Vyhledávání

Značka Audi představila na AMI v Lipsku modernizovanou řadu Audi TT Coupé a TT Roadster

Audi TT: dynamické, lehké a vysoce hospodárné

Značka Audi představila na autosalonu AMI v Lipsku modernizovanou řadu Audi TT Coupé a TT Roadster s fascinujícími jízdními vlastnostmi. Atraktivitu těchto sportovních vozů zvyšuje přepracovaný dynamický design a příkladná hospodárnost. Novinkou v nabídce motorů je čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 155 kW (211 k), s nímž má TT Coupé průměrnou spotřebu jen 6,6 l/100 km.


Podobně jako první generace vozů Audi TT jsou současné vozy TT Coupé a TT Roadster považovány za designérské ikony, což ostatně dokládá i prestižní ocenění „World Design Car of the Year 2007“ (Světový automobilový design roku). Aktuální facelift dodává dynamickému vzhledu ještě výraznější charakter.

Vpředu je nejnápadnější především nový mohutný nárazník s většími a ostřeji vymezenými vstupy vzduchu, do jejichž vnějších krajů jsou včleněny mlhové světlomety v chromovaných rámečcích. Nový vzhled má i mřížka leskle černé masky chladiče Singleframe a na přání dodávané světlomety xenon plus s 12 bílými elektroluminiscenčními diodami LED, které plní funkci denních světlometů. Zadní partii dominují do nejmenšího detailu propracované zadní svítilny, velké koncovky výfuku a větší difuzor matně černé barvy. Stylistické změny prodloužily karoserii o 20 mm na 4187 mm, ostatní rozměry zůstávají stejné.

Ve sportovně střiženém interiéru čekají na posádku dvě nízko uložená sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením. Na středové konzole, volantu a ve výplních dveří se lesknou nové ozdobné prvky se vzhledem hliníku, s nimiž vytváří elegantní kontrast leskle černé rámečky a lišty. Hliníková lišta nad odkládací přihrádkou před sedadlem spolujezdce je nyní v šedém kartáčovaném provedení. K dispozici jsou tři nové barvy interiéru a speciální impregnace pro kožené čalounění, která snižuje povrchovou teplotu kůže vystavené intenzivnímu slunečnímu svitu až o 20 °C.

Zájemci o modely TT Coupé a TT Roadster mají na výběr ze tří přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Všechny jednotky se mohou pochlubit nejen vynikajícími výkonovými parametry, ale i příkladnou hospodárností, neboť inženýrům značky Audi se podařilo snížit jejich spotřebu až o 14 %. Jednou z hlavních zbraní v tomto úsilí o účinnější ochranu životního prostředí se stal nový rekuperační systém pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování.

Místo dosavadních motorů 2.0 TFSI/147 kW (200 k) a 3.2 V6 zaujal čtyřválec 2.0 TFSI vyladěný na výkon 155 kW (211 k). Kupé vybavené mechanickou převodovkou s ním dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 245 km/h. Na přání lze tento motor kombinovat s šestistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro. Pak je pokoření rychlosti 100 km/h otázkou pouhých 5,6 s.

Nejnovější provedení motoru 2.0 TFSI – pětinásobného vítěze mezinárodní novinářské ankety „Engine of the Year“ (Motor roku) – je vybaveno systémem proměnného časování a zdvihu ventilů AVS (Audi valvelift system), který zvyšuje účinnost motoru v širokém rozpětí otáček. V praxi to znamená suverénní hnací sílu už v oblasti mírně nad volnoběhem (maximum točivého momentu 350 N.m je k dispozici od 1600 do 4200 min-1) a zároveň velmi nízké hodnoty spotřeby paliva. TT Coupé s mechanickou převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu EU jen 6,6 l benzinu na 100 km (emise CO2 154 g/km), což je v porovnání s předchozím motorem o 1,1 l/100 km méně.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu