti svého majitele: Řiďte jej, definujte jej.

Zcela nový Hyundai KONA je pro společnost Hyundai Motor Europe důležitým milníkem na její cestě k postavení vedoucí asijské automobilové značky v Evropě do roku 2021, s níž souvisí uvedení 30 nových modelů a modelových verzí.

Elegantní exteriér sostrými rysy

Příď zcela nového modelu KONA je expresivní a zanechává silný dojem. Na něm se podílí také kaskádovitá maska chladiče v souladu s novou identitou značky Hyundai. Vizuální dojem umocňují nové dvojité světlomety. V horní části masky nad hlavními LED světlomety jsou umístěny elektroluminiscenční diody světel pro denní svícení. Oddělená světla na přídi vytvářejí suverénní, progresivní vzhled svými elegantními tvary a ostrými rysy. Odvážná příď a záď zdobí širokou karoserii s klenutými plochami a agresivním stylem. Dvoubarevná střecha modelu KONA a výběr z deseti osobitých barev karoserie nabízí mnoho individuálních kombinací pro téměř jakýkoli individuální vkus.

Elegantně navržený interiér

Interiér je charakterizován ladnými plochami vhorní části přístrojové desky, které vněm vytvářejí smyslnou a kultivovanou atmosféru, zatímco tmavě lakované díly reprezentují technický a robustní charakter. Celek je završen značnou prostorností a minimálně rušeným výhledem zvozu. Výběr různých doplňkových barev a barevně sladěného prošívání na sedadlech i na volantu ilustruje ušlechtilý charakter a pozornost věnovanou detailům při vývoji sofistikovaného interiéru.

Nejmodernější poháněcí ústrojí a pohon všech kol

KONA bude při uvedení na trh nabízet dva přeplňované zážehové motory, které se vyznačují vysokými hodnotami točivého momentu již od nízkých otáček a vynikající hospodárností. Alternativou jednotky 1.0 T-GDI sešestistupňovou mechanickou převodovkou a výkonem 88 kW (120 k) (předběžná hodnota kombinované spotřeby paliva: 5,3 l/100 km; předběžná hodnota kombinovaných emisí CO2: 119 g/km*) je čtyřválec 1.6 T-GDI svýkonem 130 kW (177 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT z vlastního vývoje Hyundai a pohonem všech kol (předběžná hodnota kombinované spotřeby paliva: 7,3 l/100 km; předběžná hodnota kombinovaných emisí CO2: 169 g/km*). Na přání dodávaný pohon všech kol modelu KONA podporuje řidiče ve všech jízdních situacích přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola, např. na sněhu, šotolině a samozřejmě i na silnicích sběžným zpevněným povrchem. Vlétě 2018 uvede Hyundai pro model KONA novou generaci hospodárných vznětových motorů 1,6 litru, a to v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s hospodárnou dvouspojkovou převodovkou Hyundai 7DCT s bezprostředními reakcemi. Pohon všech kol bude k dispozici na přání.

Průhledový displej a široká nabídka voblasti konektivity

Nový průhledový displej modelu KONA, nabízený poprvé vautomobilu značky Hyundai, promítá důležité provozní údaje přímo do zorného pole řidiče. Největší jas ve své třídě a osmipalcová úhlopříčka zobrazení umožňují nejen snadnou čitelnost za dne, ale také rychlejší zpracování informací řidičem, aniž by byla odváděna jeho pozornost od řízení.

Také velmi vysoká úroveň konektivity pro chytrá zařízení zvyšuje atraktivitu zcela nového modelu KONA. Na přání dodávaný informační a zábavní systém sosmipalcovým displejem zahrnuje veškeré funkce voblastech navigace, multimediální zábavy a konektivity a podporuje systémy Apple CarPlay a Android Auto. Součástí nabídky je sedmileté bezplatné předplatné služeb LIVE Services, které nabízejí aktualizované informace vreálném čase: o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy a internetové vyhledávání bodů zájmu. Další novinkou vnabídce značky Hyundai je informační a zábavní systém Display Audio, zahrnutý ve výbavě modelu KONA. Cestující si mohou nechat zobrazovat obsah svého chytrého telefonu na sedmipalcovém displeji systému prostřednictvím funkcí Apple CarPlay nebo Android Auto. Stouto funkcí mohou využívat navigační funkce telefonu, telefonovat, diktovat zprávy nebo poslouchat svou oblíbenou hudbu. Systém tak poskytuje zákazníkům dostupnější konektivitu i vdostupné výbavě.

Na přání dodávaná podložka pro bezdrátové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů umožňuje cestujícím komfortně nabíjet své chytré telefony za jízdy.

Nejmodernější bezpečnostní výbava a karoserie z vysokopevnostní oceli

Zcela nový Hyundai KONA byl navržen pro uživatele s aktivním, individuálním životním stylem a jeho konstrukce zaručuje maximální ochranu všech cestujících. Seznam bezpečnostních prvků společnosti Hyundai Motor ve výbavě modelu KONA zahrnuje autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) sdetekcí chodců, sledování mrtvého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert), asistenta pro jízdu vjízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), sledování únavy řidiče DAA (Driver Attention Alert), statická světla pro odbočování a chytrého asistenta dálkových světel.

Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů, který si vyrábí vlastní ocel pro veškerá svá vozidla, produkovaná na celém světě. Pro zcela nový model KONA to znamená velkou přednost, mimo jiné vpodobě odolné a lehké karoserie, která zvyšuje jízdní dynamiku a optimalizuje bezpečnost cestujících širokým využitím vysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla včetně tvrzení a 115 metrů lepených spojů.

Design

Zcela nový KONA navazuje na novou stylistickou identitu značky Hyundai, k níž přidává svůj progresivní charakter. Výsledkem je jedinečná nabídka vsegmentu malých SUV. Hyundai Motor hodlá oslovit nové, moderní zákazníky, prostřednictvím DNA skutečného SUV, progresivního designu a prémiové výbavy.

Vnější design

Design zcela nového modelu KONA je charakterizován osobitým, velmi kontrastním obložením blatníků, smyslnými a svalnatými tvary srobustním a široce rozkročeným postojem. Jedinečný, progresivní vzhled na přídi vytvářejí dvojité světlomety, u nichž jsou světla LED pro denní svícení umístěna nad hlavními světlomety LED, které jsou integrovány vhorní části čelní masky. Zcela nový model KONA disponuje rovněž novou rodinnou identitou společnosti Hyundai Motor s kaskádovitou maskou chladiče, opatřenou síťovou mřížkou na přídi, která umocňuje expresivní a dynamický vzhled.

Kompaktní a agilní charakter zdůrazňuje elegantní profil skrátkým převisem vzadu a rozšířenými blatníky, které naznačují dynamický pohyb směrem dopředu. Podélné střešní nosiče vylepšují elegantní linii střechy a rozšiřují možnosti využití pro aktivní životní styl, například k přepravě sportovního vybavení na speciálně přizpůsobených nosičích.

Zcela nový KONA je vybaven matně stříbrnými ozdobnými prvky, které zušlechťují kultivovaný charakter. Jedná se například o rámečky mlhových světlometů a spodních otvorů pro přívod vzduchu, ozdobnou linii na bocích a ochranný spodní panel na zádi. Aerodynamické vlastnosti vylepšují kanály pro vedení vzduchu na obou stranách nárazníku vpředu, které snižují turbulence vzduchu voblasti podběhů kol.

Vzadu navazuje na stylistické pojetí přídě jedinečná ozdobná lišta, v níž jsou uloženy ukazatele směru, světla pro zpětný chod a osobité grafické prvky, včetně štíhlých zadních svítilen LED. Zadní spoiler zcela nového modelu KONA je doplněn integrovaným brzdový světlem LED. KONA vypadá na silnici odvážně díky své velké šířce (1800 mm) a nízké výšce (1550 mm). Přikrčený a široce rozkročený vzhled umocňuje kompaktní délka 4165 mm vkombinaci srozvorem 2600 mm.

Celkový dojem umocňují 18“ dvoubarevná kola zlehké slitiny (rozměr pneumatik: 235/45 R 18). Zcela nový KONA je kdispozici také se 17“ koly zlehké slitiny (rozměr pneumatik: 215/55 R 17) nebo 16“ koly z oceli, resp. lehké slitiny (rozměr pneumatik: 205/60 R 16).

Dvoubarevná střecha modelu KONA nabízí pro exteriér mnoho barevných kombinací a individuální výběr, který vyhoví téměř každému osobnímu vkusu. Deset barev karoserie lze kombinovat se dvěma designy střechy, z čehož vyplývá celkem dvacet barevných kombinací. Střecha a vnější zpětná zrcátka jsou nabízeny vodstínech černá Phantom nebo tmavě šedá Dark Knight. Barvy karoserie, dodávané pro model Kona, jsou černá Phantom, bílá Chalk, stříbrná Lake, tmavě šedá Dark Knight, červená Pulse, mandarinková Comet, žlutá Acid, modrá Lagoon, modrá Ceramic a světle šedá Velvet Dune.

 

Design interiéru

Design interiéru modelu KONA navazuje na pojetí exteriéru plynulými, konturovanými povrchy vhorní části přístrojové desky, které kontrastují stmavě lakovanými díly, jež představují technický a robustní charakter. Nabídka barev umožňuje zákazníkům vytvořit si vlastní styl pomocí osobitých barev: oranžové, limetkové a červené. Barevné ozdobné prvky jsou kolem výdechů ventilační soustavy, řadicí páky, tlačítka pro spuštění motoru a barevné je rovněž prošívání na sedadlech a volantu. Všechny varianty barevných kombinací pro interiér se dodávají sčerným čalouněním stropu. Barevné doplňky v odstínech limetková a červená jsou navíc kdispozici sbarevnými bezpečnostními pásy a leskle černými vnitřními klikami dveří a rameny volantu. Volant, obšitý částečně perforovanou kůží, přispívá keleganci a vysoké kvalitě interiéru modelu KONA. Majitelé si mohou přizpůsobit interiér modelu KONA svému vkusu, a vyjádřit tak svůj jedinečný temperament, individualitu a nezávislý životní styl.

Na přání dodávaný osmipalcový dotykový displej, vyčnívající z přístrojové desky, slouží všem funkcím voblastech navigace, multimédií a konektivity. Řidič se může díky jeho ergonomickému umístění za všech okolností věnovat sledování dopravní situace před vozidlem. Ovládací prvky klimatizace a topení jsou prakticky umístěny na středové konzole. Otočné prvky se snadno ovládají, aniž by odváděly pozornost řidiče.

Zcela nový Hyundai KONA nabízí několik prvků výbavy, které cestujícím zaručují nejvyšší úroveň komfortu a praktičnosti. Na přání dodávaný vyhřívaný volant poskytuje teplo a komfort dokonce i vnejmrazivějším počasí, zatímco inteligentní klíč a tlačítko pro spuštění motoru umožňuje řidiči vstoupit do vozu, spustit a vypnout motor jednoduchým stisknutím tlačítka. Sedadla modelu KONA jsou vpředu vybavena elektrickým nastavováním polohy vosmi směrech a bederní opěrkou nastavitelnou ve dvou směrech. Cestující rozdílných velikostí si tak mohou ještě snadněji optimalizovat polohu sezení. Sedadla vpředu mohou být navíc vybavena třístupňovými systémy odvětrávání a vyhřívání pro komfortní cestování vrůzných povětrnostních podmínkách.

Zcela nový KONA nabízí velkorysý prostor pro cestující i zavazadla. Nejvyšší úroveň praktičnosti v interiéru dokládají odkládací schránky a držáky pro lahve o objemu 1,5 litru. KONA poskytuje vynikající prostor pro nohy 1054 mm cestujícím na předních sedadlech, resp. 880 mm pro cestující vzadu. Objem zavazadlového prostoru 361 litrů (VDA 211) uspokojí každodenní potřeby. Variabilita se sklopnými sedadly vzadu (dělená vpoměru 60:40) umožňuje přepravu nadměrně rozměrných zavazadel, která by se normálně do zavazadlového prostoru nevešla. Se sklopenými zadními sedadly nabízí KONA zavazadlový prostor o objemu 1143 litrů (VDA 214) pro víkendové výpravy i delší cestování ve dvou.

 

Provozní vlastnosti

 

Zcela nový model KONA je nabízen sřadou motorů s nižším zdvihovým objemem a přeplňováním turbodmychadlem, které zvyšují hospodárnost a současně poskytují pozoruhodnou jízdní dynamiku. Nabízené motory jsou ideální volbou pro jakýkoli životní styl – pro jízdu po horských silnicích i vulicích městských center. Zcela nový Hyundai KONA je skutečné SUV, které nabízí zákazníkům rovněž možnost volby pohonu všech kol a sedmistupňové dvouspojkové převodovky 7DCT s hladkým řazením a efektivním přenosem hnací síly.

Nové zážehové motory 1.0 T-GDI a 1.6 T-GDI

Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI zvlastního vývoje, poskytující nejvyšší výkon 130 kW (177 k) a maximální točivý moment 265 Nm, snadno zvládne jízdu ve městě a nezalekne se ani výprav za hranice města. Zrychlení z0 na 100 km/h dosáhne totiž za pouhých 7,9 sekundy. KONA je vkombinaci stímto motorem vybaven nově vyvinutým, kompaktním pohonem všech kol společnosti Hyundai Motor a hladce řadící převodovkou 7DCT.

Řidiči, kteří hledají hospodárnější mobilitu, mají na výběr přeplňovaný tříválcový motor 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 k) a točivém momentu 172 Nm. Turbodmychadlo selektronicky řízeným obtokovým ventilem zvyšuje hospodárnost snižováním ztrát sání a zároveň zrychluje reakce motoru na povely řidiče a optimalizuje točivý moment vnízkých otáčkách. Jednotka je vybavena šestiotvorovými vstřikovači přímého vstřikování GDI, které pracují snadprůměrným vstřikovacím tlakem 200 barů. Tím je zaručeno čisté spalování snízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí. Tento motor je nabízen spohonem předních kol a šestistupňovou mechanickou převodovkou.

Nové vznětové motory U 1.6

Během jednoho roku od uvedení modelu KONA na trh bude řada motorů rozšířena o nově vyvinutý, hospodárný čtyřválcový turbodiesel 1,6 litru, který bude kdispozici ve dvou výkonových variantách. Základní verze disponuje nejvyšším výkonem 85 kW (115 k) (předběžná hodnota) a bude nabízena sešestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnější verze turbodieselu bude vyladěna na nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 320 Nm (předběžná hodnota). Suverénní hnací síla bude na vozovku přenášena prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky 7DCT a zákazníci budou mít na výběr pohon všech kol nebo pohon předních kol.

 

Sedmistupňová dvouspojková převodovka

Společnost Hyundai Motor představila v roce 2015 svou první sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která kombinuje přednosti převodovky s automatickým řazením a mechanické převodovky. Převodovka 7DCT snižuje spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 % v porovnání skonvenční šestistupňovou samočinnou převodovkou, zatímco zrychlení zkracuje až o 10 %.

Převodovka 7DCT je vybavena dvěma suchými spojkami, znichž každá má vlastní ovládací člen. Hnací síla motoru je vzávislosti na sepnuté spojce přenášena na soukolí lichého nebo sudého převodového stupně, takže převodovka nebo řidič může kdykoli zařadit vhodný převodový stupeň bez přerušení toku hnací síly. Elektromotorem ovládaný akční člen optimalizuje reakce, zatímco vnější tlumiče snižují za jízdy hladinu hluku a vibrací.

V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nabízí zcela nový KONA dva jízdní režimy: normální a sportovní. Ve sportovním režimu má převodovka odlišnou charakteristiku řazení, přičemž vyšší převodové stupně řadí později a nižší naopak dříve.

Jízdní vlastnosti

Inženýři během vývoje zcela nového modelu KONA dosáhli zhlediska požadavků na sportovní a komfortní jízdní vlastnosti velmi vyváženého nastavení podvozku, které poskytuje vozu vynikající agilitu a ovladatelnost.

KONA nabízí zákazníkům zážitky z řízení skutečného SUV díky světlé výšce 170 mm. Vyšší poloha sezení zaručuje lepší výhled zvozu pro řidiče a zvyšuje jízdní komfort. Snížená podlaha interiéru a optimalizovaný středový tunel platformy SUV zároveň vytvářejí předpoklady pro co nejvýhodnější využití prostoru v interiéru, což zvyšuje praktickou využitelnost modelu Kona. Na přání dodávaný pohon všech kol přináší navíc výhodu optimálního využití výkonu přeplňovaného motoru.

Poměrně nízká a současně široká karoserie modelu KONA přitahuje pozornost svým nepřehlédnutelným vzhledem, ale také vylepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost – tvary jsou zde podřízeny funkci.

Velká pozornost byla při vývoji věnována také nové konstrukci náprav. Vzpěry McPherson vpředu s optimalizovanou geometrií důsledně potlačují nežádoucí pohyby karoserie při jízdě po nerovném povrchu, a to díky pohlcování rázů dřív, než dojde k jejich přenosu do interiéru. Výsledkem je vysoká úroveň jízdního komfortu.

Zadní náprava svlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, v modelu KONA s pohonem předních kol se vyznačuje vynikajícím komfortem odpružení a sportovní charakteristikou díky vysoké tuhosti torzní příčky. Zcela nový KONA spohonem všech kol je vybaven víceprvkovou zadní nápravou, která pomáhá optimalizovat jízdní komfort a ovladatelnost a maximalizuje stabilitu při rychlém průjezdu zatáčkou. Víceprvkové zavěšení používá dvě spodní příčná ramena. Vyspělé řízení trakce u pohonu všech kol potlačuje při průjezdu zatáčkou projevy nedotáčivosti a zvyšuje agilitu vozidla i stabilitu řízením trakce, stejně jako tlumení při akceleraci na úsecích se zatáčkami.

Odolná a lehká karoserie

Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů, který si vyrábí vlastní ocel pro veškerá svá vozidla, produkovaná na celém světě. Pro zcela nový model KONA to znamená velkou přednost, mimo jiné vpodobě odolné a lehké karoserie, která zvyšuje jízdní dynamiku a optimalizuje pasivní bezpečnost cestujících. Ultravysokopevnostní ocel zajišťuje nejvyšší úroveň tuhosti, zatímco široké využití dílů, tvářených za tepla včetně tvrzení, a 115 metrů lepených spojů zvyšuje tuhost při současném snížení hmotnosti.

Bezpečnostní zóna skeletu karoserie modelu KONA byla navzdory kompaktním vnějším rozměrům maximalizována a vylepšena prstencovou strukturou, která chrání interiér a vpřípadě kolize rozvádí nárazovou energii různými směry, čímž minimalizuje důsledky nárazu pro cestující. Víceúrovňová soustava nosníků v deformační zóně rovněž rozvádí nárazovou energii a přispívá kdosažení cíle vpodobě optimální pasivní bezpečnosti.

 

Konektivita a asistenční systémy

 

Zcela nový Hyundai Kona nabízí zákazníkům vyspělé funkce voblasti konektivity, které umožňují dokonalou integraci chytrého telefonu uživatele, čímž zvyšují intuitivnost ovládání a bezpečnost při řízení. Zákazníci mají na výběr tři systémy. Standardní audiosystém spětipalcovým monochromatickým displejem TFT zahrnuje rádio, rozhraní Bluetooth a vstupy AUX-in a USB. Informační a zábavní systém Display Audio se sedmipalcovým kapacitním barevným dotykovým displejem LCD disponuje zadní kamerou sdynamickými vodicími liniemi a rozhraním Bluetooth, Apple CarPlay a Android Auto. Třetí alternativou je navigační systém sosmipalcovým displejem, jehož součástí je zadní kamera se zobrazovánímdynamických vodicích linií, rozhraní Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, 7leté předplatné služeb LIVE Services, mapové podklady ve formátu 3D a program aktualizací Lifetime MapcareTM**. Uprostřed panelu sdružených přístrojů, mezi dvěma kruhovými přístroji, je navíc centrální informační displej, nabízený jako 3,5“ monochromatický displej TFT LCD (standardně) nebo 4,2“ barevný displej TFT (na přání).

Dostupná konektivita prostřednictvím informačního a zábavního systému Display Audio

Informační a zábavní systém Display Audio je novinkou ve vozech značky Hyundai a nabízí zákazníkům dostupnou konektivitu se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem LCD svysokým rozlišením, na němž lze ovládat chytré telefony připojené prostřednictvím systému Apple CarPlay nebo Android Auto. To umožňuje cestujícím využívat navigační funkce jejich chytrých telefonů, aniž by museli mít vestavěný navigační systém ve výbavě svého vozu. Uživatelé mohou také telefonovat, diktovat zprávy nebo poslouchat svou nejoblíbenější hudbu. Součástí informačního a zábavního systému Display Audio je integrovaná zadní kamera se zobrazovánímdynamických vodicích linií.

Navigační systém s8“ displejem nabízí všechno potřebné

Na přání dodávaný informační a zábavní systém ve zcela novém modelu KONA integruje veškeré funkce voblastech navigace, multimédií a konektivity, aby byl řidič vždy připraven na dopravní situace, které jej čekají. Systém poskytuje rovněž funkce Apple CarPlay a Android Auto, které uživatelům umožňují připojit svá zařízení a ovládat na displeji vozidla přehrávání hudby nebo telefonní a navigační funkce. Součástí je rovněž bezplatné sedmileté předplatné služeb LIVE Services, které nabízejí aktuální informace vreálném čase o počasí, dopravě a místech měření rychlosti jízdy, plus internetové vyhledávání bodů zájmu. Navigační systém je rovněž vybaven mapovými podklady ve formátu 3D a jedinečným programem Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, včetně bezplatných každoročních aktualizací map a softwaru. Systém zahrnuje zadní kameru se zobrazováním dynamických vodicích linií, která usnadňuje ovládání vozidla.

Bezkabelové indukční nabíjení

KONA poskytuje také podložku pro bezdrátové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů. Díky ní budou mít cestující své telefony vždy nabité. Stav nabití telefonu vizualizuje malý kontrolní ukazatel vhorní části. Centrální displej na panelu sdružených přístrojů upozorní řidiče při vypnutí motoru na telefon, aby jej nezapomněl uvnitř vozu.

Hyundai KONA je standardně vybaven vstupy USB a AUX, které umožňují připojení dalších zařízení.

Průhledový displej snejvyšším jasem ve své třídě

KONA je prvním vozem značky Hyundai, který je vybaven novým sdruženým průhledovým displejem, který promítá důležité provozní informace přímo do zorného pole řidiče. To umožňuje rychlejší zpracování informací při pozorném sledování provozu před vozidlem.

Nový průhledový displej zaručuje nejlepší čitelnost za různých světelných podmínek díky 8“ úhlopříčce promítaného obrazu ve vzdálenosti dvou metrů a nejvyššímu jasu ve své třídě – více než 10 000 kandel na metr čtvereční. Průhledový displej je nastavitelný zhlediska úhlu i výšky, aby byla zaručena optimální viditelnost pro řidiče různých postav. Po aktivaci tlačítkem vedle volantu se sdružený průhledový displej vertikálně vysune z přístrojové desky a po vypnutí se vrátí zpět do své klidové polohy. Průhledový displej zvyšuje bezpečnost jízdy zobrazováním informací, jako jsou rychlost jízdy, pokyny navigačního systému, stav paliva vnádrži a bezpečnostní upozornění od asistenčních systémů, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistent pro jízdu vjízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist) a sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detector). Na průhledový displej se promítají rovněž informace o režimu audiosystému a nastavení rozhlasového přijímače.

Highendová zvuková aparatura Krell

Současní zákazníci rádi poslouchají své oblíbené skladby ve svém automobilu. KONA proto nabízí highendovou zvukovou aparaturu od výrobce HiFi audiosystémů Krell, která zahrnuje osm reproduktorů včetně dvou výškových reproduktorů s průměrem 20 mm, čtyř hloubkových reproduktorů s průměrem 160 mm, jednoho centrálního reproduktoru sprůměrem 100 mm a jednoho subwooferu s průměrem 200 mm. Osmikanálový zesilovač poskytuje výkon 45 W na kanál pro maximální zážitky z poslechu uvnitř vozu.

Nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti

Zcela nový model KONA splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy díky nejmodernějším prvkům aktivní bezpečnosti, mezi něž patří: autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) sdetekcí chodců, asistent pro jízdu vjízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) ve standardní výbavě, asistent dálkových světel, sledování únavy řidiče (standardní výbava), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert).

 

Autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) sdetekcí chodců

Zcela nový Hyundai KONA je vybaven autonomním nouzovým brzděním AEB (Autonomous Emergency Braking) sdetekcí chodců, vyspělým prvkem aktivní bezpečnosti, který upozorňuje řidiče na nouzové situace a vpřípadě potřeby autonomně brzdí. AEB používá radarové a kamerové senzory vpředu a pracuje ve třech stupních. Zpočátku upozorní řidiče vizuálně a akusticky. Brzdy aktivuje v souladu s mírou rizika kolize. Maximální brzdnou sílu používá kodvrácení kolize nebo minimalizaci poškození, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile před vozem zaznamená jiné vozidlo nebo chodce, při jízdě rychlostí 8 km/h nebo vyšší.

Asistent pro jízdu vjízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) (standardní výbava)

Asistent pro jízdu vjízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) upozorňuje řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí vyšší než 60 km/h na základě sledování polohy vozidla. Začne-li vozidlo přejíždět bílou, šedou nebo modrou podélnou nebo přerušovanou čáru, zazní výstražné upozornění. Poté následuje zvukové a vizuální upozornění, po němž přichází na řadu zásah do řízení, který vrátí vozidlo zpět do bezpečné polohy vjízdním pruhu.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)

Je-li asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) zapnutý vautomatickém režimu, detekuje za tmy jak protijedoucí vozidla, tak i vozidla jedoucí vpředu ve stejném jízdním pruhu, a podle potřeby přepíná na tlumená světla, čímž minimalizuje riziko oslnění ostatních řidičů. Nejsou-li detekována žádná vozidla, aktivuje systém automaticky opět dálková světla.

Sledování pozornosti řidiče DAA (Driver Attention Alert) (standardní výbava)

Sledování pozornosti řidiče DAA (Driver Attention Alert) zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu na zcela novou úroveň nepřetržitým sledováním a analyzováním chování řidiče za volantem prostřednictvím dat, mezi něž patří úhel otočení volantu, síla, působící na volant, a poloha vozidla vrámci jízdního pruhu. Zaznamená-li DAA charakteristické chování, naznačující únavu/nepozornost, upozorní řidiče zvukovým signálem a zobrazením zprávy na displeji sdoporučením, aby si udělal přestávku kodpočinku. Systém pracuje vrozsahu rychlostí jízdy od 60 do 180 km/h.

Sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection)

Sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) používá rovněž radarový senzor ke sledování oblasti za vozidlem a vedle něj vzadu. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Aktivuje-li řidič v této situaci ukazatele směru, zazní zvukový signál. To platí také pro situace při změně jízdního pruhu, vnichž je detekováno vozidlo.

Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert)

Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) používá zadní radarové senzory na rozích vozidla a snižuje riziko kolize s přijíždějícími vozidly při couvání zúzkých prostorů se špatným výhledem. RCTA sleduje radarovým senzorem oblast za vozidlem vrozsahu 180 stupňů. RCTA upozorní řidiče na vozidla přijíždějící ze stran vizuálně a akusticky.

 

Nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti

Zcela nový KONA poskytuje cestujícím vpřípadě kolize nejvyšší míru ochrany díky nejvyšší úrovni tuhosti a odolnosti. Kní přispívá použití vysokopevnostní oceli společně s účinnými deformačními zónami, schopnými pohlcovat velkou nárazovou energii, a minimalizovanou deformovatelností vnitřního prostoru.

Díky rozšířenému využití dílů, tvářených za tepla včetně tvrzení, a skeletu karoserie svýztužnými prstenci voblasti interiéru zultravysokopevnostní oceli byla zvýšena tuhost a pevnost bezpečnostní zóny, která poskytuje maximální míru pasivní bezpečnosti. Víceúrovňová deformační zóna rozvádí energii vpřípadě kolize do různých směrů a minimalizuje důsledky nárazu.

V interiéru modelu Kona je rozmístěno celkem šest airbagů (dva čelní airbagy, dva boční airbagy a dva okenní airbagy pro první i druhou řadu, chránící řidiče a cestující).

* Předběžné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, v rámci homologace se mohou změnit.

** Lifetime MapCare™ je obchodní označení programu MapCare™ společnosti Hyundai, jehož prostřednictvím jsou poskytovány každoroční aktualizace mapových podkladů pro příslušná vozidla Hyundai po dobu minimálně deseti let od ukončení výroby modelu.

Technické údaje

 

Zážehové motory

1.0 T-GDI

Druh

Kappa 1.0 T-GDI, 12V MLA, DOHC, řadový tříválec

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

71,0 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Nejvyšší výkon

120 k (88 kW) @ 6000 min-1

Nejvyšší točivý moment

172 Nm @ 1500~4000 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

181 km/h

0-100 km/h (sekundy)

12,0

Kombinované emise CO2 (g/km)*

119 (předběžná hodnota)

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)*

5,3 (předběžná hodnota)

 

1.6 T-GDI

Druh

Gamma 1.6 T-GDI, 16V MLA, DOHC, řadový čtyřválec

Zdvihový objem

1591 cm3

Vrtání x zdvih

77 x 85,44 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Nejvyšší výkon

177 k (130 kW) @ 5500 min-1

Nejvyšší točivý moment

265 Nm @ 1500~4500 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

205 km/h

0-100 km/h (sekundy)

7,9

Kombinované emise CO2 (g/km)*

169 (předběžná hodnota)

Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)*

7,3 (předběžná hodnota)

 

Převodovky

Zážehové motory – počet převodových stupňů

Motor

1.0 T-GDI (120 k)

1.6 T-GDI (177 k)

Mechanická převodovka

6 (s pohonem předních kol)

-

DCT

-

7 (s pohonem všech kol)

 

 

Převodové poměry

 

 

1.0 T-GDI (120 k)

1.6 T-GDI (177 k)

6MT

7DCT

1. stupeň

3,769

3,643

2. stupeň

2,045

2,174

3. stupeň

1,286

1,826

4. stupeň

0,971

1,024

5. stupeň

0,774

0,809

6. stupeň

0,639

0,854

7. stupeň

-

0,717

Zpětný chod

3,700

4,696

Stálý převod

4,563

4,643 (1/2/4/5)

3,611 (3/6/7/Z)

 

Kola a pneumatiky

Druh kol

Pneumatiky

16“ kola zoceli/lehké slitiny

205/60 R 16

17“ kola zlehké slitiny

215/55 R 17

18“ kola zlehké slitiny

235/45 R 18

 

Rozměry (mm)

Exteriér

Vnější délka

4165

Vnější šířka

1800

Vnější výška

1550
1565 (bez podélných střešních nosičů)

Rozvor

2600

Převis vpředu

845

Převis vzadu

720

Světlá výška

170

 

Interiér

vpředu

vzadu

Výška stropu nad sedákem

1005
965 (bez střešního okna)

961

Prostor pro nohy

1054

880

Šířka v úrovni ramen

1409

1385

 

Zavazadlový prostor (litry)

Objem zavazadlového prostoru

361 l (minimální, VDA 211)

1143 l (maximální, VDA 214)

 

Hmotnosti (kg)**

 

Zážehové motory

 

1.0 T-GDI

1.6 T-GDI

Minimální pohotovostní hmotnost (bez řidiče)

1233

1401

 

* Předběžné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, v rámci homologace se mohou změnit.
**Předběžné údaje výrobce

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu