Vyhledávání

(Ne)děkujeme, vypadněte! Velmi otevřená slova, určená dlouholetému vládci Autoklubu ČR !!

(Ne)děkujeme, vypadněte! Velmi otevřená slova, určená dlouholetému vládci Autoklubu ČR !!

V těchto dnech mohou fandové motorismu "na pultech a v regálech" vidět a kupovat číslo 47 tradičního časopisu Svět Motorů. Objevili jsme v něm i nepochybně zajímavý a nevídaně otevřený článek o podivných praktikách jistých konkrétních vedoucích  činovníků  Autoklubu ČR.....

Text  určitě stojí za přečtení a každý si pak může udělat vlastní názor....( pokud ho již  dávno  udělaný nemá)

s článkem souvisí také tyto texty :

Válka o motocyklový sport pokračuje. Přechod sportovní autority má potvrdit zvláštní komise FIM

(Ne)děkujeme, vypadněte!  ( SVĚT MOTORŮ Č. 47/ 2011)

Ohlasy na Ječmínkův dopis

Z Opletalovy ulice číslo 29 je český motocyklový sport dirigován od února 2001. Předtím byla hlavní autoritou Česká motocyklová federace, která tak činila od roku 1993, tedy od vzniku samostatné republiky. Převodu autority na AČR předcházelo tehdy několik let sporů obou domácích organizací. Autoklub za politické podpory tehdejší vládní garnitury vytvářel několik let tlak, aby mohl řídit český motocyklový sport (a tím pádem získával a přerozděloval státní dotace). K převzetí autority mu pomohl třemi dopisy tehdejší sociálnědemokratický ministr školství Eduard Zeman.

Prezident Autoklubu Roman Ječmínek se vždy rád zaštiťoval politickými špičkami země. A tak si bezpochyby jistě vzpomene na rok 1997. Již tehdy chtěl převzít sportovní autoritu. Do sídla Mezinárodní motocyklové federace jménem ministra školství Ivana Pilipa odeslal dopis s touto žádostí. Ministr si ovšem nemohl vzpomenout, že by nějaký takový list podepsal, a později ho prohlásil za falzifikát, tedy podvod pana Ječmínka.

Ten se kromě své 21 let trvající vlády v čele Autoklubu „proslavil“ rovněž jako hrobník českého sportu. Šestnáct let byl místopředsedou představenstva Sazky a šest roků „Nemohu FIM nařizovat, že musí ČSMS přijmout za člena. Postupuji stejně jako někdejší ministr školství, který v roce 2000 uznal za nejvyšší autoritu Autoklub.“ Josef Dobeš,ministr školství,mládeže a tělovýchovy  :

Ječmínek označil jednání ministra za protiprávní a jménem Autoklubu rozpoutal místy až hysterickou kampaň. Tvrdí, že mu jde o motocykly, o jejichž zájmy se nikdy nestaral. Ve hře jsou totiž desítky milionů státních dotací určených pro motocyklový sport. A jak takové dělení v Česku probíhá, netřeba vysvětlovat. Příkladů je příliš mnoho. Ostatně kritici poměrů AČR často poukazují na jeho neprůhledné hospodaření…

Má tedy Ječmínek po „hospodaření“ v Sazce přivést k bankrotu také tuzemský motoristický sport? Pravdou je, že FIM české třenice nezajímají, bude posuzovat jiná hlediska a kritéria. Soudně uvažující člověk by však měl říci: „Pane Ječmínku, (ne)děkujeme, vypadněte!“

„Žádný orgán veřejné moci v České republice, natož jeden ministr, nemá právo určovat, kdo tady bude držet sportovní autoritu.“ Roman Ječmínek, prezident Autoklubu ČR jejím prvním náměstkem generálního ředitele. Stal se pravou rukou šéfa Sazky Hušáka, ale když se impérium začalo hroutit, byl první, kdo zcela obrátil.

Kam to Sazka pod jeho spoluvedením dopracovala, víme všichni. Domácí sport přišel o spoustu peněz.V nastalé situaci byl 7. října 2011 registrován Český svaz motocyklového sportu, v jehož čele stojí Karel Abraham,předseda dozorčí rady Automotodromu Brno.

Ve stejný den odeslal ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš Mezinárodní motocyklové federaci (FIM) dopis, v němž nově vzniklý svaz uznává jako národní autoritu pro motocyklový sport.

 

Slovo autora
Dne 3. listopadu rozeslal prezident Autoklubu České republiky Roman Ječmínek členům AČR prohlášení. Reaguje tak na dopis Českého svazu motocyklového sportu (ČSMS) podepsaný Karlem Abrahamem, který vysvětluje své jednání, představy o budoucnosti motocyklů v ČR a důvody vzniku ČSMS.

Ječmínkem podepsané prohlášení bylo rozesláno pod názvem „Všem, kteří jsou činní v motocyklovém sportu“. Podle svého letitého zvyku vytrhuje věty ze souvislostí a zamlčuje to, co se mu nehodí. Ovšem jeho hysterické výlevy se setkaly i s jinými reakcemi, než asi sám čekal. Na serveru
viz zde se jich objevilo dost. Několik nabízíme ve zkrácené podobě. 

Co si myslí nezávislí
Svět motorů oslovil několik osobností, které stojí mimo aktivity Autoklubu ČR.
Zajímalo nás, co soudí o aktuální situaci.

Neznám pana Abrahama osobně, ale výsledky jeho práce jsou pro mě jasnou vizitkou toho, že tento pán asi nechce změnu pro peníze. Já jsem se na základě vašeho dopisu rozhodl stát členem nově vzniklého ČSMS, ať už rozhodnutí FIM dopadne jakkoliv. Doufám, že se podaří prokázat, že to jde dělat líp.“ Jan Tománek

AČR si zasláním dopisu nijak nepolepšil. O nově vzniklém svazu ČSMS nikdo pořádně nic neví. Ale lidé, kteří za ním stojí, to v motorismu někam dotáhli a tuší, kde je potřeba udělat změnu. Myslím si, že horší situace v českém motocyklovém sportu už být nemůže a zachrání ho jen velká změna.“ Josef Kulhavý

Doufám že FIM přidělí pravomoci ČSMS pod vedením pana Abrahama. Myslím, že horší než teď to být nemůže! Ať už to dopadne jakkoliv, fandím všem, kteří do toho šli a udělali kroky pro velkou změnu. Už se na to nedá dívat, ani poslouchat věčný alibismus panů Stracha, Charváta a dalších!“ Jan Zaremba

„Je mi smutno, když vidím, kam to motocyklový sport dopracoval. A za současného stavu pod vedením AČR to na žádné zlepšení rozhodně nevypadá. Mám nesmírnou radost ze vzniku ČSMS a plně tuto iniciativu podporuji.“ Bohouš Morávek

S Autoklubem ČR mám mnoho kladných i záporných zkušeností. Které zkušenosti převažovaly, když jsem se rozhodl ukončit v něm činnost? Totální bezmoc, neprůhledné financování, boj o každou korunu a mnoho dalších. Milan Ulrich

Zdeněk Velký, bývalý motokrosový reprezentant:
V devětapadesáti stále jezdím veteránské závody a o sport se zajímám. Jsem pro něj schopen něco udělat, když ti současní to nedokázali. Nikoho mezi sebe nepustí, jsou arogantní a nereagují na zásadní připomínky. Zajímám se o bezpečnost tratí, ale za poslední tři roky se na nich nic neudělalo. Před měsícem upadl při závodech kluk a zlomil si pánev. Našli ho až houbaři.

Oldřich Wünsch, člen komise trialu AČR:
Jsem pro seriozní diskuzi o možnostech a záměrech ČSMS a postavení trialu v rámci nově budované struktury. Na druhou stranu, trialový sport existuje díky nemnoha lidem, kteří pro něj skutečně něco dělají.

Petr Ondrašík, ředitel GP Praha na ploché dráze:

V roce 2002 jsme se vyslovili proti nedostatkům v řízení motocyklového sportu ze strany AČR. Po následném vyloučení jsme ztratili možnost podílet na řízení a rozvoji tohoto sportu v ČR. A to naším klubem prošlo více než 70 procent reprezentantů. V pořadu České televize „Události, komentáře“ 11. listopadu pan Ječmínek hrdě a bez jakékoliv známky studu hlásil, že za dvacet let předsedování neslyšel ani slovo kritiky na činnost svou nebo Autoklubu České republiky (AČR).

Proč by také mohl slyšel, když zatím každý byť jen malý náznak odporu v občanském sdružení, kterému vládne tvrdou rukou, vždy zašlapal do země. Dotyčný se pak už sotva dostal k práci ve strukturách AČR. Podobný mechanismus funguje i ve Federaci automobilového sportu (FAS), jež také patří do struktur Autoklubu – nebo chcete-li sféry působnosti pana Ječmínka staršího. Je zcela jasné, že se pod vedením PaedDr. Romana Ječmínka stala z autoklubu, který měl pečovat o blaho českých motoristů a motoristického sportu, rodinná firma.

 

 

Sportovní přehmaty PaedDr. Ječmínka

Ztráta pozice na poli motocyklového sportu by mohla nastartovat tolik potřebné změny ve vedení Autoklubu ČR.

Říjen 2002. Vyhrožoval, že zruší závodní tahače jako sport, pokud Martin Koloc nestáhne žalobu na Autoklub ČR.

Říjen 2002–březen 2003. Chtěl z FIM vylákat 643 000 eur (tehdy podle kurzu 19 900 000 korun) na údajnou obnovu areálů zničených povodněmi, přestože se na nich motocyklové závody
nejezdily.

Březen 2008. Po úmrtí tří diváků na Valašské rallye chtěl v Česku zakázat automobilové soutěže.

Prosinec 2009. Plánoval zákaz MS superbiků v Brně poté, co je přestala pořádat organizace jeho mladšího syna Radka, výkonného ředitele Autoklubu.

Květen 2010. Několik automobilových jezdců přišlo o licenci, protože startovali na závodech, které se AČR nelíbily.

 

Zdroj : SM 47/ 2011 , autor článku Michal Štěpanovský

PS: vaše ohlasy případně můžete posílat také na naši redakční adresu - heslo - NEděkujeme !!

 

Fotogalerie

Finálový závod MMČR v motokrosu 2011 v Přerově objektivem Jana Pořízka

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7 8

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu