Vyhledávání

To nejlepší z obou světů: Hyundai v Evropě zahájí prodej modelu IONIQ Plug-in

To nejlepší z obou světů: Hyundai v Evropě zahájí prodej modelu IONIQ Plug-in

Hyundai Motor slibuje elektrizující léto 2017. U evropských prodejců se objeví IONIQ Plug-in Hybrid. IONIQ je prvním vozem na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu. Plug-in Hybrid je nejnovější variantou, jejíž uvedení na trh následuje po úspěšném představení verzí Hybrid a Electric ve druhé polovině roku 2016. Hyundai Motor pokračuje v naplňování své strategie, která počítá suvedením 14 ekologických vozů do roku 2020, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel smožností vnějšího nabíjení, čtyř elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.

„S příchodem verze IONIQ Plug-in Hybrid k evropským prodejcům během léta završujeme modelovou řadu IONIQ a činíme elektrickou mobilitu dostupnou pro každého,“ říká Jochen Sengpiehl, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing. „Díky výběru tří druhů elektrifikovaného pohonu je IONIQ jedinečnou nabídkou – se skvělým designem a potěšením zjízdy bez kompromisů i novými prvky výbavy voblasti konektivity za výhodnou cenu. Je to vůz, který je skutečně poháněn e-mocemi.“

IONIQ obdržel od uvedení hybridní verze vuplynulém roce třináct evropských ocenění, včetně několika titulů „Vůz roku“ po celé Evropě za své celkové provozní vlastnosti, ocenění Red Dot 2016 za design a nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP jako ocenění výjimečné úrovně bezpečnosti.

IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje to nejlepší zobou světů

IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI selektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen zakumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru spřímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 procent, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m. Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km* a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km* (kombinovaný režim EU). Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). IONIQ Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.

Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá vzávislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí IONIQ Plug-in Hybrid vrežimu čistě elektrického pohonu svýjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor. Vhybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá IONIQ vmaximální míře spalovací motor i elektromotor scílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení. Přebytečný výkon se používá knabíjení akumulátorů. IONIQ Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet svůj IONIQ z běžné domácí zásuvky.

Asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS pro hospodárnou mobilitu

K vynikajícím hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 verze Plug-in Hybrid přispívá asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS (ECO Driving Assistant System). Systém ECO-DAS zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží jízdní situace, vyžadující nižší rychlost jízdy. Může se jednat o změnu směru jízdy nebo sjezd zdálnice. Pokud navigační systém předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce modelu IONIQ a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu. Cílem je další snížení spotřeby paliva setrvačnou jízdou a pomocí brzdění elektromotorem minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu pracuje vrozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, pokud se IONIQ nachází vrežimu ECO.

Další funkcí systému ECO-DAS je předvídavé řízení energetických toků, které reguluje spolupráci mezi elektromotorem a zážehovým motorem. IONIQ Plug-in Hybrid zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek sestoupáním. Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít vtěchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek sklesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází krekuperaci kinetické energie.

Elektrizující zážitky z jízdy a chytrá konektivita

IONIQ Plug-in Hybrid umocňuje zážitky z elektrické jízdy speciálními funkcemi osmipalcového dotykového displeje svysokým rozlišením. Řidič má dokonalý přehled o tocích energie vhybridní soustavě, spotřebě paliva a dojezdu s čistě elektrickým pohonem. Zobrazovány jsou rovněž informace o používání elektromotoru a spalovacího motoru, jakož i poloha čerpacích a nabíjecích stanic vnedalekém okolí. Ukazatel ECO Level měří celkovou hospodárnost provozu. Další funkce umožňuje naprogramovat nabíjení akumulátorů verze Plug-in Hybrid podle plánovaného času odjezdu, a přizpůsobit tak míru nabití akumulátorů požadavku na jízdu selektrickým pohonem. Díky možnosti nabíjení vdobě mimo špičku si mohou majitelé nastavit časy nabíjení tak, aby měli výhodu nižší ceny elektrické energie vzávislosti na využívaném tarifu, například během noci.

Navigační systém také zahrnuje chytrou konektivitu a informační a zábavní systém, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, služeb LIVE s informacemi o dopravě v reálném čase a jedinečnou službou Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, která nabízí bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů a softwaru. IONIQ nabízí rovněž podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (dle standardu Qi) mobilních telefonů, díky níž budou mít cestující svůj telefon vždy nabitý.

Zážitky z řízení modelu IONIQ vylepšuje také sedmipalcový displej digitálního panelu přístrojů. Displej TFT s vysokým rozlišením 1280 x 720 pixelů zobrazuje například rychlost jízdy, dojezd, informace navigačního systému, stav nabití akumulátorů a aktivní jízdní režim. V závislosti na zvoleném režimu se mění uspořádání panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném pozadí.

Variabilní jízdní dynamika a nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti

Konstrukce modelu IONIQ Plug-in Hybrid zaručuje optimální jízdní dynamiku, jízdní komfort a vysokou hospodárnost. Šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor, koncipovaná pro hybridní provoz, přispívá krychlým reakcím vozu na povely řidiče. Řidič může řadit manuálně páčkami na volantu. IONIQ Plug-in Hybrid nabízí režim Sport se sportovněji nastaveným řízením a odlišnou charakteristikou řazení, který umocňuje zážitky z dynamické jízdy.

Lehký skelet karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí přispívají kvýjimečným zážitkům z řízení modelu Plug-in Hybrid. Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti jsou nyní ještě dostupnější, protože standardní výbava zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) včetně detekce chodců, asistenta pro jízdu vjízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control). Zákazníci si mohou vybrat také asistenta pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) sfunkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

Lehká a tuhá karoserie je z 53 % vyrobena z vyspělých vysokopevnostních ocelí, které umožňují vyšší úroveň komfortu a lepší ovladatelnost a zároveň zvyšují úroveň pasivní bezpečnosti účinným pohlcováním nárazové energie a minimálními deformacemi vpřípadě kolize. Akumulátory Li-Poly skapacitou 8,9 kWh byly pro model IONIQ Plug-in Hybrid zkonstruovány na základě bezpečnostního konceptu sčtyřnásobným zabezpečením.

Přitažlivý design s nejlepší aerodynamikou ve své třídě

Exteriér verze Plug-in Hybrid disponuje světlomety LED a 16“ koly ve speciálním designu. Sverzí Hybrid sdílí většinu stylistických prvků, mezi něž patří maska chladiče, svisle uspořádané diody LED ve tvaru písmene C sfunkcí světel pro denní svícení a elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie ve spodní části nárazníku vpředu a vzadu. Elegantní aerodynamický tvar přispívá knejnižší hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě pouhých cx = 0,24 a vytváří atraktivní siluetu, přestože IONIQ nabízí ve svém interiéru dostatek prostoru až pěti cestujícím.

Karoserie se dodává vosmi barvách, znichž dvě jsou metalické a pět perleťových: bílá Polar (nemetalický lak), stříbrná Platinum, modrá Marina (oba odstíny metalické), černá Phantom, šedá Iron, stříbrná Aurora, oranžová Phoenix a hnědá Demitasse (všechny perleťové). Vzávislosti na stupni výbavy jsou na výběr dvě barvy interiéru: Lava Stone (černá) nebo Afternoon Breeze (béžová) sbílými ozdobnými prvky nebo černými a modrými ozdobnými prvky. Varianty čalounění sedadel zahrnují pleteninu, tkaninu nebo kůži. Kola mají bílou nebo ryzí stříbrnou barvu smodrými či bílými ozdobnými prvky. Maska chladiče verze Plug-in Hybrid je buď v odstínu Dark Metal (modrá lišta), nebo leskle černá (modrá nebo stříbrná lišta).

IONIQ Hybrid a IONIQ Electric

Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (44 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly skapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid nabízí vkombinaci smotorem 1.6 GDI nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 104 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem více než 280 km (kombinovaný režim EU) díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru snejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Záruka na akumulátory 8 let/200 000 kilometrů
Hyundai Motor poskytuje zákazníkům, kteří se rozhodnou pro model IONIQ, rozšířený soubor záruk. Nad rámec bezkonkurenční pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů na celý vůz získá zákazník jistotu osmileté záruky na vysokonapěťové akumulátory somezením na 200000 kilometrů. IONIQ Plug-in Hybrid tak ve spojení srozsáhlou standardní výbavou a konkurenceschopnou cenou nabízí jedinečný poměr cena/výkon v segmentu automobilů s alternativním pohonem.

Thomas Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, říká: „Po úspěšném uvedení modelů IONIQ Hybrid a Electric na evropský trh na podzim 2016 pokračujeme v elektrifikaci Evropy představením modelu IONIQ Plug-in Hybrid. Je to další krok krealizaci našeho cíle představit na celém světě 14 ekologických vozů do roku 2020, snižovat emise a zvyšovat atraktivitu budoucí mobility pro širší vrstvy motoristické veřejnosti.“

* Hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu jsou předběžné a vrámci homologace se mohou změnit.

**Lifetime MapCare™ je obchodní označení programu MapCare™ společnosti Hyundai, jehož prostřednictvím jsou poskytovány každoroční aktualizace mapových podkladů pro příslušná vozidla Hyundai po dobu minimálně deseti let od ukončení výroby modelu.

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu