Vyhledávání

Brňan Michal Pavlík hodnotí uplynulou úspěšnou sezónu. I plánuje příští

Brňan Michal Pavlík hodnotí uplynulou úspěšnou sezónu. I plánuje  příští
 Brněnský hotel International se stal v minulých dnech místem setkání více než desítky nejen píšících žurnalistů s automobilovým jezdcem Michalem Pavlíkem a jeho týmem MP Morgan Racing. Pracovní oběd byl příležitostí jednak ke zhodnocení nedávno skončené sezony 2010, ale také k odhalení plánů a záměrů pro nadcházející sezonu 2011. Oběma těmto tématům je věnováno následující shrnutí.
 
CO BYLO V ROCE 2010 A CO BY MĚLO BÝT V ROCE 2011 – MICHAL PAVLÍK A TEAM MP MORGAN RACING
 
V roce 2010 jsem startoval ve značkovém seriálu Aero Racing Morgan Challenge, který je každoročně určen pro různé modely vozů značky Morgan a je podporován mateřskou továrnou. Vozy jsou v tomto seriálu rozděleny do několika tříd dle typu a stupně úpravy. Letošní ročník obsahoval celkem 10 závodů na výhradně britských okruzích (Snetterton, Brands Hatch, Oulton Park, Castle Combe, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítávalo 8 nejlepších výsledků. Osobně jsem startoval právě v 8 závodech, všechny jsem dokončil, takže se mi žádný výsledek „neškrtal“.
 
Chyběl jsem jen na prvním závodě v Brands Hatch a potom v Castle Combe. V celkovém hodnocení Aero Racing Morgan Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě E ze 14 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem skončil na 4. místě z 60 klasifikovaných jezdců. Na závěr sezony mi byl navíc propůjčen putovní pohár, kterým je oceňován „jezdec roku“. Kompletní výsledky a další informace jsou uvedeny na oficiálních internetových stránkách www.mogsport.net .
 
Dále jsem v roce 2010 startoval v seriálu Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship, který je určen pro různé značky a typy britských sportovních vozů (Morgan, MG, Triumph, Jaguar, TVR, Lotus atd.) a je podporován společností Motoring Classics, vyrábějící díly a doplňky pro klasická auta. Rovněž zde jsou vozy rozděleny do několika tříd podle objemu motoru a stupně úpravy. Letošní seriál obsahoval celkem 8 závodů (Brands Hatch, Oulton Park, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítává 7 nejlepších výsledků.
 
Já jsem absolvoval celkem 6 závodů, všechny jsem dokončil, takže mi jeden započítatelný výsledek chyběl. Nestartoval jsem v úvodních závodech sezony v Brands Hatch a v Oulton Parku. V celkovém hodnocení Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě A z 8 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem přes chybějící výsledek skončil na 3. místě z 62 klasifikovaných jezdců.
 
Kompletní výsledky a další informace jsou uvedeny na oficiálních internetových stránkách www.thoroughbredsportscars.net .
 
Oba dva výše uvedené seriály jsem absolvoval s vozem Morgan 4/4 Competition, disponujícím motorem Ford o objemu 1600 ccm a hmotností 800 kg. Tento závodní vůz, který byl veřejnosti poprvé představen v sezoně 2009, vychází ze silniční verze Morgan 4/4 Sport a byl mi poskytnut partnerským týmem Richarda Thorna, jenž měl na starosti také jeho celoroční přípravu. Výjimku tvořil pouze úvodní závod Aero Racing Morgan Challenge ve Snettertonu, jenž jsem absolvoval ještě s vozem Morgan 4/4 „Pearl“ stejného týmu, který jsem používal v tomto seriálu v roce 2009.
 
PLÁNY NA ROK 2011. I S TOVÁRNÍ PODPOROU ….
 
V plánu pro sezonu 2011 mám opětovně starty na britských ostrovech a to jak v seriálu Aero Racing Morgan Challenge, tak i v Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship. Jezdit bych měl se stejným typem vozu, jako letos, a ve stejných třídách, jako letos. Toto jsou základní podmínky tovární podpory, která mi byla nabídnuta na základě výsledků letošní sezony a spočívá v poskytnutí nového vozu Morgan 4/4 Competition do mého vlastnictví za velmi výhodných individuálních podmínek, včetně ceny.
 
Tento nový vůz by měl být připraven k převzetí začátkem roku 2011 s tím, že jeho celoroční přípravu bude mít na starosti opět partnerský tým Richarda Thorna.
 
Dále plánuji v sezoně 2011 návrat opět po roce na italské okruhy, kde jsem startoval již v letech 2007 v Italian Prototype Serie a 2008 v Campionato Italiano Prototipi s prototypem Lucchini SR2 a v roce 2009 v seriálu Coppa Italia, určeném pro cestovní a GT vozy a to s Morganem Roadster. Právě do seriálu Coppa Italia bych se měl vrátit a to se stejným vozem Morgan Roadster (postaven dle technického předpisu seriálu Morgan Challenge), avšak oproti roku 2009 značně upraveným a to především v oblastech zvýšení výkonu jeho třílitrového motoru Ford a zvětšení brzd. Předpokládaný kalendář seriálu Coppa Italia 2011 by měl obsahovat 9 závodů na nejrůznějších italských okruzích.
 
Druhou částí návratu na italské okruhy, avšak tentokrát do nového seriálu, by měl být start v Campionato Italiano Auto Storiche. Jedná se o italské okruhové mistrovství historických závodních automobilů, jehož kalendář bývá obvykle složen z pěti hodinovek, jedné dvou a jedné tříhodinovky s možností střídání dvou jezdů (pouze u tříhodinovky je střídání jezdců povinné). Pro tento seriál mám připravený zcela nově repasovaný vůz Morgan +8 Roadsport z roku 1970, který je osazen tříapůllitrovým motorem Rover a je postaven dle technického předpisu Mezinárodní automobilové federace FIA a zařazen do periody G (vozy z let 1966-1971).
 
Kromě výše uvedených akcí existují ještě úvahy o startu v některém z vytrvalostních závodů (Silverstone, Misano, Vallelunga) samozřejmě s Morganem a zcela se v příští sezoně nedá vyloučit ani návrat za volant sportovního prototypu v podobě startu v některém ze závodů italského šampionátu.
 
Celý tento plánovaný program bude časově velmi náročný a pravděpodobně nebude ani teoreticky možné absolvovat beze zbytku všechny jeho dílčí části. Až počátkem příštího roku po zveřejnění všech termínových kalendářů bude možné odhalit případné termínové kolize a následně sestavit konkrétní závodní program na celou sezonu 2011. Jeho definitivní podoba však bude tvořena až v jejím samotném průběhu a to především s ohledem k aktuálnímu pořadí a bodovému stavu v jednotlivých seriálech.
 

Aktuální informace a výsledky budou i v roce 2011 k dispozici na www.mp-morgan-racing.eu.

 

 
Michal Pavlík
 
Tisková informace MP Morgan Racing
V Brně 14. prosince 2010
 
 
 
a Pavel Jelínek
Mediaservis
 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu