Vyhledávání

Brňan Michal Pavlík si finále své sezóny na Paul Ricardu moc neužil

Brňan Michal Pavlík si finále své sezóny na Paul Ricardu moc neužil

Pavlík si závodění na Paul Ricardu moc neužil

Loučení s letošní úspěšnou závodní sezonou brněnskému jezdci Michalu Pavlíkovi nevyšlo zcela podle představ. Slibný plán s rozlučkou na francouzském okruhu Paul Ricard v atraktivním dvouhodinovém vytrvalostním závodě se totiž navzdory dlouhému cestování do Le Castellet změnil v dokonalý zmar. Zapříčinily jej poruchy motorů. Nejdříve na Morganu +4 už ve volném tréninku a obdobný problém potkal Pavlíka i v náhradním řešení při nedělním závodě, kdy se nedostal v roli druhého jezdce za volant vozu Jowett Jupiter z roku 1953. Na slavném Paul Ricardu, kde se uskutečnilo v minulosti čtrnáct závodů formule 1, Pavlík odkroužil pouze sedm kol v sobotní kvalifikaci.

Na jih Francie jel Michal Pavlík na pozvání svého anglického přítele Richarda Thorna. Oba spolu už závodili v polovině května ve stejném francouzském šampionátu na městském okruhu v Pau, kde dojeli třetí.

"Tentokrát naše závodní cesta skončila hned v úvodu volného tréninku. Richard odkroužil pouhých pět kol. Po nich zajel do depa, přehříval se motor," popsal Pavlík první kritický moment své francouzské cesty. Mechanici otevřeli kapotu a došli k závěru, že problém způsobil díl, který však s sebou neměli. Aby případně Pavlík mohl v závodě startovat, potřeboval dle regulí soutěže odjet tréninková kola. Z nouze a časového tlaku vzešla s ředitelstvím závodu dohoda, že Pavlík v kvalifikaci zasedne do vozu Jowett Jupiter, který měl původně pilotovat pouze Tony Rivers.

"Řídit Jowett Jupiter bylo velkým zážitkem. Volant je na pravé straně, řadící páka na levé, ale pod volantem! Jinak je ve voze zcela rovná podlaha, například světla se přepínají nohou, pneumatiky jsou úzké.... No prostě exotický stroj se vším všudy. Před každou zatáčkou jsem musel přemýšlet, jak zařadit, abych neudělal chybu," líčil brněnský jezdec své patálie.

Inkriminovanou součástku do Morganu +4 se nakonec podařilo sehnat. Až večer. Mechanici ji vyměnili, motor však zlobil dál. Necelé tři hodiny před závodem padlo rozhodnutí, že Morgan +4 startovat na Paul Ricardu nebude.

Pavlík měl tedy startovat v nouzové variantě jako druhý jezdec s Tony Riversem na voze Jowett Jupiter. Po hodině měl střídat. "Jenže tento vůz neobjel v závodu ani jedno celé kolo. Voda z chladiče se vyvařila a bylo po nadějích. Sotva jsem si oblékl kombinézu a mohl jsem jít opět do civilu," uvedl Pavlík.

Tony Rivers plánuje s Jowettem Jupiter v roce 2012 opětovný start ve vytrvalostním závodě Le Mans Classic. Už jednou v tomto závodě na slavném okruhu startoval, bylo to v minulém ročníku 2010. Le Mans Classic se totiž jezdí pouze v každém sudém roce a o start v tomto závodě je celosvětově obrovský zájem. Nyní bylo potřeba získat bonifikační body, které následně pomohou pro akceptování přihlášky do Le Mans Classic ze strany pořadatele. I když Jowett cíl neviděl, určitý počet bodů přinesl už samotný start na Paul Ricard,

O startu ve vytrvalostním závodě Le Mans Classic v polovině července příštího roku uvažuje i Michal Pavlík. "Beru to jako novou výzvu. Pokud bude volné sedadlo a budu pozván, určitě pojedu. A z cesty na Paul Ricard se snažím vzít pozitivní poznatky. Vyzkoušel jsem si poprvé jízdu na tomto okruhu, což se mi může v budoucnu hodit a prožil krásný víkend mezi množstvím klasických závodních krasavců. Byl to prostě zajímavý výlet do Francie sice s trošku jiným obsahem, než jsem původně předpokládal, ale i takové změny přináší motoristický sport," zhodnotil Michal Pavlík poněkud netradiční putování za závody do Francie.

 

 



Jiří Pošvář

V příloze foto vozu Jowett Jupiter z roku 1953.

 

Fotogalerie

Michal Pavlík s Morganem ve finále na Paul Ricard

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu