Vyhledávání

24h Le Mans 2008: Po 3hodinách - Těžký začátek pro český speciál

24h Le Mans 2008: Po 3hodinách - Těžký začátek pro český speciál

Le Mans dokáže být hodně tvrdé a Charouz Racing System neprožil právě snadný úvod 76. ročníku slavné čtyřiadvacetihodinovky. Stefan Mücke bojoval za volantem prototypu poháněného motorem Aston Martin o pozici nejlepšího benzínového vozu. Nejtěžší chvíle přišla po druhé zastávce, kdy se Jan Charouz dostal v zatáčce Dunlop mimo trať.

Stefan Mücke dostal důvěru rozjet závod a německý jezdec zpočátku držel šesté místo, ale nakonec musel ustoupit poslednímu vozu Audi. Tým zůstal v čele vozů s benzínovými motory až do první zastávky, která byla o něco delší než obvykle, jelikož tým měnil určité díly pro odstranění problémů s řazením.

Mücke zůstal za volantem a pokračoval v souboji na čele benzínových vozů. Po zhruba 90 minutách zajel podruhé do box, celkově byl osmý a druhý nejlepší benzínový vůz. „Vůz se na počátku choval dobře, ale pak se objevily problémy při řazení nahoru i dolů. Během první zastávky jsme problém odstranili, ačkoliv šlo o rychlou opravu, ztratili jsme nějaký čas a pozice. Záď vozu byla trochu nervózní, ale vůz byl rychlý. Dokázali jsme snížit ztrátu na naše soupeře a vypadalo to dobře,“ řekl Stefan po vystoupení z vozu.

Při druhé zastávce do vozu usednul Jan Charouz a následně pokračoval v boji o pozici nejlepšího vozu poháněného benzínovým motorem. Bohužel krátce před druhou hodinou závodu ztratil při souboji s jiným vozem kontrolu a v zatáčce Dunlop narazil do bariér. S poškozeným vozem dokázal nakonec dojet do boxů, kde tým provedl značně rozsáhlou opravu s cílem dále pokračovat v závodu. Poškození se naštěstí týkalo hlavně kapotáže a vůz nyní dále pokračuje. Za volant usedl Tomáš Enge a krouží na trati, ačkoliv při opravě klesnul až na 48. místo.

BPA

 

Fotogalerie

Le Mans 2008 a Češi, odstartováno, foto BPA P. Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu