Vyhledávání

Manažer motokrosového týmu Dušan Sekerka, rozhovor

Manažer motokrosového týmu Dušan Sekerka, rozhovor

Manažer si někdy potřebuje zanadávat - Dušan SEKERKA
POHLED DO ZÁKULISÍ ČESKÉHO MOTOKROSU...


Dušan SEKERKA
Manažer motokrosového LR Cosmetic – ADOS KTM teamu
Datum a místo narození: 9.4.1966, Moravská Třebová
Bydliště: Chornice
Původní profese: opravář strojů a zařízení
Nynější profese: majitel firmy ADOS
Hobby: motokros
Nejlepší český motokrosař všech dob: Jaroslav Falta

Kdy a jak se zrodil váš vztah k motokrosovému sportu?
„Motokros jsem začal jezdit ve třinácti letech na stopětadvacítce číze. Závodil jsem hlavně na tratích v okolí mého bydliště. To znamená v Bílé u Jevíčka, Moravské Třebové, v Biskupicích u Jevíčka. Na tamní trati, patřící Automotoklubu Bílá, trénovalo hodně tehdejších motokrosařů, mimo jiné Kalík, Halm, Antošovský, Hutyra, Pokorný. Jejich sportovní „životnost“ byla různá, já osobně závodil do 23 roků.“

Co bylo zárodkem vašeho vůbec prvního motokrosového týmu?
„Dost volného času jsem trávil na závodech s dcerou Nikolou, která dělala motokros od svých pěti roků. Při této příležitosti jsem se setkával s mladými motokrosaři Jirkou Bittnerem, Frantou Trundou a Pavlem Dvořáčkem. Založili jsme spolu ADOS Racing team a jezdili jsme motokrosy i superkros. A Nikola? Ta musela motokros opustit kvůli potížím se zády, které ji nedovolovaly skákání.“

Jak na tuto takříkajíc pionýrskou dobu vzpomínáte?
„Velice rád. Závodilo o hromadu víc jezdců než dnes. Vládlo větší motokrosové nadšení, lidé byli ochotni pro závody více dělat.“

Na základě čeho jste se rozhodl posouvat laťku své manažerské činnosti?
„Protože holka skončila s ježděním a kluci mezitím vyrostli, začali jsme týmovou činnost směrovat do profesionálních rozměrů. Například Pepík Kulhavý, který byl u nás od svých patnácti let, procházel v našem týmu jasným výkonnostním růstem.“

Jak vlastně vznikla vaše spolupráce s Ing. Buksou a jeho firmou LR Cosmetic?
„Pan Buksa musel na čas z administrativních důvodů přestat podporovat Kulhavého. Po roce jsme se s Kulhavým za panem Buksou vypravili a domluvili se. Tak začala naše spolupráce, která pokračuje dodnes.“

Jakými postupnými proměnami se vyvíjela filozofie týmu LR Cosmetic - ADOS KTM?
„Ta zůstává stále stejná: snažíme se jezdcům vytvořit dobré podmínky, aby se jim i nám dařilo zviditelnit. Samozřejmě záleží také na kvalitě a přístupu jezdců.“

Dres vašeho týmu oblékalo letos osmnáct motokrosařů. Podle čeho jejich podporu diferencujete?
„Čtyři jezdci jsou na profesionální bázi a dostávají od nás kromě jiného i mzdy. Ostatním jezdcům poskytujeme různé formy materiální podpory.“

Sledujete i věkově perspektivní jezdce?
„O něco takového jsme se pokusili ve spolupráci s otcem Jirky Bittnera, když založil vlastní tým dětského motokrosu. Záměr se však nepodařil, ze všech kluků jenom dva jezdili relativně dobře, takže tým skončil.“

V roli profesionálů závodili letos ve vašem týmu Maďaři Németh a Szvoboda, druhou zahraniční dvojici tvořili Slováci Kohút a Šimko. Hodláte v budoucnu sázet i na špičkové české motokrosaře?
„Rádi bychom uzavřeli smlouvu s českým jezdcem. Jenže požadavky našich motokrosařů bývají nadsazené až nehorázně. Žasnu, kam ti lidé na to chodí. Nepotřebujeme pět profíků, nám klidně stačí dva, ale ti musí mít odpovídající přístup.“

LR Cosmetic – ADOS KTM team vstupuje do povědomí motokrosových fanoušků také prostřednictvím organizátorských aktivit. Ostravský halový motokros, freestylové mistrovství světa...Co byste k tomu řekl bližšího?
„Závody v ostravské hale děláme už sedmým rokem. Čtyřikrát to byl superkros, o tomto víkendu už potřetí pořádáme mistrovství světa v motokrosovém freestylu. Letos jsme k těmto podnikům přidali i mezinárodní venkovní superkros v Litovli.“

S krásným závodištěm v Litovli vás prý pojí vážnější záměry?
„Areál nám už patří a ve spolupráci s litovelským AMK tam chceme zřídit výcvikové motokrosové středisko s potřebným zázemím. Nezapomínáme ani na fyzickou rehabilitaci jezdců, kterou dojednáváme s Fakultní nemocnicí v Olomouci. Město Litovel jako majitel nám pronajalo pozemky na osm let. Všechno vzniklo i díky Michalu Slezákovi z firmy EBLA. Ten nám hodně pomohl s přestavbou tratě i s vybudováním elektrických rozvodů, osvětlení, nového sociálního zařízení a tak dále.“

Činnost týmového šéfa spojená se zajišťováním motoristických akcí je nepochybně časově, psychicky i fyzicky náročná. Co ve vašem případě zabere jako spolehlivá relaxace?
„Když si zanadávám. Většinou to odnese manželka.“(smích)

 

 

 

Forsage - http://www.moto-cross.cz/

 

Fotogalerie

Finálový závod MMČR v motokrosu 2011 v Přerově objektivem Josefa Čecha

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu