Vyhledávání

up! – světová premiéra je tady na IAA. Přehled faktů

– přehled fakVolkswagen


up! – světová premiéra


Frankfurt, září 2011

up! – přehled faktů

Důležité aspekty v abecedním pořadí 
 
  • Asistenční systémy a systémy jízdní dynamiky: Elektronický stabilizační systém ESP, protiblokovací systém, funkce nouzového brzdění City, Parkpilot (vzadu)
  • Automatická převodovka: Automatizovaná pětistupňová převodovka
  • Barvy: 4 nemetalické laky („white“, „pure white“, „light blue“, „red“); 3 metalické laky („light silver“, „dark silver“, „dark blue“); 1 lak s perleťovým efektem („black pearl“)
  • Barvy interiéru: „titanově černá“ (pro take up!, move up!, high up!); „béžová“ (pro move up!, high up!)
  • BlueMotion Technology: Mimo jiné se systémem Start-Stop, rekuperací kinetické energie a pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem
  • Cena v ČR: Nebyla zatím stanovena
  • Design: Walter de Silva (koncern), Klaus Bischoff (značka)
  • Hmotnost take up!, 44 kW / 60 k: 929 kg (provozní hmotnost)
  • Hodnota cx: 0,32; cx x A: 0,67
  • Charakter: Chytrý čtyřmístný specialista do města
  • Individualizace: Samostatné prvky výbavy, „balíčky výbav“ a „up! boxes“
  • Informační a zábavní systémy: RCD 215, sound plus, Portable Infotainment Device / maps+more s 5“ dotykovým displejem
  • Kola: 14“ ocelová kola s celoplošnými ozdobnými kryty a pneumatikami širokými 165 mm, 15“ kola z lehké slitiny v designu „spoke“ nebo „waffle“ s pneumatikami širokými 185 mm, 16“ kola z lehké slitiny v designu „classic“ nebo „triangle“ s pneumatikami širokými 185 mm
  • Modely financování: Flexibilní financování AutoCredit2, na přání včetně pojištění vozidla
  • Motory – benzin: 44 kW / 60 k, 55 kW / 75 k
  • Motory – zemní plyn: 50 kW / 68 k
  • Nádrž 1.0 MPI: 35 litrů benzinu; teoretický dojezd v závislosti na motoru až 833 km
  • Nádrž 1.0 EcoFuel: 72 litrů / 11 kg CNG + 10 litrů benzinu; teoretický dojezd více než 550 km
  • Podvozek:Vpředu – náprava typu McPherson s koly zavěšenými na vzpěrách a trojúhelníkových příčných ramenech. Vzadu – kliková náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Na přání sportovní podvozek (snížení karoserie o 15 mm)
  • Pohon: pohon předních kol
  • Rozměry: Délka 3540 mm, šířka 1641 mm bez vnějších zpětných zrcátek, šířka 1910 mm včetně vnějších zpětných zrcátek, výška 1478 mm, rozvor 2420 mm, převis vpředu 585 mm, převis vzadu 535 mm
  • Rozpětí hodnot emisí CO2: 79 g/km až 108 g/km
  • Rozpětí hodnot spotřeby paliva: 4,2 l/100 km až 4,7 l/100 km (Natural 95), 2,5 kg/100 km až 3,2 kg/100 km (CNG)
  • Sériově dodávaná převodovka: pětistupňová mechanická převodovka
  • Torzní tuhost:19 800 N.m/° (nejlepší ve své třídě)
  • Uvedení na evropský/český trh: prosinec 2011/jaro 2012
  • Výbavové linie: take up!, move up!, high up!;
    exkluzivní modely up! black, up! white
  • Výroba: Závod Bratislava (Slovensko)
  • Zahájení předprodeje v Německu: 13. září
  • Zavazadlový prostor: 251 až 951 litrů


Citáty
 
Výroky členů představenstva a designérů o novém modelu up!
 
Prof. Dr. Martin Winterkorn
Předseda představenstva společnosti Volkswagen AG
„Náš nový malý vůz reprezentuje obzvlášť intenzivně klíčové hodnoty značky Volkswagen. Jasným a čistým designem značky Volkswagen, maximálním prostorem na minimální ploše, kvalitou a pozorností věnovanou každému detailu a samozřejmě cenově dostupnými inovacemi pro všechny.“
 
Christian Klingler
Člen představenstva společnosti Volkswagen AG, oblast prodeje
„Up! je čtyřmístným specialistou do města s jedinečným charisma. Vůz, který splní všechna přání.“
 
Walter de Silva
Šéfdesignér
společnosti Volkswagen AG
„Up! je ztělesněním kultury, v níž není velikost poměřována pouze rozměry nebo výkonem. Velikost modelu up! spočívá v jeho charakteru, v němž se druží ekologie a autentičnost s velmi sympatickým designem.“
 
Prof. Dr. Martin Winterkorn
Předseda představenstva společnosti Volkswagen AG
„Up! je skutečným Volkswagenem na výši své doby – zejména co se týče ekologie. Proto s tímto automobilem přinášíme také novou generaci vysoce hospodárných tříválcových zážehových motorů. Proto v následujícím roce uvedeme na trh motor na zemní plyn s emisemi pouhých 79 gramů CO2/km. A proto vykročí Volkswagen v roce 2013 s modelem up! 2013 do éry elektromobilu.“
 


Christian Klingler
Člen představenstva společnosti Volkswagen AG, oblast prodeje
„Aby byl bezpečný nový vůz dostupný i pro začínající motoristy s malým rozpočtem, k tomu nestačí jen vyrobit auto s výhodnou cenou. Proto jsme vyvinuli program financování AutoCredit2. Splátky jsou po celou dobu financování plně variabilní. A kdo chce, může si do nich zahrnout také výhodné pojištění. Právě mladí lidé tak získají ve větší míře šanci pořídit si nový vůz.“
 
Dr. Ulrich Hackenberg
Člen představenstva značky Volkswagen, oblast vývoje
„Všechny motory pro model up! jsou nově vyvinuté. Jsou to kompaktní a lehké motory s malým vnitřním třením a vynikající účinností. To ukazuje zejména základní verze s výkonem 60 k a paketem BlueMotion Technology: průměrná spotřeba 4,2 litru na 100 kilometrů hovoří za vše.“
 
Prof. Dr. Martin Winterkorn
Předseda představenstva společnosti Volkswagen AG
„Up! Blue-e-Motion bude dokonalým elektromobilem do velkoměsta – technicky vyzrálý, praktický a cenově dostupný.“
 
Dr. Ulrich Hackenberg
Člen představenstva značky Volkswagen, oblast vývoje
„S pohonem na zemní plyn EcoFuel dosahujeme fantasticky nízkých hodnot spotřeby a emisí i bez hybridní techniky, která je pro malý automobil příliš drahá. Nejúspornější verze modelu up! EcoFuel bude mít emise CO2 79 g/km. To je opravdu dobré.“
 
Dr. Ulrich Hackenberg
Člen představenstva značky Volkswagen, oblast vývoje
„S délkou 3,54 metru patří up! mezi nejmenší čtyřmístné vozy. Uvnitř je však obrem mezi trpaslíky! A to není žádný zázrak. Jeden z nejdelších rozvorů v segmentu umožňuje totiž v kombinaci s kompaktními motory uloženými daleko vpředu a nově koncipovanými nápravami mimořádně dobré využití obestavěného prostoru.“
 
Klaus Bischoff
Šéfdesignér značky Volkswagen
„Na modelu up! se mi nejvíc líbí jeho přední partie, jeho tvář. Je to nezaměnitelný Volkswagen, a přece úplně samostatná osobnost. Up! dává více než všechny jiné modely najevo úsměv. Up! je jednoduše sympatický a sympaticky jednoduchý!“
 
Walter de Silva
Šéfdesignér
společnosti Volkswagen AG
Up! otvírá mobilitě budoucnost. Rámcové podmínky pro individuální dopravu se totiž, jak známo, nezlepšují. Využívání přírodních zdrojů a odpovědnost za životní prostředí vyžaduje změnu přístupu u výrobců i spotřebitelů. Náš úkol spatřujeme v tom, že budeme zákazníkům poskytovat vizuálně atraktivní vozy, které mohou být těmto podmínkám uzpůsobeny. Up! je esencí těchto nápadů. Je to mladé, sympatické, ekologické a upřímné auto!“
 
Klaus Bischoff
Šéfdesignér značky Volkswagen
„Interiér modelu up! je velmi čistý a přehledný. Tvar a funkce přitom tvoří, jako vždy u Volkswagenu, alianci, která jízdu autem zjednodušuje a zpříjemňuje.“
 
Dr. Ulrich Hackenberg
Člen představenstva značky Volkswagen, oblast vývoje
„Pro up! jsem chtěl vytvořit informační a zábavní systém, který by byl cenově dostupný a snadno aktualizovatelný prostřednictvím updatů a aplikací. Volkswagen proto se společností Navigon vyvinul systém maps+more. Vznikl tak přenosný systém dokonale propojený s palubní sítí vozidla. A tím se maps+more výrazně liší od mnoha jiných mobilních systémů.“
 
 


up! – světová premiéra
 
Nový Volkswagen za dostupnou cenu:
Malý up! ukazuje charisma budoucího bestselleru
Na novém modelu up! je všechno nové: design, technika, financování
Up! s výkonem 60 k a BlueMotion Technology spotřebuje jen 4,2 l/100 km
 
Wolfsburg / Frankfurt, září 2011. Volkswagen se zapsal do historie chytrými malými vozy. Nyní nejúspěšnější německý výrobce automobilů představuje nový malý vůz: up! Čtyřmístného specialistu do města s charismatem. Vůz pro všechny. Malý vůz s velkým potenciálem. Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, k tomu říká: „Náš nový malý vůz reprezentuje obzvlášť intenzivně klíčové hodnoty značky Volkswagen. Jasným a čistým designem značky Volkswagen, maximálním prostorem na minimální ploše, kvalitou a pozorností věnovanou každému detailu a samozřejmě cenově dostupnými inovacemi pro všechny.“
Nový až do posledního šroubku. Na minimální ploše (3,54 x 1,64 m) nabízí up! maximální prostor a techniku pohonu s maximální hospodárností (2 nové motory na benzin, 1 nový motor na zemní plyn, 2 nové převodovky). Up! – to je kompletně nová konstrukce. Tak nová, jak jen vozidlo může být nové. Výsledek: optimální využití obestavěného prostoru, vysoká úroveň kvality, nová technika a výrazně snížené náklady – pokroky, z nichž bude mít přímý užitek každý majitel nového Volkswagenu. Up! bude jako první vůz ve své třídě na světě nabízet navíc automatickou funkci nouzového brzdění City.
Uvádění na trh od konce roku. Up! bude uveden na trh nejprve v Evropě, a to v prosinci. Předprodej v Německu bude zahájen 13. září. Na český trh přijde up! na jaře 2012. V závislosti na finančních možnostech a potřebách budou mít zákazníci na výběr tři verze: take up! je základním modelem, move up! se orientuje na komfort a vrcholnou verzí je high up!. U příležitosti uvedení na trh budou na základě výbavové linie high up! k dispozici navíc 2 zušlechtěné modely s vlastním charakterem: up! black a up! white. A to je teprve začátek. Neboť up! bude každý rok dostávat nové posily. Postupně tak vznikne celá rodina modelů up! – malý, hospodárný, promyšlený, individuální, sympatický Volkswagen.

Poznámka:
Uváděné výbavy a technické údaje platí pro modely nabízené v Německu. V ostatních zemích se mohou lišit. Všechny hodnoty spotřeby paliva a jízdních výkonů jsou předběžné. Stav k září 2011.
Cenově dostupný pro všechny. Volkswagen s modelem up! vytvořil nový automobil a zároveň pro něj nově namíchal parametry individualizace a financování. Kromě přehledně uspořádaných výbavových linií budou pro modely up! k dispozici také nové prvky jako např. „up! boxes“, což jsou pakety výbavy na přání přizpůsobené pro nákupy, cestování nebo přepravu dětí. Volkswagen bude pro modely up! nabízet také informační a zábavní systém, který si majitelé mohou individuálně rozšiřovat pomocí speciálních aplikací vytvořených pro model up!.

 
Čistý, lehký a aerodynamický
Ekologický predikát pro up!. V porovnání s přímým předchůdcem (Fox) byla snížena hmotnost nového modelu up! o 140 kg, resp. 13 procent, na 929 kg díky důslednému downsizingu poháněcí soustavy, použití vysokopevnostních ocelí a důslednému boji proti každému přebytečnému gramu. Rovněž velmi dobrým výsledkem je nízká hodnota cx = 0,32. Tomu odpovídá i velmi pozitivní ekologická bilance nového modelu up!. Volkswagen analyzuje vlivy svých automobilů na životní prostředí (norma ISO 14040/44) v rámci celého životního cyklu (výroba, provoz, recyklace). Výsledky této bilance mají přímý vliv na ekologický predikát, který nový up! obdržel již před svým uvedením na trh. Predikát byl podroben nezávislé kontrole organizací TÜV Nord. Základní výsledek: up! produkuje v porovnání s předchůdcem o 21 procent méně skleníkových plynů.
Trend rostoucí hmotnosti zlomen.  Nižší hmotnost, vyšší úroveň pasivní bezpečnosti – toho lze dosáhnout pouze s inovativními technologiemi výroby. Karoserie modelu up! je proto z 8,1 % tvořena za tepla tvářenými, a tím i extrémně zatížitelnými díly (např. podlaha a sloupky B). Kromě toho připadá podíl ve výši 56,5 % na oceli s vysokou a nejvyšší úrovní pevnosti. Výsledkem je statická torzní tuhost 19 800 N.m/°, s níž up! stanovuje nové měřítko ve své třídě. Vysoká torzní tuhost přináší každému řidiči pozitivní přínosy v oblastech komfortu a jízdních vlastností. Vysokou úrovní se může pochlubit rovněž dynamická tuhost modelu up!, jehož hodnota rezonanční frekvence 49 Hz zvyšuje jízdní komfort z hlediska akustiky a vibračních vlastností. Volkswagen tak i u svého nejmenšího modelu realizuje svou strategii nabízet v každém segmentu bezpečnost, kvalitu a komfort bez kompromisů.
 
Kompletně nová generace motorů

Zážehový motor se spotřebou 4,2 l/100 km. V modelu up! slaví debut nová generace tříválcových zážehových motorů (EA211). Čtyřventilové motory dosahují nejvyššího výkonu 44 kW / 60 k a 55 kW / 75 k, splňují emisní normu Euro 5 a pohánějí přední kola. Průměrná spotřeba ve verzi BlueMotion Technology (mimo jiné se systémem Start-Stop, rekuperací kinetické energie a pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem): 4,2 l/100 km (60 k) a 4,3 l/100 km (75 k). Oba motory 1,0 litru se tak dostávají pod hranici emisí CO2 100 g/km. Na stejném základě bude následovat motor na zemní plyn s výkonem 50 kW / 68 k. Jeho průměrná spotřeba 3,2 kg/100 km (zemní plyn) odpovídá hodnotě emisí CO2 86 g/km. Ve verzi BlueMotion Technology dosáhne up! na zemní plyn dokonce hodnoty emisí CO2 79 g/km. V roce 2013 nabídku doplní také elektricky poháněný model up!.

Poznámka:
Výbava a technické údaje platí pro modely nabízené v Německu a v ostatních zemích se mohou lišit. Veškeré údaje o spotřebě paliva a provozních vlastnostech jsou předběžné hodnoty platné k červenci 2011.
 Rovněž nové jsou obě pětistupňové převodovky (manuální a automatizovaná verze). Obě převodovky patří mezi nejlehčí zástupce svého druhu na světě.

Výkonné motory s minimální hmotností. Nové celohliníkové motory jsou kompaktní a lehké. Jejich konstrukce byla důsledně optimalizována s cílem dosáhnout co nejnižšího vnitřního tření. Dvojice vačkových hřídelů v hlavě válců je poháněna ozubeným řemenem. Vačkový hřídel sání je nastavitelný v zájmu dalšího snížení spotřeby paliva a emisí a dosažení lepší výkonové charakteristiky. Každý válec je vybaven vlastní zapalovací cívkou. Oba zážehové motory lze na přání kombinovat s novou automatizovanou převodovkou.
Akustický komfort velkého vozu. Snižování hmotnosti se nevyhnulo žádnému komponentu poháněcí soustavy včetně naklápěcích ložisek motoru. Řešení se silentbloky realizované v modelech up! poskytuje vynikající izolaci tříválcových motorů od karoserie a zároveň má nejnižší hmotnost mezi všemi konkurenty. Díky vyspělému konceptu tlumení a odhlučnění se nový up! vyznačuje v porovnání s mnoha vozy této kategorie citelně nižší hladinou hlučnosti.
1.0 MPI s výkonem 44 kW / 60 k. Základní motor dosahuje ze zdvihového objemu 999 cm3 temperamentního výkonu 44 kW / 60 k při 5500 min-1, zatímco maximální točivý moment 95 N.m je k dispozici mezi 3000 a 5000 min-1. Rozhodující vlastností je plochá křivka točivého momentu, která mezi 2000 a 6000 min-1 neklesá pod 90 % maximální hodnoty točivého momentu. Výsledkem je dobrá agilita v téměř každé oblasti otáček. V základní verzi vybavené pětistupňovou mechanickou převodovkou činí průměrná spotřeba paliva 4,5 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 105 g/km. Varianta s paketem BlueMotion Technology se může pochlubit hodnotami 4,2 l/100 km a 97 g/km. Při objemu palivové nádrže 35 litrů vychází teoretický dojezd na 833 kilometrů. Up! s manuálním řazením a výkonem 60 k zrychlí z 0 na 100 km/h za 14,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h (verze BlueMotion Technology: 161 km/h a 14,5 sekundy).
1.0 MPI s výkonem 55 kW / 75 k. Nejvýkonnější varianta motoru 1,0 litru vykazuje stejný zdvihový objem s vrtáním válců 74,5 mm a zdvihem 76,4 mm. Vyššího výkonu je dosahováno úpravou řídicí jednotky motoru. Nejvyšší výkon je 55 kW / 75 k při 6200 min-1. Maximální točivý moment 95 N.m je shodný. Motor 75 k spotřebuje v kombinaci s manuálním řazením průměrně 4,7 l/100 km (emise CO2: 108 g/km). Verze BlueMotion Technology dokonce jen 4,3 l/100 km (emise CO2: 99 g/km). „Velký“ up! může jet s manuálně řazenou převodovkou rychlostí až 171 km/h a sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 13,2 sekundy (verze BlueMotion Technology: 174 km/h a 13,3 sekundy).
1.0 EcoFuel s výkonem 50 kW / 68 k. Označení EcoFuel pro modely Volkswagen je již dlouho symbolem jednoho z nejčistějších a nejvýhodnějších způsobů jízdy automobilem. A to na zemní plyn. Pohony EcoFuel dosud zůstávaly vyhrazeny modelům Touran, Passat a Caddy. Volkswagen nyní uvádí s modelem up! poprvé na trh také velmi malý model ve verzi EcoFuel. I v tomto případě nalézá uplatnění nově vyvinutý tříválec 1,0 litru, který má nejvyšší výkon 50 kW / 68 k. Průměrná spotřeba paliva: 3,2 kg zemního plynu na 100 km (CNG = Compressed Natural Gas; stlačený zemní plyn). Tato spotřeba odpovídá hodnotě emisí CO2 86 g/km. Verze BlueMotion Technology se systémem Start-Stop a režimem rekuperace kinetické energie stlačuje hodnoty spotřeby dokonce na 2,5 kg/100 km a emisí CO2 na 79 g/km. Náklady na palivo na ujetí 100 kilometrů tedy činí pouhých 60 Kč při průměrné ceně CNG 23,90 Kč/kg (k 1.9.2011, zdroj: www.cng.cz)! Výhodnější cestování automobilem v Evropě je v současnosti sotva představitelné.
Nádrže na zemní plyn pod podlahou. Dosažení těchto fantastických hodnot umožňuje vysoký energetický obsah zemního plynu. Jeden kilogram CNG odpovídá přibližně 1,5 litru benzinu. Zemní plyn se čerpá do dvou nádrží pod podlahou v oblasti zadní nápravy (celkový objem: 72 litrů / 11 kg CNG). Nádrž 1 je společně s rezervní nádrží na 10 litrů benzinu uložena před zadní nápravou, zatímco nádrž 2 využívá prostor určený původně pro náhradní kolo. Celkový objem všech palivových nádrží umožňuje celkový dojezd přes 550 kilometrů. Vzhledem k tomu, že celý systém EcoFuel byl integrován do struktury vozidla, neomezuje s výjimkou prostoru pro rezervní kolo nijak užitné vlastnosti automobilu.
 
 
 
Nové převodovky
Pět stupňů v malém vozu stačí. Speciálně pro tříválcové zážehové motory byly vyvinuty nové pětistupňové převodovky. Konvenční verze s manuálním řazením a označením MQ100 váží pouhých 25 kg a je tak nejlehčí převodovkou na světě v této výkonové kategorii (sériově kombinována s doporučením vhodného řazení a ukazatelem zařazeného převodového stupně na přístrojové desce). Rovněž nová je automatizovaná verze SQ100, která s hmotností necelých 30 kg patří mezi nejlehčí převodovky s automatizovaným řazením. Automatizovaná mechanická převodovka nabízí běžné jízdní režimy „D“, „N“ a „R“. Alternativně může řidič kdykoli zapnout režim manuálního řazení. V režimu automatického řazení „D“ volí převodovka nejvhodnější převodové stupně a okamžiky řazení s ohledem na hospodárnost jízdy. Převodovka SQ100 bude nabízena pro modely up! v kombinaci s oběma zážehovými motory na benzin.
 
První malý vůz s funkcí nouzového brzdění City
Automatické zastavení. Mezi naprosté novinky v bezpečnostní výbavě modelu up! patří mimo jiné senzor pro včasnou detekci nárazu (aktivuje zádržné systémy před samotným čelním nárazem) v předním nárazníku a na přání dodávaná funkce nouzového brzdění City. Funkce nouzového brzdění je automaticky aktivní při rychlostech do 30 km/h. Laserový senzor sleduje prostor před vozem up! do vzdálenosti 10 metrů a vyhodnocuje riziko kolize. V závislosti na rychlosti jízdy a situaci dokáže funkce nouzového brzdění automatickou aktivací brzd snížit intenzitu nárazu nebo dokonce kolizi zabránit. Up! je dosud jediným vozidlem v tomto segmentu, který může být vybaven funkcí nouzového brzdění City. Vzhledem k hmotnosti vozidla a výkonu motoru jsou na zadní nápravě použity bubnové brzdy, vpředu pracují nově vyvinuté kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. I v této oblasti rozhoduje každý gram. V porovnání s kotoučovými brzdami montovanými dosud v této výkonové třídě se podařilo ušetřit celkem 1,5 kg.
Rozměry a design pro světová velkoměsta
Extrémně dlouhý rozvor.S délkou 3,54 metru a šířkou 1,64 metru (bez vnějších zpětných zrcátek) je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška malého Volkswagenu je 1,48 metru. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a velmi dlouhým rozvorem (2,42 metru). Toto uspořádání karoserie umožňuje maximální využití obestavěného prostoru.
Design pro novou éru: Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen, říká: „Up! otvírá mobilitě budoucnost. Rámcové podmínky pro individuální dopravu se totiž, jak známo, nezlepšují. Využívání přírodních zdrojů a odpovědnost za životní prostředí vyžaduje změnu přístupu u výrobců i spotřebitelů. Náš úkol spatřujeme v tom, že budeme poskytovat zákazníkům vizuálně atraktivní vozy, které mohou být těmto podmínkám uzpůsobeny. Up! je esencí těchto nápadů. Je to mladé, sympatické, ekologické a upřímné auto!“
Příď: Při pohledu zepředu budí up! tvarem svého nárazníku dojem úsměvu. To je záměr. Mezi světlomety (s integrovanou funkcí pro denní svícení) se rozprostírá úzký černý pás. Do něj je integrováno logo VW jako jediný chromovaný prvek na přídi. Velké otvory pro přívod chladicího vzduchu up! díky malým motorů, resp. později doplněnému elektromotoru, nepotřebuje. Vizuálně velmi výrazné jsou světlomety. Jejich rozměry jsou sice v porovnání s ostatními vozy Volkswagen výrazně menší, přesto jsou však nepřehlédnutelné. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu říká: „Přídě všech modelů od up! až po Phaeton jsou ztvárněny podle stejných pravidel. Jednotícím prvkem je u všech modelů mimo jiné přísný důraz na horizontální linie, propojení masky chladiče a světlometů a výstižnost krátkých oblouků. A přece se všechny modely Volkswagen navzdory jasné příslušnosti ke značce od sebe vzájemně odlišují. V tomto ohledu jsou rozhodující rozdíly v proporcích jednotlivých komponentů. Vznikají tak maximálně individuální vozidla sahající od sympatického modelu up! až po statného Phaetona.“
Profil: Tvary siluety určují klenuté plochy a přechody mezi konvexními a konkávními tvarovými prvky. Mírné vnitřní zaoblení nad bočními prahy dodává souvislé ploše zajímavý impulz. Jinak je silueta s výjimkou podběhů kol a grafiky bočního prosklení prosta prolisů a hran. Kola jsou chráněna mohutnými podběhy, jejichž boční plochy mají velkorysé rozměry a vizuálně tak zvětšují průměr malých kol (14 až 16 palců).
Nezaměnitelná grafika oken. Up! je nezaměnitelný také grafikou svých oken. Spodní linie oken stoupá vpředu krátce vzhůru, čímž formálně spojuje níže položenou hranu oken s kapotou. Dlouho stoupající linie v zadní třetině koresponduje se zadním kolem a střešním sloupkem C. Tato vzájemná souhra linií posiluje dojem opření sloupku C o zadní kolo – tento charakteristický prvek podtrhuje přitažlivé proporce modelu up! spolu s dlouhým rozvorem a krátkými převisy. Přes krátkou, silně skloněnou kapotu motoru probíhá navíc linie pokračující přes čelní okno a střechu až k zádi. Zde pak kopíruje nejprve zadní boční okno, aby pak v oblouku téměř svisle přešla do nárazníku. Tyto linie propůjčují modelu up! charakter, který je stejně jedinečný jako otisk prstu.
Záď:Up! má velké zadní výklopné víko sahající až k nárazníku. Tzv. hybridní výklopné víko je vyrobeno ze 3 vrstev. Vnější vrstva je podobně jako u moderního smartphonu tvořena průhledným sklem. Zadní víko tak tvoří formální celek se svisle uspořádanými zadními svítilnami. Zadní víko je dále tvořeno nosnou základní strukturou, k níž je laserem přivařena druhá vrstva plechu včetně integrovaného napojení střechy. Vnější, třetí vrstvu zadního víka tvoří vlepené sklo sahající od napojení střechy přes zadní okno a celé zadní víko až po spodní část víka. Okraj zadního okna a spodní úsek jsou zevnitř černé. S černou barvou kontrastuje chromovaná plocha loga Volkswagen a nápisu up!. Zadní víko se odjišťuje tlačítkem na madle pod logem Volkswagen.
Optický klam. Přestože velké zadní světlomety modelu up! vypadají jako součást zadního víka, jsou ve skutečnosti spojeny pevně s karoserií. Jejich červený povrch působí velmi osobitým dojmem zejména díky integrovaným bílým prvkům ve tvaru písmene C. Spodní třetině zadní partie dominuje nárazník s širokým prostorem pro registrační značku obklopeným výraznou drážkou po jeho obvodu. Přední i zadní nárazníky jsou sériově lakovány v barvě vozu.
 
Interiér s nekompromisně dobrým využitím obestavěného prostoru
Malý obr. Jeden z nejdelších rozvorů v segmentu umožnil společně s kompaktními motory uloženými vpředu a nově koncipovanými nápravami dosáhnout neobvykle dobrého využití obestavěného prostoru. Řidič, spolujezdec a cestující na zadních sedadlech cestují sice v kompaktním, nikoli však stísněném automobilu. Naopak se mohou těšit z nově vyvinutých, velmi komfortních modulárních sedadel, z nichž mohou být odvozeny další deriváty pro nejrůznější varianty modelové řady up!. V porovnání se srovnatelnými koncepty jsou přední sedadla modelu up! o 15 procent lehčí. Opěrky hlavy sedadel řidiče a spolujezdce jsou ve stylu sportovních vozů pevně spojeny s opěradlem. Díky tomu „padnou“ za všech okolností bez ohledu na postavu. Na zadních sedadlech nejsou pevné opěrky hlavy s ohledem na výhled dozadu příliš žádoucí, proto mají konvenční podobu s výškovým seřizováním.
Velký zavazadlový prostor. Objem zavazadlového prostoru 251 litrů je výrazně větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen dokonce až na 951 litrů, přičemž uživatelé mají k dispozici téměř rovnou ložnou plochu. Obě uvedené hodnoty ukazují, že up! je z hlediska interiéru obrem mezi malými vozy.
 
Ergonomie a komfort jako ve vyšších třídách
Chytře řešené detaily. Jak je pro Volkswagen typické, kladl vývojový tým modelu up! pod vedením Dr. Ulricha Hackenberga (člen představenstva odpovědný za technický vývoj) maximální důraz na dobrou ergonomii. „Model up!,“ říká Dr. Hackenberg, „je skutečně pozoruhodně pohodlný, protože se v něm nesedí příliš nízko, sedáky dostatečně podpírají stehna a pro kolena je k dispozici velký prostor. Celý interiér se vyznačuje důkladně propracovanými detaily. Například v porovnání s modelem Lupo jsme přemístili volant včetně sloupku řízení výš, ale zároveň jsme jeho sklon k řidiči trochu zmenšili. Ergonomie tím doznala výrazného zlepšení.“ Takových příkladů lze nalézt v modelu up! celou řadu. Patří mezi ně například výrazně vytvarované místo pro levou nohu vedle spojky. Toto malé, ale důležité zvýšení komfortu mohlo být realizováno díky kompaktní konstrukci přední nápravy typu McPherson. Prostorově nenáročná je rovněž zadní kliková náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, což se odráží ve velkém objemu zavazadlového prostoru. Svou praktičnost osvědčuje up! také početnými odkládacími přihrádkami v interiéru. Kromě velké odkládací přihrádky na středové konzole a před sedadlem spolujezdce se ve výplních obou dveří nacházejí odkládací prostory a držáky nápojů. Vzadu jsou tři držáky nápojů, dva háčky na tašky a variabilní podlaha zavazadlového prostoru (od move up!).
 
Zábavný design interiéru
Interiér zářící barvami. Interiér modelu up! je velmi přehledný a prakticky uspořádaný. Nový Volkswagen navíc nabízí celou řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu, která povznese segment malých vozů na novou úroveň. Velmi luxusní dojem budí tzv. „dash pad“, barevně odlišený ozdobný pás v celé šířce přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu. V závislosti na výbavové linii může být lakován dekorační barvou (move up!) nebo barvou karoserie (high up!). Zatímco horní část přístrojové desky je vždy „titanově černá“, mohou si zájemci o modely move up! a high up! objednat spodní část přístrojové desky alternativně ve světlém „béžovém“ odstínu. V tomto případě bude „béžová“ také středová konzola, výplně dveří a boční obložení vzadu.
Vše na očích a ve snadném dosahu. Přístroje a ovládací prvky jsou rozčleněny do tří centrálních zón tvořených sdruženým přístrojem před řidičem, ovládacím modulem na středovém panelu včetně rádia s přehrávačem CD a ovládáním klimatizace a odnímatelnou informační, zábavní a navigační jednotkou (maps+more). Sdružený přístroj je tvořen dvěma, resp. třemi (od move up!) analogovými ukazateli a jedním digitálním displejem. Například modely move up! a high up! mají uprostřed umístěný velký rychloměr včetně integrovaného multifunkčního ukazatele, vlevo otáčkoměr, vpravo palivoměr. Uprostřed přístrojové desky mezi řidičem a spolujezdcem se nacházejí ovládací prvky ventilační soustavy, případně klimatizace, rádia s přehrávačem CD, výstražných blikačů, vyhřívání sedadel a zadního okna a vypínač systému Start-Stop. Celá jednotka je pro dobrý přehled a snadné ovládání umístěna velmi vysoko a lakována ušlechtilým lesklým černým lakem.
 
maps+more – přenosné informační a zábavní zařízení PID (Portable Infotainment Device)
Mobilní informace. Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps+more, přenosné informační a zábavní zařízení PID (Portable Infotainment Device). Pro cenově atraktivní model up! byl cíleně vytvořen systém, který by umožňoval rovněž cenově atraktivní realizaci funkcí v oblastech navigace, telefonování, informací a zábavy. Navíc měla být umožněna jednoduchá modernizace systému softwarovou aktualizací. Ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů, proto vzniklo řešení maps+more střižené speciálně pro model up! a cenově dostupné pro všechny zákazníky.
Domácí příprava trasy. Kdo chce, může si cestu v modelu up! naplánovat již doma nebo kdekoli mimo automobil. Před zahájením cesty uživatel jednoduše vloží maps+more do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Tím se systém propojí pevně s palubní sítí vozidla. Díky tomu lze prostřednictvím dotykového displeje maps+more ovládat a sledovat navigační systém, telefon a informační a zábavní systém. Dotykový displej kromě toho zobrazuje také důležité provozní informace, jako např. vizuální ukazatel systému ParkPilot (vzdálenost od překážek). Důležité funkce maps+more lze ovládat také prostřednictvím rádia. Maps+more dokáže díky tomu splynout s vozidlem víc než mnoho podobných systémů tohoto druhu.
Aplikace pro maps+more. Prostřednictvím speciálně vyvinutých aplikací si mohou uživatelé dále přizpůsobovat schopnosti systému vlastním přáním a specifickým potřebám. Nakolik může maps+more vytvořit jeden funkční celek s vozem, ukazuje příklad funkce „Trenér ThinkBlue!“. Ta analyzuje používání pedálu plynu, brzdy a řazení a na základě toho poskytuje řidiči cenné rady, jak změnou stylu jízdy snížit spotřebu paliva. Maps+more přitom na požádání zobrazí přehled spotřeb paliva během uplynulých minut jízdy. Systém kromě toho aktivně sleduje aktuální průběh jízdy, a pokud si to řidič přeje, může automaticky vyhledat cestu k nejbližší čerpací stanici, jakmile zásoba paliva v nádrži klesne pod určitou hranici.
Zcela nezajímavý pro zloděje. Mimo vůz up! musí být k zapnutí přístroje zadán kód PIN. A ten zná jen up! (a jeho majitel). Bez kódu je přístroj nefunkční. Jakmile je však zařízení maps+more připojeno k rozhraní v interiéru ke svému vozu up!, automaticky se odblokuje.
 
take up!, move up!, high up! – sériová výbava
3 x up!. Nezávisle na zvoleném motoru se bude nový Volkswagen dodávat ve 3 výbavových liniích take up!, move up! a high up!.
Výbava modelu take up! v Německu. Vnější výbava této verze malého Volkswagenu zahrnuje 14“ kola, nárazníky lakované v barvě karoserie a zeleně tónované determální prosklení. Stejně jako u všech modelů up! je karoserie částečně pozinkovaná, a tím dlouhodobě chráněná proti korozi. V interiéru je vůz vybaven funkcí Easy Entry pro snadné nastupování dozadu, sklopnou zadní lavicí, barevně odlišenými rámečky výdechů ventilační soustavy (v odstínu „white“), kobercem na podlaze a krytem zavazadlového prostoru potaženým tkaninou. Z funkční výbavy nechybí v modelu take up! například stěrač zadního okna, elektromechanické řízení s posilovačem, výškově nastavitelný sloupek řízení, komfortní směrové ukazatele (1 impulz = 3 bliknutí) a světlomety pro denní svícení. K ušlechtilé atmosféře v interiéru přispívá leskle černý ozdobný panel uprostřed přístrojové desky (mj. s integrovaným ovládáním topení/ventilace a audiosystému).
Malé auto, velká bezpečnost. Výbava v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti zahrnuje přední airbagy, boční airbagy pro hlavu a hrudník a upozornění na nepřipnutý bezpečnostní pás pro řidiče a spolujezdce, dále předpínače bezpečnostních pásů vpředu, ABS včetně ASR, elektronický stabilizační systém ESP, úchyty ISOFIX a TOP-Tether pro připevnění příslušných dětských sedaček na zadních sedadlech a možnost deaktivace airbagu spolujezdce (v případě umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce).
Výbava modelu move up! v Německu (navíc v porovnání s take up!). V dalším stupni individualizace nese výbavová linie název move up!. Bezpečnostní výbava je identická s verzí take up!. Rozdíly se vyskytují v oblastech vnější, vnitřní a funkční výbavy. Kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří modelu move up! jsou lakovány v barvě karoserie. Celoplošné ozdobné kryty kol a vnitřní pouzdra světlometů jsou zušlechtěny chromovanými prvky. Výdechy ventilační soustavy a oblast kolem ovládacích panelů rádia a klimatizace jsou lakovány leskle černou barvou. „Dash pad“ je lakován dekoračním lakem v odstínu „light grey metallic“. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, kliky dveří mají chromovaný povrch. Funkční výbava sériově zahrnuje centrální zamykání s dálkovým ovládáním, paměťovou funkci pro systém Easy Entry, elektrické ovládání oken vpředu, zadní lavici dělenou v poměru 60:40, variabilní podlahu zavazadlového prostoru, uzavíratelnou přihrádku před sedadlem spolujezdce, kosmetické zrcátko ve sluneční cloně na straně spolujezdce a otáčkoměr.
Výbava modelu high up! v Německu (navíc v porovnání s move up!). High up! dává ihned najevo svůj highendový charakter. Na rozdíl od modelu move up! zušlechťují exteriér 15“ kola z lehké slitiny (typ „spoke“). Bezpečnost doplňují mlhové světlomety. V interiéru může být „dash pad“ objednán v odstínech „black pearl“, „pure white“, „red“, „light blue“ nebo „dark silver“. Rychloměr je stejně jako výdechy ventilační soustavy ozdoben chromovaným rámečkem. Chromovaný je i rámeček středové konzoly, tlačítko na páce ruční brzdy a ovladače světlometů a klimatizace. Komfort přivádí k dokonalosti elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívání sedadel, rádio RCD 215 s přehrávačem CD/MP3, klimatizace a kožený paket (volant, páka ruční brzdy).
 
up! black, up! white – sériová výbava
up! black (navíc v porovnání s high up!). Z modelu high up! vycházejí dva exkluzivní modely up! black a up! white, s nimiž Volkswagen oslaví uvedení své nové modelové řady na trh. Na rozdíl od modelu high up! se exteriér modelu up! black vyznačuje sériově dodávaným perleťovým lakem v odstínu „black pearl“ a stříbrnými 16“ koly z lehké slitiny (typ „classic“) s pneumatikami širokými 185 mm. Rovněž k sériové výbavě patří chromovaný vzhled pro kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky mlhových světlometů a boční ochranné lišty. Ušlechtilý vzhled podporují zatmavená zadní okna od sloupků B. Vpředu na dveřích je speciální model označen nápisem „black“.
up! black v interiéru. Individualizován byl rovněž interiér modelu up! black, který se vyznačuje exkluzivním šedočerným károvaným vzorkem potahů sedadel, bílým kontrastním stehováním a specifickou úpravou koženého volantu a hlavice řadicí páky. „Dash pad“ je navíc lakován odstínem „deep pearl“. Soubor vylepšení završují podlahové rohože lemované kontrastní barvou a prahové lišty, řadicí páka a ramena volantu s nápisem „black“. Funkční výbavu zdokonaluje audiosystém RCD 215 a PID maps+more s 5“ dotykovým displejem, handsfree Bluetooth a navigačním systémem.
up! white (odlišnosti od up! black). Podle očekávání odpovídají úpravy exteriéru modelu up! white až na barevný odstín modelu up! black. Kola modelu up! white jsou bílá. Příslušný odstín laku nese název„pure white“. Také uvnitř jsou „dash pad“ a podokenní parapety ve dveřích bílé, což platí i pro kontrastní stehování, kédry a ozdobné stehování na manžetě řadicí páky a páky ruční brzdy.
 
Snadná individualizace s nekonečnými variacemi
Rozšíření výbavy prostřednictvím „packs“. Stejně jako u každého vozu, je možné i pro up! samostatně objednávat jednotlivé prvky výbavy na přání. Mezi ně patří například velké panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, audiosystém RCD 215, zvuková aparatura nebo sportovní podvozek. V závislosti na verzi může být výbava modelu up! rozšířena ovšem také prostřednictvím paketů nazývaných „packs“. Například „comfort pack“ pro take up! obsahuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvoutónovou houkačku, zvukové upozornění na zapnuté osvětlení a spínání parkovacích světel. „Winter pack“ (sériová výbava v high up!) pro move up! rozšiřuje výbavu o vyhřívání sedadel vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a mlhové světlomety. Pro move up! a high up! byl sestaven „drive pack“ s tempomatem, systémem Parkpilot vzadu, multifunkčním ukazatelem MFA a funkcí nouzového brzdění City. Exkluzivně pro high up! je koncipován „sport pack“ s 16“ koly z lehké slitiny, sportovním podvozkem a zatmavenými okny od sloupků B.
Barvy a kola: Nikdo nemá stejný vkus. A proto budou sotva existovat dva stejně vypadající vozy up!. To zaručuje již nabídka barev a kol pro malý Volkswagen. Osm vnějších laků, 5 typů kol (14 až 16 palců), 2 barvy interiéru, 6 různých odstínů pro „dash pad“ a 8 druhů potahů sedadel vytváří prostor pro uspokojení jakéhokoli vkusu.

„up! boxes“ – malé věci s velkým dopadem: Vývojáři modelu up! si položili otázku, zda by život s automobilem nemohl být ještě jednodušší a přívětivější. Jejich odpovědí bylo jasné „Ano“! Protože to jsou často malé věci, které určují podobu velkého celku. A tak vznikla myšlenka „up! boxes“. Jsou to malé, lehké boxy pro nejrůznější situace s potřeby. Například „kid box“ pro rodiče s malými dětmi obsahuje tašku pro všechny ty tisíce maličkostí, bez nichž by to s malými dětmi nešlo. A samozřejmě hračku k mazlení a svačinovou krabici na nezbytné sladkosti. Další „up! boxes“ se budou jmenovat „city box“ nebo „travel box“. Jejich charakter je vždy patrný již ze samotného názvu.

Poznámka:
Technická data a ceníky najdete na www.volkswagen.cz
Fotografie najdete na www.volkswagen-media-services.com. Uživatelské ID: up_IAA; heslo: 09-2011.

TDI, TSI, DSG a Twincharger jsou registrované ochranné známky společnosti Volkswagen AG
nebo jiných společností koncernu Volkswagen Group v Německu a ostatních zemích.
Uváděné výbavy a technické údaje platí pro modely nabízené v Německu. V ostatních zemích se mohou lišit. Všechny hodnoty spotřeby a jízdních výkonů v této tiskové zprávě jsou předběžné. Stav k září 2011.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu