Vyhledávání

FIM Superstock 1000 v Portimau. Ondra Ježek s novou technikou na 12. místě

Portimao - Portugalsko
26.-28. března 2010

Závodem vyvrcholil třídenní program úvodního podniku poháru FIM Superstock 1000 v Portimau. Ondra Ježek oproti kvalifikaci dosáhl v závodě zlepšení a skončil na 12. místě.
Se zbrusu novým motocyklem nastoupil Ondra Ježek do úvodního volného tréninku.

Při pěkném
slunečném počasí se Ondra rozjížděl jen zvolna. Nový motor vyžadoval bohatší palivovou mapu, a to mělo samozřejmě vliv na jeho výkon a především akceleraci. Do první odpolední kvalifikace nastupoval Ondra s cílem zajistit si slušnou pozici na prozatímním roštu, tedy nejhůře osmou pozici. I když se neustále zlepšoval, tak to nestačilo na lepší než čtrnácté místo.

Sobotní volný trénink začal nadějně. Ondra se dokázal zlepšit a zdálo se, že motocykl je pro závěrečný odpolední měřený trénink dobře připraven. Ovšem opak byl pravdou. V kvalifikaci se podvozek jeho Aprilie choval jankovitě, čehož následkem byl high-speed crash v osmém kole tréninku a konec nadějím na slušnou startovní pozici. Naštěstí jezdec přestál tento nebezpečný pád bez úhony.

V neděli v 5:30 ráno letního času ulehli na malou chvíli oba Ondrovi mechanici po opravě motocyklu, rozbitého ve včerejší kvalifikaci. Ve warm-upu šlo tedy především o provozní zkoušku, zda je vše v pořádku. A nebylo. Ondra musel jet s vypnutou kontrolou trakce, protože bylo poškozeno čidlo snímání rychlosti kol. Závada byla do závodu snadno odstraněna a Ondra mohl vyrazit na zteč z nepřívětivé devatenácté pozice. Aprilia fungovala dobře a v půlce závodu se již pohyboval na 13. příčce. Díky odpadnutí dalšího ze soupeřů byl nakonec v cíli na 12. místě. Třešničkou na závěr bylo premiérové vítězství v soutěži, kterou uděluje PIRELLI skokanovi závodu, tj. jezdci , který si polepší
o nejvíce míst od startu do cíle. V Ondrově případě to byl postup o sedm příček.

Tým MS Racing se přemísťuje do Valencie, kde bude testovat od 30. do 31. března. Ondra Ježek: „První závod za námi. S dvanáctým místem se spokojit nemůžu, ale když beru
v úvahu problémy, které nás tento víkend provázely, jsou to pro mě cenné body. Před závodem jsem byl odhodlán útočit a vyhrát cenu PIRELLI. Start nebyl optimální, ale během prvních zatáček jsem se dokázal prosmýknout v tlačenici a po prvním kole jsem byl šestnáctý. Během první poloviny závodu mi motorka fungovala docela dobře a zlepšil jsem si kvalifikační čas o téměř 1,5 sekundy. Byl jsem na dosah 9. místu. Ke konci závodu mi ale začala odcházet zadní pneumatika, musel jsem zvolnit a dokroužit na 12. pozici. V cíli jsem zjistil, že cenu PIRELLI jsem získal, takže alespoň malá náplast na nepovedený víkend. Chtěl bych poděkovat týmu, především svým mechanikům Michalu
Kněžínkovi a Honzovi Müllerovi, kteří tento víkend opravdu dřeli do úmoru.

S Aprilií se budeme muset ještě učit, ale já stále věřím v její velký potenciál a přijdou tratě, kde se nám bude dařit určitě lépe. Už se těším do Valencie.“

Kvalifikace SUPERSTOCK 1000
1. A. BADOVINI ITA BMW Motorrad Italia STK BMW 1'45.773
2. M. BERGER FRA Ten Kate Race Junior Honda 1'46.241
3. M. BUSSOLOTTI ITA All Service System by QDP Honda 1'46.609
19. O. JEŽEK CZE MS Racing Aprilia 1'49.029
25. M. SALAČ CZE MS Racing Aprilia 1'49.208
SUPERSTOCK 1000 závod (12 kol, 55,104 km)
1. A. BADOVINI ITA BMW Motorrad Italia STK BMW 21'18.245
2. M. BERGER FRA Ten Kate Race Junior Honda -2.744
3. L. BAZ FRA MRS Racing Yamaha -13.154

12. O. JEŽEK CZE MS Racing Aprilia -29.915
20. M. SALAČ CZE MS Racing Aprilia -55.497

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu