Vyhledávání

Ženeva 2009 : Opel Insignia ecoFLEX nabízí hospodárnost bez kompromisů

Ženevský autosalon: Opel Insignia ecoFLEX - hospodárnost bez kompromisů

Nízká spotřeba a ekologičnost: Emise CO2 výrazně pod 140 g/km
• Nekompromisní jízdní kvality: 160 k výkonu, 380 Nm točivého momentu
• Špičková aerodynamika ve třídě, koeficient aerodynamického odporu Cd = 0,26

Nová verze „ecoFLEX" evropského Automobilu roku 2009 - Opelu Insignia - nabízí jízdu ohleduplnou k životnímu prostředí bez kompromisů v cestovním komfortu či dynamice jízdy. Na rozdíl od mnoha konkurentů není Insignia ecoFlex modelem z dolního konce výkonového spektra, ale je vozem účinně využívajícím energii s výkonným motorem a vynikající jízdní dynamikou. Opel Insignia ecoFLEX je poháněný výkonný turbodiesel zdvihového objemu 2,0 l o výkonu 118 kW/160 k, který však emituje výrazně méně CO2 než 140 gramů na kilometr jízdy.

„Insignii ecoFLEX jsme od počátku koncipovali jako výjimečně efektivní automobil - pro tuto verzi naši konstruktéři navrhli celou řadu detailních vylepšení pohonu a dalších prvků, ovlivňujících jízdní a aerodynamické odpory a snižujících ještě více spotřebu bez negativního vlivu na jízdní dynamiku," říká Hans Demant, ředitel automobilky Opel. „Insignia ecoFLEX je ve své třídě jedinečná a poskytuje obdivuhodnou kombinaci vynikající výkonnosti a výjimečně nízké spotřeby paliva."

V porovnání s konkurenčními modely s podobnou spotřebou a úrovní emisí je jasné, proč mottem Insignie ecoFLEX je: Hospodárnost bez kompromisů! Insignia ecoFLEX dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 218 km/h. Vynikající zátah už od velmi nízkých otáček je zásluha točivého mohutného momentu, jehož maximální hodnota 350 Nm je k dispozici již při otáčkách 1750 ot/min - a díky funkci „overboost" se může krátkodobě (na 15 sekund) zvýšit dokonce až na 380 Nm!

Jako všechny verze řady Opel Insignia, tak i model Insignia ecoFLEX samozřejmě splňuje emisní limity normy Euro 5. Insignia ecoFLEX je vybavena 6-stupňovou manuální převodovkou a speciálně vyvinutými pneumatikami s nízkým valivým odporem Michelin Primacy HP.

Opel Insignia ecoFLEX bude k dispozici nejprve jako sedan a liftback, na trhu se první vozy objeví začátkem léta 2009. Verze Sports Tourer (kombi) bude k dispozici o něco později ještě v tomto roce.

Management motoru se stále optimalizovanou účinností

Nový turbodiesel 2.0 CDTi „common-rail" využívá inovativní systém CleanTech, který garantuje nejnižší možné emise po celou dobu jeho životnosti. Systém CleanTech reguluje spalovací proces prostřednictvím elektronického řízení, které přizpůsobuje vstřikování nafty aktuálním parametrům v reálném čase. Piezoelektrické senzory tlaku ve válcích (vestavěné do žhavicích svíček) měří tlaky při spalování, dosahující hodnoty až 180 barů, v každém válci zvlášť, a to až milionkrát za minutu s přesností 98 %!

Získaná data se přenášejí do centrální řídicí jednotky motoru, která potom adekvátně nastavuje objem a čas vstřikování nafty. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností a minimálními emisemi. Po dobu celé životnosti tak Insignia kompenzuje faktory způsobené např. opotřebením, rozměrovou tolerancí dílů, proměnlivou kvalitou paliva či podmínkami práce motoru.

Mimořádná aerodynamika

Díky proudnicovému tvaru karoserie, sportovní linii střechy a jemně odladěným detailům má běžný sedan Opel Insignia koeficient aerodynamického odporu vzduchu jen Cd = 0,27. Ale Insignia ecoFLEX snižuje i tuto vynikající hodnotu - její koeficient Cd = 0,26 z ní dělá jeden z nejaerodynamičtějších sedanů světa a současně nejaerodynamičtější sedan značky Opel všech dob.

Díky tomu výborné aerodynamice se snižuje spotřeba paliva - vždyť při zdvojnásobení rychlosti vozu vzroste výkon spotřebovávaný na překonání odporu vzduchu vzroste osminásobně! Takže pokud při rychlosti 60 km/h jsou to asi 2 kW výkonu motoru, při rychlosti 120 km/h je to už 16 kW...

Odborníci na aerodynamiku automobilky Opel optimalizovali Insignii ecoFLEX např. pomocí zakrytování podvozkových partií vozu (především v oblasti zadní nápravy). Současně snížili světlou výšku o 10 mm, čímž se zmenšila čelní plocha. Částečně se uzavřely i otvory pro vstup vzduchu k motoru, aby se víc vzduchu dostalo nad karoserii.

Vnější zrcátka jsou dobrým příkladem aerodynamické preciznosti Insignie: V porovnání s předchozím modelem Vectra mají křídlovitě tvarovaná vnější zpětná zrcátka Insignie o 45 procent nižší aerodynamický odpor. Během celé řady počítačových simulací a více než 650 hodin v aerodynamickém tunelu specialisté automobilky Opel jemně doladili řadu dalších detailů, tak, aby byla zaručeně ještě lepší aerodynamika:

•· Dodatečná pružná dolní hrana předního spojleru

•· Zaoblení rohů předního nárazníku

•· Mírně pozměněná poloha stěračů čelního skla

•· Zaoblení A-sloupku karoserie

•· Integrace nadstavby zadního spojleru

•· Začlenění odtahové hrany do koncových světel

•· Separace okrajů zadního nárazníku

•· Optimalizace tvaru dolních ramen zadní nápravy

•· Přidání spojlerové hrany na konci prahů dveří před zadními koly

•· Optimalizace krytů kol

Díky těmto vylepšením se rovněž snížil hluk v interiéru. Nová Insignie dostala i přídavné těsnění dveří. Tloušťka skla bočních oken se zvýšila na 4,85 mm, což rovněž přispívá k nižší hladině hluku v interiéru.



PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu