Vyhledávání

Plánované změny v roce 2012 v MS silničních motocyklů.

Novinky ze světa MotoGP

Několik změn čeká v roce 2012 mistrovství světa silničních motocyklů.

Tou největší změnou bude zavedení nových technických pravidel, jejichž součástí bude návrat motocyklů s motory o objemu 1 000 kubických centimetrů s maximálním počtem čtyř válců a průměrem vrtání 81 mm do nejprestižnější kategorie MotoGP. V té budou od roku 2012 rovněž závodit týmy se statutem CRT, tedy týmy s motocykly, jejichž výrobci nejsou členové MSMA, organizace skládající se ze zástupců továren soutěžících v mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP.

„Jakýkoliv tým, jenž není továrním týmem, může požádat o přidělení statutu CRT,“ říká technický ředitel MotoGP, Corrado Cecchinelli.

Vstup těchto týmů do mistrovství světa silničních motocyklů musí jednomyslně schválit komise Velkých cen, která přijímá žádosti nejpozději do 31. prosince předcházejícího roku. Rozhodnutí musí Komise Velkých cen sdělit týmům do třiceti dnů od předložení jednotlivých žádostí.

„Chceme, aby byly závody MotoGP atraktivnější,“ říká Carmelo Ezpeleta, promotér mistrovství světa silničních motocyklů a výkonný ředitel španělské společnosti Dorna. „Společně s představiteli ostatních organizací se snažíme, aby byly náklady jednotlivých týmů co nejnižší a fanoušci odjížděli z okruhů spokojení.“



Rozdíly v počtu motorů a kapacitě nádrží

Zatímco tým, jenž nebude přihlášen jako CRT, bude moci využít pouze 6 motorů během celé sezóny, tým, jenž bude přihlášen jako CRT, bude moci využít 12 motorů.

Podobné omezení vejde v platnost rovněž ohledně kapacity nádrží motocyklů. Zatímco u týmů nepřihlášených jako CRT bude platit maximální limit 21 litrů, u týmů přihlášených jako CRT bude platit maximální limit 24 litrů. Toto omezení může být v průběhu sezóny změněno, a to za účelem zajistit vyrovnané podmínky pro všechny účastníky mistrovství světa silničních motocyklů.

Minimální váha motocyklu s motorem o objemu 1 000 kubických centimetrů bude 153 kilogramů.

„Účelem těchto omezení je zajistit nezávislým týmům, aby mohly konkurovat ostatním týmům, ale zároveň mohly závodit i s menším rozpočtem, než tomu bylo doposud,“ pokračuje Corrado Cecchinelli. „Podstatou těchto týmů je, že si od nich mohou tovární týmy odkoupit motor, a to buďto za 20 000€ s převodovkou nebo za 15 000€ bez ní.“

O vznesení požadavku na zakoupení motoru musí tým informovat ředitelství závodu, a to písemnou formou bezprostředně po závodě. V případě, že vůči jednomu týmu vzejde více žádostí, bude akceptována pouze ta první. Tým může akceptovat pouze čtyři žádosti na zakoupení motoru během roku.

„Doufáme, že tyto změny zatraktivní závody mistrovství světa silničních motocyklů,“ dodává Corrado Cecchinelli, jenž společně s představiteli komise Velkých cen v čele s Carmelem Ezpeletou věří, že v roce 2012 uvidí na startu nejprestižnější kategorie MotoGP alespoň 24 jezdců. 

 

Překlad: Vojtěch Svoboda

http://www.karelabraham.cz /

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu