Vyhledávání

Nahlédnutí pod kapotáže: Ducati Desmosedici

Pod kapotážemi: Ducati Desmosedici

V roce 1970 se italská továrna z Bologně rozhodla odejít z mistrovství světa silničních motocyklů a vrátila se až po více než třiceti letech, kdy s motocyklem Ducati Desmosedici vstoupila do královské kubatury MotoGP s motory o maximálním objemu 1 000 cm3.

Vývoj byl zahájen v roce 2001, kdy se italští konstruktéři pod vedením Filippa Preziosiho rozhodli postavit motocykl s dvouválcovým motorem uspořádaným do tvaru písmena L, kdy jednotlivé válce svírají úhel 90°.

Ten se však již po prvním testování ukázal jako nekonkurenceschopný, a tak se rozhodli spojit dva tyto motory a vytvořit tak čtyřválcový motor se čtyřmi desmodromickými ventily na každém válci, známý jako Double L-Twin. Na jeho vývoji se nejvíce podílel Vittoriano Guareschi, zkušený testovací jezdec.

Nově vyvinutý motor disponoval více než 230 koňmi a Loris Capirossi, jenž za italskou továrnu z Bologně závodil v letech 2003 až 2007, s ním vytvořil rychlostní rekord, když mu na konci cílové rovinky v katalánské Barceloně byla naměřena neuvěřitelná rychlost 345,8 km/h. Tento rekord byl překonán až v roce 2009 v italském Mugellu, kdy Dani Pedrosa dosáhl maximální rychlosti 349,3 km/h.

Celý článek Vojtěcha Svobody zde

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu