Vyhledávání

Již v neděli se pojede druhý letošní mistrovský motokros ve Stříbře!

téměř přesně po měsíci pokračuje tuto NEDĚLI 16. KVĚTNA 2010 druhým dílem seriál mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu, jehož oficiální název zní PROFI AUTO IVECO CUP 2010. Úvodní podnik šampionátu v Pacově dal jasně najevo, že letošní seriál ozdobí mimořádná jezdecká kvalita i značný divácký zájem. Soudě podle průběhu závodu v Pacově a jeho výsledků, budou se poprvé v historii seriálu velmi vážně o české motokrosové trůny ucházet zahraniční jezdci.
Jejich souboje s tuzemskou elitou nepochybně přisypou nadcházejícím dílům PROFI AUTO IVECO CUPU 2010 vydatné dávky pikantního koření a namixují napětí a vzruch až do závěrečného zářijového klání v Holicích.

Nedělní druhé pokračování letošního motokrosového mezinárodního mistrovství České republiky přivede startovní pole do západočeského Stříbra, kolébky motokrosu v naší republice. Tvrzení to není nijak nadnesené, protože 18. července uplyne 62 let od chvíle, kdy ve Stříbře, konkrétně v Terénu sv. Petra, byl odstartován vůbec první oficiální motokrosový závod u nás.

A díky spolupráci pořádajícího AMK Stříbro v AČR a AGENTURY FORSAGE, promotéra PROFI AUTO IVECO CUPU 2010, zahřmí v této motokrosařsky historické a postupem let patřičně zdokonalované lokalitě motory českých a zahraničních motokrosařů i tuto neděli.
Děkujeme za Vaši propagační spolupráci.
S přátelským pozdravem

Ing. Jan Juřička Amos Krejčí
promotér seriálu mediální služba seriálu
AGENTURA FORSAGE v.r.

Kalendář PROFI AUTO IVECO CUPU 2010
Jednotlivci
18.4.2010 (neděle) Pacov AMK Pacov AČR
16.5.2010 (neděle) STŘÍBRO AMK v AČR Stříbro
27.6.2010 (neděle) Kramolín AMK Nepomuk v AČR
25.7.2010 (neděle) Vranov u Brna Forsage Sport klub v AČR
14.8.2010 (sobota) Kaplice AMK Kaplice v AČR
25.9.2010 (sobota) Holice v Čechách AMK Holice v AČR_____


Družstva
17.10.2010 (neděle) Přerov AK Přerov – město v AČR
Systém šampionátu
V každém podniku PROFI AUTO IVECO CUPU 2010 absolvují jezdci tříd MX2 a M3-OPEN po dvou jízdách na 30 minut + 2 kola. Aktéry třídy Veterán čeká poloviční zátěž 2 x 15 minut + 2 kola. Prvních dvacet jezdců v cíli každé jízdy bude sbírat body podle klíče 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Bodové zisky z obou jízd se jezdcům sčítají, čímž bude stanoveno celkové pořadí daného závodu (podniku). Mezinárodními mistry České republiky tříd MX2, MX3–OPEN a Veterán se stanou jezdci s absolutně nejvyšším počtem bodů.

Tři třídy, dva obhájci titulu, třetí změnil třídu
Také letošní mezinárodní mistrovství České republiky, PROFI AUTO IVECO CUP 2010, je vypsáno pro třídy MX2, MX3-OPEN a Veterán (startují jezdci po dosažení věku 40 let).
Loňské tituly získali: Martin KOHÚT (Slovensko, třída MX2), Jiří ČEPELÁK (Česká republika, třída MX3-OPEN) a Miroslav KUČÍREK (Česká republika, třída Veterán). Úspěšné trio zasahuje do seriálu i letos, Kohút však přestoupil z MX2 do silnější třídy MX3–OPEN a kvůli předsezónnímu tréninkovému zranění v Pacově ještě chyběl.

Lídři s červenými tabulkami
K lepšímu přehledu diváků a médií přispějí červené startovní tabulky průběžně vedoucích jezdců všech tří tříd. S přední červenou tabulkou se průběžní lídři šampionátu prezentovali už loni, letos však tyto rozlišovací tabulky ponesou i na obou stranách svých strojů. Po úvodním závodě v Pacově „zčervenají“ ve Stříbře stroje Itala M. Maddiho (MX2), Maďara K. Németha (MX3-OPEN) a M. Kučírka (Veterán).

Holeshoty pokračují
Propozice PROFI AUTO IVECO CUPU 2010 ponechávají beze změny i další loňskou novinku - finanční bonusy jezdcům s „nejširšími“ lokty v první zatáčce po startu. Jezdci, který po startu každé jízdy vyjede z první zatáčky na první pozici, připadne zvláštní prémie, vypsaná partnery jednotlivých tříd, jimiž jsou společnosti LR HEALTH & BEAUTY SYSTEMS, FLY a SETTE. Holeshot vznikl ve Spojených státech, kde se tyto souboje v první zatáčce těší velké pozornosti diváků i médií.

Jak do Stříbra a k závodišti
Dálnice D5 Plzeň – Rozvadov, cca 30 km za Plzní EXIT 107 Stříbro. Poté silnicí II. třídy 230 směr Stříbro, vzdálenost cca 15 km. Trasa ze Stříbra k motokrosovému areálu Terén sv. Petra (viz informační značení) je dlouhá cca 2 kilometry.

Stříbro bylo první
Terén sv. Petra ve Stříbře zůstává v análech motoristického sportu navždy zapsáno coby dějiště prvního oficiálního motokrosového závodu na území tehdejšího Československa. Na trati dlouhé pouhých 600 metrů (!) se motokrosová premiéra uskutečnila v neděli 18. července 1948, bezmála tedy před 62 lety. Stříbro se na motokrosové mapě propracovalo mezi pořadatelské stálice, v roce 1970 se tam jel závod mistrovství světa třídy 500 ccm, v sezónách 1973 – 74 a 1976 – 78 bojovala ve Stříbře elita třídy 125 ccm o body Poháru FIM. Ten byl tehdy předchůdcem světového šampionátu nejnižší kubatury. Po odeznění určité pořadatelské stagnace zavítalo novodobé mezinárodní mistrovství České republiky v motokrosu do Stříbra poprvé v sezóně 2006 a od té doby tam hostuje pravidelně každým druhým rokem.

Proměny areálu
Premiérová verze tratě Terénu sv. Petra z roku 1948 a dnešní podoba areálu jsou srovnatelné pouze svoji lokalitou. S nárůstem výkonu motokrosových motocyklů následovaly po roce 1948 úpravy tratě přidáním vyšších a delších skoků, na řadu přišlo i její prodloužení obousměrnými skoky přes přiléhající silnici. Tento úsek zůstal zachován dodnes a tvoří zajímavou jezdeckou i diváckou specialitu.
V roce 2008 k 60. výročí Terénu sv. Petra vybudovali členové AMK Stříbro první část zavlažování tratě a loni tento projekt završili. Došlo také k zásadním renovacím hlavní klubovny a menšího objektu v prostoru startu, díky internetovému připojení s on–line kamerou a síti wi-fi v prostoru celého areálu si mohou zájemci přečíst informace na www.amkstribro.cz.

Prostor depa se dočkal opravených mycích boxů a nových rozvodů elektřiny s možností připojení karavanů, renovací prošlo i sociální zařízení. Samotná závodní motokrosová trať, tvořená kombinací hlíny a trávy, měří 2.140 metrů a její průměrná šířka činí 8 metrů. Kromě mezinárodního mistrovství České republiky – PROFI AUTO IVECO CUPU připravil AMK Stříbro letos v Terénu sv. Petra dvě krajská motokrosová přeborová klání a závod mezinárodního mistrovství republiky sajdkárkrosařů a terénních čtyřkolek.


Jezdecká invaze
Úvodní podnik letošního mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu tříd MX2, MX3 – OPEN a Veterán v Pacově charakterizoval rekordní počet 182 zúčastněných jezdců. Vedle tuzemské a slovenské elity dorazili do Pacova také motokrosaři z Rakouska, Francie, Itálie, Maďarska, Polska a Estonska. I když pokračování sezóny nese s sebou pochopitelně nárůst zranění a technických problémů, ani ve Stříbře nebude startovní pole připomínat noty na buben. Pořadatelé očekávají start zhruba půldruhéstovky jezdců ze šesti zemí, navíc vzhledem ke geografické poloze Stříbra není vyloučen příjezd závodníků ze sousedního Německa.

Třída MX2: Cizinci tvrdě zaútočili
V nejnižší objemové třídě vystrčili v Pacově růžky zahraniční jezdci, představující letos opravdu vysokou motokrosařskou kvalitu. Zatímco úvodní jízdu vyhrál Francouz Florent Richier, po odmávnutí druhé jízdy ho na nejvyšším stupínku vystřídal bývalý juniorský mistr Evropy Ital Marco Maddi. Protože shodou okolností oba zaznamenali v Pacově navíc po jednom čtvrtém místě, dělí se před Stříbrem v průběžné klasifikaci o první místo se shodným počtem 43 bodů. V dílčí prospěch 22-letého Maddiho hovoří jeho triumf ve druhé jízdě. A když se v Pacově ve velmi dobrém světle představil i Rakušan Philipp Ringhofer, zbývá na české barvy zatím až „bramborová“ příčka. Tu drží před pokračováním seriálu ve Stříbře jednou druhý a jednou pátý Marek Sukup.

V první pacovské jízdě se mezi Richiera a Ringhofera vklínil loni dlouho zraněný Josef Kulhavý, ve druhé jízdě ho však o stejné nebo alespoň podobné umístění připravily příznaky nemoci. „Druhou jízdu jsem dokončil s vypětím všech sil a po závodě jsem se vůbec necítil dobře. Lékaři zjistili, že jsem prodělal malý zápal plic, ale věřím, že do závodu ve Stříbře se vrátím zpátky do formy. Konkurence díky zahraničním jezdcům obrovsky vzrostla a každý bod je teď velice důležitý,“ říká Kulhavý, jedna z českých nadějí ve třídě MX2. O rehabilitaci za pokažený Pacov se pokusí v loňském šampionátu celkově třetí Milan Špičák, vytáhnout se před svými fanoušky bude chtít zatím desátý domácí Rudolf Wechsta. „Stříbro je moje domácí trať, takže se pokusím o co nejlepší výsledek. Za hlavního kandidáta na vítězství považuji Richiera, kterého dobře znám ze závodů v Německu,“ nechal se slyšet talentovaný Wechsta.

Stav MEZ M ČR MX2 před Stříbrem:
1. MADDI Marco (Itálie/FMI, Suzuki) 43, 2. RICHIER Florent (Francie/OSIČKA MX TEAM, Kawasaki) 43, 3. RINGHOFER Philipp (Rakousko/OSIČKA MX TEAM, Kawasaki) 40, 4. SUKUP Marek (MX-ONLINE.CZ, Suzuki) 38, 5. KULHAVÝ Josef (LR COSMETIC-ADOS KTM team, KTM) 38, 6. SMOLA František (MOTOMAN TEAM, Suzuki) 28, 7. KOSMÁK David (TEAM MAX 2, Yamaha) 24, 8. ŠIMKO Tomáš (Slovensko, LR COSMETIC–ADOS KTM team, KTM) 24, 9. PAUL Tomáš (JL MX SHOP TEAM, Yamaha) 21, 10. WESCHTA Rudolf (HULHO s.r.o TEAM, KTM) 18.


Třída MX3–OPEN: Németh potvrdil renomé
Ostudnou lekci udělil v Pacově zbytku startovního pole maďarský jezdec Kornél Németh. V první jízdě druhý Jiří Čepelák zaostal za svým přemožitelem o šestnáct vteřin a ve druhém závodě dělilo stříbrného Martina Žeravu od vítězného sedmadvacetiletého Maďara dokonce bezmála dvacet vteřin. „Németh je velmi dobrý závodník, který umí jezdit mistrovství světa třídy MX1 v první desítce. Na to z Čechů zatím nikdo nemá, proto nás Németh pojel rozdílem třídy,“ uznal úřadující mistr republiky Jiří Čepelák kvality maďarského jezdce, kterého díky výsledkům ve světovém šampionátu provází na českých tratích výborné renomé.
Za Némethem jezdícím letos celý seriál v angažmá severomoravského ambiciózního týmu LR Cosmetic–ADOS KTM si to rozdávali osvědčení čeští harcovníci, s nimž silně soupeřili Rakušané Manuel Obermair a Oswald Reisinger. „Se svým umístěním i výkonem jsem spokojený. Zahraniční jezdci mají letos v českém šampionátu vysoké ambice a doufám, že se k nim také mohu počítat. Budu se snažit míchat pořadím na předních místech.

Trať ve Stříbře neznám, přesto bych se chtěl opět umístit v první desítce,“ netají se odhodláním v dresu týmu Motorsport Chýnov Obermair. Ten před Stříbrem stačil vyhrát v Sittendorfu závod rakouského mistrovství třídy Open a v Imbachu byl pro změnu ve třídě MX2 druhý. Pod kotlem smůly si v Pacově zatopil Martin Michek, který na italském stroji TM, za jehož řídítky se už druhým rokem zúčastňuje mistrovství světa, nedokončil ani jednu jízdu. Nyní ve Stříbře bude mít příležitost o nápravu, lehké to však mít nebude. „Myslím, že i ve Stříbře se budou v čele pohybovat Németh, Žerava, Bartoš, Zaremba a nesmím zapomenout na Michka, jehož výkony v mistrovství světa jdou nahoru. V nedávném závodě mistrovství Švýcarska jsem dojel dvakrát druhý a pokud mi bude přát zdraví, jsem schopen bojovat o vedoucí pozice i v českém šampionátu,“ dodává zdravě sebevědomý Jiří Čepelák.

Bodový stav MEZ M ČR MX3-OPEN před Stříbrem:
1. NÉMETH Kornél (Maďarsko/LR COSMETIC-ADOS KTM team, KTM) 50, 2. ŽERAVA Martin (UFO racing team, Honda) 42, 3. ČEPELÁK Jiří (YAMAHA PROFI AUTO IVECO, Yamaha) 42, 4. ZAREMBA Jan (LR COSMETIC-ADOS KTM team, KTM) 34, 5. ČADEK David (SPEED MOTOTEAM, KTM) 30, 6. BARTOŠ Petr (ORION LITOMYŠL-RS PETROL TEAM, KTM) 29, 7. OBERMAIR Manuel (Rakousko, MOTORSPORT CHÝNOV v AČR, KTM) 28, 8. REISINGER Oswald (Rakousko/ÖAMTC, Suzuki) 27, 9. BRABEC Jan (MAX KAUDELA MOTOCROSS TEAM, Kawasaki) 23, 10. VOTROUBEK Michal (MŇUK MOTOKROS TEAM VYSOKÉ MÝTO,Yamaha) 22.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu