Vyhledávání

MS SBK: Xaus v sedle BMW věří v dobrou sezónü 09

Xaus v sedle BMW: „Věřím, že to bude dobrá sezóna

Před šesti lety vybojoval v mistrovství světa superbiků stříbrnou medaili, v roce 2006 skončil na šestém místě. Právě v den odletu k prvnímu letošnímu závodu v Austrálii oslavil i díky dřívějším startům v klasických Grand Prix známý Španěl Ruben Xaus svoje 31. narozeniny. Na letošní životní jubileum dlouho nezapomene i proto, že ho zastihlo v předvečer závodnické premiéry na historicky prvním superbiku zrozeným v mnichovské firmě BMW.

Během evropských testů se zdálo, že vy i Corser musíte řešit nějaké problémy...
„V Portimao nás pozlobilo počasí a já se tam navíc vyválel. Ve Valencii to šlo dobře a v Austrálii očekávám další zlepšení. S Troy Corserem si vyměňujeme hodně informací a i přes to, že naše jezdecké styly jsou naprosto odlišné, nacházíme zpětnou vazbu v chování našich motocyklů. Troy je nyní rychlejší než já, protože do loňska jsem jezdil na dvouválci, kdežto on na čtyřválcovém motocyklu. Doufám ale, že ho brzy doženu.“

Jaké máte osobní cíle v letošní sezoně?
„Pokusit se o větší souznění se strojem S1000 RR a dotáhnout to pokud možná co nejvýš.Jsem si jistý, že tohle bude dobrá sezóna.“
Továrního motocyklu jste se vlastně dočkal po třech letech...

„Miluji tento sport a pokouším se vyhrát. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je tovární motocykl. Jsem hrdý na to, že jsem mohl několik sezón závodit za Ducati a italského producenta propagovat. Posbíral jsem zkušenosti jako tovární jezdec i jako jezdec privátního týmu a myslím, že všem jsem přinesl nějakou satisfakci. Nyní začíná pro mne nové dobrodružství, byť i minulost považuji pro moji kariéru za důležitou.“

Vzhledem k potížím s adaptací na BMW: litujete svého přestupu k nováčkovskému týmu?
„Absolutně ne. Nezapomínejme na skutečnost, že se jedná o naprosto nový projekt a BMW navíc nemá se závody silničních motocyklů zkušenosti. Motocykl má velký potenciál, ale očividně potřebujeme ještě hodně času na jeho zužitkování. Během krátké doby, kterou jsme měli k dispozici, nebylo možné motocykl včas pořádně připravit.“

Jak se cítí Španěl v německém týmu?
„Němci možná nejsou tak rychlí při rozhodování, ale přistupují ke všemu profesionálně a vše do detailů důkladně analýzují. Mají šikovné techniky a dobrý rozpočet. Stále ještě potřebují získat zkušenosti přímo na závodních dráhách a já i Corser je v tomto ohledu můžeme podpořit.“

Co schází superbiku BMW S1000 RR, aby se stal konkurenceschopným?
„Kilometry, kilometry a ještě více kilometrů. Projekt se nachází v počáteční fázi a potřebuje čas na vývoj. Bez analýzování všech možných technických detailů mohu říct, že výkon motoru a nastavení podvozku je na výborné úrovni. Pokrok očekávám i od nové elektroniky a právě teď se technici BMW tímto směrem soustřeďují.“

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu