Vyhledávání

MS SBK : Roberts není na Ducati začátečníkem, ale...

Roberts není na Ducati začátečníkem, ale...
V dramatickém loňském závěru Superstock 1000 FIM Cupu předstihl Australan Brendan Roberts o sedm bodů francouzského rivala Bergera a mohl slavit svůj zatím životní úspěch. Letos přestoupil do superbiků, ale kdo si pozorněji prostuduje loňské výsledkové listiny, zjistí, že stroj Ducati není pro čtyřiadvacetiletého rodáka z Adelaide až takové novum.

Loni totiž coby jezdec týmu Ducati Xerox Junior dostal příležitost vyzkoušet si superbike Ducati v továrním provedení. „Jenže je rozdíl na čem jsem testoval loni a na čem budu závodit letos,“ lehce upozornil Roberts, nový týmový kolega Jakuba Smrže. Narážel tak především na rozdíly v elektronickém vybavení továrních a privátních motocyklů. Přesto Roberts připouští, že i standartní superbike Ducati 1098 RS09, který nedávno vyzkoušel, může být v optimálním stavu konkurenceschopný. „Shane Byrne ukázal při testech možnosti privátních jezdců.

Soukromníci musí mít zkrátka ve správný den to správné vybavení a pořádně tahat za plyn. Já ale pořád mám před sebou ještě dlouhou cestu, abych nastavil motorku jak potřebuji a zvykl si na ni. Úspěchem pro mne bude umístění v první desítce a pár bodů k tomu. Mým prvotním cílem bude dojet v každém závodě na dobré pozici a poučit se ze všeho, co dělám. A učit se musím hodně rychle,“ má nová akvizice týmu Guandalini plnou hlavu dobrých předsevzetí.

Nakana „ofukovali“ na univerzitě
Japonec Shinya Nakano, který po loňské sezóně opustil třídu MotoGP a upsal se superbikové expanzi firmy Aprilia, podstoupil nedávno řadu testů ve větrném tunelu univerzity v italské Perugii. Při ofukování spolupracoval s týmem pro rozvoj aerodynamiky. Cílem testů bylo nalezení poznatků ke zlepšení pohodlí jezdce a jeho výkonnosti zejména na rovinkách. „Byla to zajímavá a pozitivní zkušenost,“ říká Nakano a dodává: „Byl jsem ohromen přítomnými techniky a strukturou univerzity v Perugii. Se získanými údaji budou inženýři pracovat a během sezóny se pokusíme některé úpravy provést. Musím říci, že z aerodynamického hlediska je Aprilia RSV4 skutečně dobrá, takže žádnou nutnost neodkladných úprav nevidím,“ vysekl Nakano poklonu Aprilii, která Japonce vyslala k testům v tunelu o týden dřív, než jeho týmového kolegu Biaggiho.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu