Vyhledávání

Pět tropických bodů z domácího Brna v potu tváře Ondry Ježka

Pět bodů v potu tváře

Tropické teploty hodně přes třicet, teplota asfaltu až 62°C. Tak to bylo počasí, které jezdce čekalo při šestém podniku poháru FIM Superstock 1000 na Masarykově okruhu. Teplota byla zásadním faktorem, kolem kterého se vše točilo. Přehřáté byly pneumatiky, motory, jezdci, mechanici, pořadatelé, fotografové, diváci, ….

Ondra se v pátek i v sobotu ráno trápil s klouzající zadní pneumatikou. To nebylo nic divného, protože stejné větší či menší problémy měl každý. Avšak našemu technikovi pérování Arnoštu Zemenovi to nedalo, rozdělal zadní tlumič a zjistil zásadní poruchu kompresního útlumu. Do odpolední kvalifikace bylo již vše OK, ale na nastavení podvozku zbylo zatraceně málo času. Z toho rezultovalo pro Ondru nemilé 22. místo na startovním roštu, jak říkáme v Brně „ze Žebětína“. Start do závodu se podařil. Během první poloviny závodu se Ondra díky několika předjetím, ale i pádům soupeřů na rozpálené trati, probojoval do skupiny bojující o 11. příčku. V posledním kole zaútočil a 11. místem vyrovnal své letošní maximum z Valencie.

Ondra Ježek:
Myslím, že na to, jak se celý víkend vyvíjel, můžeme být s výsledkem spokojeni. První tři tréninky jsme ztratili tím, že mi správně nefungoval zadní tlumič – skrytá závada. K jeho nápravě došlo až na druhou kvalifikaci, takže jsem v ní spíše ladil podvozek, než zajížděl slušné kvalifikační časy. Nakonec se mi čas podařilo zlepšit, ale stačilo to pouze na 22. místo. Start do závodu se mi povedl, dostal jsem se přes tři soupeře. Poté jsem se se štěstím vyhnul pádu Bussolottiho a Walkowiaka a dostal se na 17. místo. Díky další řadě pádů jsem se ocitnul ve skupince bojující o 11. místo, v níž jsem jel na třetím místě. V posledním kole jsem si Svitka i Vivarelliho nachystal a oba předjel. Bylo to pro mě asi nejzajímavější kolo v této sezóně.

Po loňské bedně však byly naše ambice úplně jiné. Doufám, že se mi pro zbývající závody sezóny podaří doladit stroj a lépe přizpůsobit svůj jezdecký styl odlišné charakteristice „véčkového“ motoru, a že soupeřům ještě zatopím. Chtěl bych poděkovat všem fanouškům za perfektní kulisu, kterou mi letos připravili a také svému týmu, který odvedl dobrou a obětavou práci.“

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu