Vyhledávání

24h Le Mans po 18 hodinách: Jan Charouz průběžně čtvrtý v kategorii LMP2

24h Le Mans: Jan Charouz průběžně čtvrtý v kategorii LMP2
 
Nejslavnější vytrvalostní závod světa 24h Le Mans se chýlí ke svému konci. Ve francouzském maratónu statečně bojuje jediný český jezdec ve startovním poli Jan Charouz, který s týmovými kolegy drží po osmnácti hodinách čtvrtou pozici ve třídě LMP2.
 
 
Závod 24h Le Mans odstartoval v sobotu 11. června v 15 hod. Do závodu s vozem Pescarolo-Judd BMW v barvách týmu OAK Racing odstartoval Jan Charouz. Český jezdec předvedl vynikající start, když se v následujících kolech pral o třetí místo ve své třídě. Charouz dokázal protlačit svůj černo-růžový prototyp po jedné hodině a čtyřiceti minutách až na druhé místo. Vůz pak předal japonskému kolegovi Shinji Nakanovi. Pražský závodník ujel v plném tempu necelou polovinu svého stintu. V dalších minutách kroužil za safety carem, jenž vyjel v důsledku havárie Allana McNishe (Audi R18 TDI).
 
Nakano neměl ve svém stintu takové štěstí jako český závodník a hned na začátku chytl defekt pneumatiky. Tým pak ještě v garáži opravoval škody na prototypu Pescarolo-Judd BMW a ztratil na čelo své skupiny celé tři okruhy. Posádka ve složení Shinji Nakano, Nicolas de Crem, Jan Charouz se tak propadla na deváté místo.
 
Jan Charouz usedl znovu do prototypu po desáté hodině večerní, kdy na okruhu La Sarthe padla tma. Ovšem ani tentokrát se český jezdec příliš nesvezl. I když za volantem strávil téměř tři hodiny, dvě hodiny kroužil za safety carem, který vyjel kvůli strašlivě vypadající havárii Mike Rockenfellera (Audi R18 TDI). I přesto se Jan Charouz dokázal dostat až na průběžné šesté místo.
 
Při rozbřesku padla na všechny únava a na trati nebyla nouze o dramatické situace, které si opět vynutily vyjetí safety caru. Jan Charouz usedl za volant v půl sedmé, a to na trojitý stint. Bezchybnou jízdou dokázal udržet čtvrtou pozici, kterou tým okupuje po osmnácti hodinách závodu.
 
Před zbylými třiceti posádkami je stále šest hodin ostrého závodění. Ty budou daleko náročnější než úvodní porce kilometrů. Jezdci i technika jsou unavenější, a tak ani v závěru nebude nouze o dramatické momenty.
 
Na čele se v jednom kole drží tovární Peugeoty, proti kterým bojuje jediné zbylé Audi R18 TDI. Vítěze se dozvíme dnes v 15 hod.
 
Jan Charouz: „Na zpomalovací vůz mám letos opravdu štěstí. Myslím si, že jsem toho za ním odjel více, než v ostrém tempu. Navíc, když se člověk plně nesoustředí na výkon a stále ucucává pití, potřebuje pak na záchod. Z tohoto pohledu si to moc neužívám. K tomu nám odešel elektronický pomocník při řazení, a tak při každém přeřazení musím ubírat plyn a vymačkávat spojku.“
 
„Teď ráno, kdy nastává největší krize, jsem jel zcela na hraně, abych udržel koncentraci na maximum. Průběžný výsledek není špatný, ale byl bych raději někde výše. Doufám, že se posuneme na stupně vítězů. Máme však pomalejší auto než soupeři před námi. Závod je však ještě dlouhý a může se stát cokoliv.“

 

Media guide Jana Charouze k závodu 24h Le Mans 2011 naleznete ZDE

LIVE TIMING naleznete ZDE 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu