Vyhledávání

Superbiky už jsou ze zámoří zpět v Evropě! A přijedou i do Brna

Superbiky už v Evropě!
Letošní čtrnáctidílný seriál mistrovství světa superbiků, jehož desátý podnik uvidí o víkendu 24. - 26. července brněnský Masarykův okruh, pokračuje o tomto víkendu ve španělské Valencii. Po úvodních dvou závodech v Austrálii a Kataru se tak bitvy velkobjemových čtyřtaktních motocyklů přesouvají na evropský kontinent, kde s výjimkou květnového Lake City v USA, budou pudit adrenalin motoristických fanoušků až do závěru října.

Okruh ve Valencii, nesoucí jméno bývalého výborného španělského motocyklového silničáře Ricardo Torma, je dlouhý 4.005 kilometrů a vzhledem k minimálnímu výškovému rozdílu mu závodníci říkají „zajímavá placka“. Letos poprvé program mistrovství světa superbiků (dva závody) a mistrovství světa supersportů (jeden závod) obohatí po jednom klání jezdců mistrovství Evropy třídy Superstock 600 a Superstock 1000 FIM Cupu.

Manažér týmu Yamaha tak skvělý úvod neočekával
Výborný vstup do letošního mistrovství světa superbiků zaznamenal tým Yamaha World Superbike. V šampionátu debutující Američan Ben Spies vyhrál v sedle stroje Yamaha YZF - R1 tři ze čtyř dosud odjetých závodů a zařadil se k nejžhavějším kandidátům na titul mistra světa. V hlubokém stínu nezůstává ani jeho anglický týmový kolega Tom Sykes, který si stále důrazněji počíná v bitvách o dekorované stupínky.

Massimo Meregalli, manažér týmu Yamaha World Superbike, přiznává, že takový start předčil veškerá jeho očekávání. Zároveň však připomíná, že do konce seriálu zbývá ještě mnoho závodů.

„Skutečně jsem neočekával, že ze dvou zámořských závodů vytěžíme tři vítězství. Věděl jsem, že Spies je výborný jezdec, ale ani ve snu jsem nepomyslel, že takovou formu prokáže hned v samotném začátku sezóny. A dobře si zatím vede i Spykes. Připouštím, že tak kvalitní nástup do sezóny jsme ještě nikdy neměli,“ říká Meregalli.

Jak byste ohodnotil svoje letošní nové jezdce?
„Co mě opravdu překvapilo a na mne udělalo velký dojem, je Spiesova profesionalita a odhodlání. Závodění má v hlavě, nic neponechává náhodě a soustředí se na každý okamžik závodu. Ví, jak během závodu přizpůsobit strategii, a dělá to velmi dobře. Spykes prokázal, že umí jet ve špičce a zároveň si dobře zvyká na motorku. Trošku mi u Spykese chybí agresivnější způsob jízdy v prvních kolech závodu, ale myslím, že to se brzy změní a víc se zapojí do soubojů o top umístění.“

Jaký díl úspěchů přisuzujete motocyklům?
„Brzy jsme si uvědomili, že nový design je dobrý a o to snažší bude ho zdokonalit. Opravdový krok v porovnání s loňskou sezónou je patrný v případě motoru. Nyní je křivka výkonu a jeho rozložení o něco méně brutální než loni, což navíc šetří pneumatiky. To byla v loňské sezóně naše achillova pata.“

V jaké fázi vývoje se vaše superbiky nacházejí?
„Ještě pořád vyvíjíme, ale k dokončení nám už mnoho nezbývá. Většina práce je už zdárně za námi. Do konce šampionátu jsme si dali za cíl celkovou optimalizaci typu R1.“
Momentálně to vypadá, že hlavní bitva o letošní titul by se měla odehrát především mezi Hagou a Spiesem...

„Na takové závěry je ještě příliš brzy. Letošní mistrovství světa je hodně vyrovnané a do konce zbývá 24 závodů. Je tudíž příliš brzy přemýšlet nad bitvou omezenou na dva jezdce. Jediné co zatím mohu říci, je to, že Spies vykročil správnou nohou a tým je odhodlaný ve stejném tempu pokračovat.“

Tamada by měl být O.K.
Po nebezpečné nehodě během warm upu v Kataru se zdá, že Makoto Tamada, jezdec Kawasaki, bude schopen o tomto víkendu nastoupit do závodu ve Valencii. Japonský exjezdec třídy MotoGP podstoupil hned v katarském Losail rozsáhlé lékařské vyšetření, které potvrdilo, že utrpěl pouze frakturu levého palce. Lékaři tak vyvrátili podezření na zlomeniny či jiná poranění pánve. Po zotavovacím odpočinku Tamada i jeho lékař očekávají, že do pátečního tréninku ve Valencii bude vše v pořádku.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu