Vyhledávání

Volkswagen CrossGolf : Rafinovaně koncipovaný vůz vyplňuje mezeru mezi MPV a SUV

Světová premiéra:
Volkswagen CrossGolf – maximální styl
·         Rafinovaně koncipovaný CrossGolf vyplňuje mezeru mezi MPV a SUV
·         Provedení Cross je šestou variantou modelové řady Golf
 
Praha, 2. března 2010 – Modelová řada Volkswagen Golf – nejúspěšnější vůz všech dob – je i ve své šesté generaci zcela kompletní. Na Ženevském autosalonu Volkswagen v světové premiéře představí nové provedení modelu CrossGolf s inovovaným designem, novými motory TDI a TSI a novou výbavou.
 
Po modelech Golf, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI, Golf GTD a teprve před několika týdny uvedené verzi Golf R přichází nyní na řadu další verze bestselleru značky Volkswagen. Všechny uvedené modely se vzájemně zřetelně odlišují, přestože využívají inovativní společnou stavebnici technicky vyspělých komponentů. Nový CrossGolf vychází stejně jako předchůdce z karosářské verze Golf Plus. V roli všestranného vozu přitom Cross překlenuje rozdíly mezi vozy kategorií MPV (Multi Purpose Vehicle) a SUV (Sport Utility Vehicle). Spojuje tedy variabilitu velkoprostorového vozu s prvky modelů SUV a zachovává přitom výhodu vysoko umístěných sedadel, která jsou ze strany zákazníků preferována stále častěji.
 
Mimořádně hospodárné motory TDI a TSI plní normu Euro 5

Nový CrossGolf bude na trh uveden s novou generací pohonných jednotek, mezi jejichž výhody patří kombinace vynikajících výkonových parametrů s výrazně sníženou spotřebou paliva. K dispozici budou výhradně přeplňované zážehové (TSI) a vznětové motory common rail (TDI) s přímým vstřikováním paliva. Příkladem jedinečného spojení dynamiky s hospodárností je model Golf Cross 1.4 TSI o výkonu 118 kW (160 k). Zážehový čtyřválec Twincharger přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem nabízí již od 1500 min-1 maximální točivý moment 240 N.m.

V kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou umožňuje posádce cestovat rychlostí až 207 km/h při průměrné spotřebě pouhých 6,8 l/100 km (159 g CO2 na kilometr). Dokonce i v porovnání s první generací motoru TSI, která dosahovala o 15 kW (20 k) nižšího výkonu, to znamená snížení spotřeby o 0,5 litru. Alternativně je možné tento motor TSI objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Také v tomto případě spotřebuje CrossGolf jen 6,8 l/100 km. Další varianty motorů TSI poskytují výkon 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k).

 
Vrozená hospodárnost je vlastní samozřejmě také novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail. Ve vozech CrossGolf dosahují výkonu 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k), a sériově jsou vybaveny filtrem pevných částic. Výkonnější dvoulitrový turbodiesel s šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje například jen 5,3 l/100 km (emise CO2 138 g/km). Točivý moment tohoto motoru dosahuje impozantního maxima 320 N.m již od 1750 min-1.
 
Moderní samočinné řazení: DSG pro čtyři z pěti nabízených motorů
Kromě motoru 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) lze všechny motory kombinovat s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehové motory a vznětová varianta 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) používají sedmistupňovou verzi převodovky DSG. V případě jednotky 2.0 TDI vyladěné na 103 kW (140 k) se jedná o šestistupňovou převodovku DSG upravenou pro přenos velkých točivých momentů. Veškeré motory nabízené pro nový CrossGolf splňují navíc přísnou emisní normu Euro 5.
 
Vnější design s novou DNA v podání modelu Cross
Stejně jako všechny ostatní nové modely byl i vnější design druhé generace vozů CrossGolf navržen podle nové designové DNA Volkswagen. Tento přístup je nejlépe patrný v horizontálním pásu masky chladiče mezi předními světlomety, na který opticky navazuje rovněž horizontálně zvýrazněný nárazník. Charakteristická tvář nové generace vozů Volkswagen je doplněna typickými prvky modelů Cross.
 

V porovnání s první generací vozů CrossGolf se nové robustní ochranné plastové prvky po celém obvodu karoserie vyznačují větší elegancí, přičemž jejich tvarování bylo přizpůsobeno nové designové DNA Volkswagen. Podobně jako u nového modelu CrossPolo vznikl tímto způsobem výrazně modifikovaný vzhled zejména v oblasti přídě, jejímuž vyhraněně horizontálnímu členění bylo stylisticky přizpůsobeno antracitové ochranné obložení v horní části předního nárazníku. Do něj jsou po stranách zapuštěné sériově montované mlhové světlomety. Zespodu je příď ohraničena stříbrnou příčkou, jejíž vzhled připomíná ochranné kryty terénních vozidel.

Z profilu jsou u nového modelu CrossGolf nápadná typická rozšíření podběhů kol včetně nástavců prahů a dveří. Styl předního nárazníku přebírá také zadní nárazník včetně stříbrně lakovaného stylizovaného ochranného krytu. Tmavé ochranné prvky zabraňují poškození karoserie nejen v lehkém terénu, ale i v každodenním provozu v městských ulicích. CrossGolf má karoserii zvýšenou o 20 mm a sériově se dodává s podvozkem pro špatné cesty.

 
Jak je u modelů Cross zvykem, jsou pouzdra vnějších zpětných zrcátek lakována stejným stříbrným odstínem jako spodní kryty nárazníků. S oběma prvky je opticky sladěn rovněž sériově dodávaný stříbrný podélný střešní nosič. Vnější design završují chromované doplňky, nápisy „CrossGolf“ na bočních lištách a nová sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny „Budapest“.
 
Co se týče barev karoserie, nabízí Volkswagen pro nový CrossGolf šest laků – od trendové barvy „bílá Candy“ přes „šedou United“, „stříbrnou metalízu Reflex“, „modrou metalízu Shadow“ a „hnědou metalízu Kashmir“ až po klasický „černý perleťový lak Deep Black“.
 
Individualizovaný interiér s velkorysou nabídkou místa
Interiér nového CrossGolfu se vyznačuje nezaměnitelným stylem a svěží, sympatickou atmosférou. Sériově je vybaven sportovními předními sedadly, která jsou čalouněna atraktivní dvoubarevnou látkou s dvojitým stehováním. Na vnitřních plochách sedáků a opěradel je světle šedý vzorek „Cellular“ doplněný barevným ozdobným stehováním, zatímco boční polštáře a zadní části sedadel jsou odlišeny černým odstínem „Titan“. Na zadní straně předních opěradel mají cestující na zadních sedadlech k dispozici výklopné stolky a úložné kapsy. Designéři pamatovali i na takové detaily, jako jsou koberečky zušlechtěné barevným stehováním.
 
CrossGolf se dále vyznačuje rámečky kolem výdechů ventilační soustavy v optice ušlechtilé oceli. Součástí sériové výbavy je také tzv. „malý kožený paket“ s kůží obšitým tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky a koženou manžetou řadicí páky. Výčet individuálních úprav završují ozdobné ochranné fólie s nápisem „CrossGolf“ na prazích předních dveří a kryty pedálů v ušlechtilé úpravě se vzhledem hliníku.
 
Podobně jako Golf Plus se i nový CrossGolf může pochlubit velkou variabilitou interiéru a vysoko umístěnými sedadly. CrossGolf kromě toho nabízí velkorysý prostor pro nohy jak vpředu, tak i vzadu. A nejen to. V závislosti na poloze asymeticky dělené, podélně posuvné a sklopné zadní lavice lze měnit základní objem zavazadlového prostoru v rozmezí od 395 do 540 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vznikne nákladový prostor o objemu 1450 litrů.
 
Sériová výbava: Cross znamená také exkluzivní
CrossGolf je sériově vybaven například elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, zadními světlomety LED, zeleně tónovanými determálními skly, denními světlomety a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním. Sériová výbava interiéru zahrnuje například poloautomatickou klimatizaci „Climatic“, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná okna v bočních dveřích vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, dálkové odjišťování víčka palivové nádrže, uzamykatelnou a chlazenou odkládací přihrádku před sedadlem spolujezdce, čtecí lampičky vpředu a úložné schránky ve stropní konzole a ve všech dveřích (vpředu včetně držáku na lahve o objemu 1,5 litru).
 
Na přání dodává Volkswagen pro modely CrossGolf mimo jiné kožené čalounění „Vienna“, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a zadní parkovací kameru. Kdo by si chtěl usnadnit parkování, ten si může CrossGolf objednat s funkcí Park Assist a přenechat řízení na svém vozu.
 

 

 

Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
AC&C Public Relations
Kontakt: Jan Klíma
 
PR
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu