Vyhledávání

Cenný skalp v Eurocupu F Renault si v Mostě připsal na své konto Adam Kout.

Češi ve formulích
Cenný skalp si připsal na své konto Adam Kout. Na mosteckém okruhu zdolal v závodě seriálu NEC lídra průběžného pořadí Eurocupu F Renault i všechny ostatní protivníky.

Kdo je doma pánem

Až zbytečně nenápadně se v Mostě představil jeden z nejlepších regionálních šampionátů F Renault. Přitom účast byla skutečně prvotřídní.

Podnik Northern European Cupu (NEC) přilákal na severočeský autodrom elitní konkurenci, reprezentovanou zejména německým týmem Motopark Academy. Není divu,mezi dvěma závody Eurocupu v Le Mans a na Nürburgringu je relativně dlouhá pauza a Most skýtal vítanou příležitost ke svezení. Startovní pole navíc doplnilo několik hodně dobrých a rychlých Finů a Estonců. Nechyběli samozřejmě ani Češi. V plné síle se představila především stáj Křenek Motorsport. Vedle kmenových jezdců Adama Kouta a Jakuba Knolla posílil její řady také Jakub Klášterka. Poprvé jsme rovněž viděli v akci zahraničního člena týmu, Angolana Louise Sa Silvu, jemuž však nepřálo štěstí a z obou jízd záhy odpadl.

Kromě NEC se vyhlašovala separátní klasifikace Karpatského poháru F Renault. Tento projekt vznikl z iniciativy Josefa Křenka a měl by být zárodkem budoucího východoevropského mistrovství. Zatím se do něho přihlásili především tuzemští závodníci, ale zájem roste i v sousedních státech, zejména v Polsku, Maďarsku a Rakousku.
Formule se staly součástí doprovodného programu Evropského poháru tahačů a piloti této skutečnosti museli uzpůsobit nastavení i jízdní styl. „Dráha je od trucků pogumována úplně jinak, než jsme zvyklí. Také je nezvykle špinavá, protože z náklaďáků leccos vytéká a navíc natahají dost nečistot i při svých výletech ven,“ vysvětloval Adam Kout. Kovoví obři se postaraly i o zrušení pátečního tréninku, protože po těžké kolizi dvou z nich se dlouhé desítky minut jen uklízelo.

Sobotní kvalifikace vyšla Koutovi perfektně. Již ve svém druhém měřeném kole si zajel mostecký „osobák“ (1:32,494). Na nových gumách se už, hlavně kvůli silnému provozu, nezrychlil. Ostatní se ho snažili překonat, seč jim síly stačili, ale nepovedlo se. Nejblíže k tomu měl Angličan Adrian Quaife-Hobbs, jemuž chybělo jen osm tisícin sekundy. Až do druhé řady se postavila největší hvězda, momentálně vedoucí muž Eurocupu Antonio Felix da Costa z Portugalska.

Následný závod měl z pohledu našich barev jednoznačný a bohudík mimořádně vydařený průběh. Kout bravurně zvládl start i útok Da Costy v nájezdu do Carecovy zatáčky. Ujel tak turbulencím, které se odehrály za ním a jež zapříčinily výjezd Safety Caru. Poklesem v pořadí na ně doplatili Da Silva, Quaife-Hobbs a zejména šikovný Polák Kuba Giermaziak. Na druhém místě se nečekaně usadil Estonec Kevin Korjus a k ještě většímu překvapení na něm vydržel až do cíle. Kout se mu však neustále vzdaloval, přičemž nejlepší časy zajížděl v samotném závěru: „Pneumatiky vydržely ve stoprocentní kondici a navíc byla trať stále rychlejší a rychlejší. Neměl jsem vážnější problémy, držel jsem vše pod kontrolou.“

Mnohem méně spokojený byl Knoll, jemuž nevyšla už kvalifikace a teď inkasoval zbytečných 30 sekund penalizace za předjíždění za zpomalovacím vozem. Karpatský pohár vyhrál celkově čtrnáctý Klášterka.

Do nedělního závodu nastoupilo prvních osm v obráceném sledu. Kout se hned po odjetí z roštu přehnal kolem dvou aut, v retardéru ale jednu pozici zase ztratil. Potom se dlouho přetahoval s Quaife Hobbsem a Nizozemcem Bartem Hylkemou. Ve finiši ještě stahoval ztrátu na duo Thomas Heikkinen (Finsko) a Luis Derani (Brazílie): „Jenže auto bylo dost přetáčivé a zažil jsem jednu krizovku, takže jsem už nechtěl riskovat.“

Parádní debut si odbyl Klášterka, jehož pochválil i šéf týmu Josef Křenek: „Jakub se držel opravdu nebojácně a dokonce se tlačil do první desítky. Škoda, že dvě kola před cílem vyletěl do kačírku. Oceňuju ale, že se dokázal vrátit a ještě si vylepšit umístění. Od Knolla bych naopak čekal trochu více agresivity.“ I druhý den zůstalo prvenství v Karpatském poháru doma, když nejvíce bodů si tentokráte připsal Jakub Horák, který vede i v jeho průběžné klasifikaci. V NEC pak stáli na stupních vítězů první da Costa, druhý Marco Sörensen a třetí Kevin Magnussen (oba Dánsko).

PR

 

Successful Czech adventure for NEC in MOST

The Truck Prix weekend of 29th and 30th of August offered an amazing sixth round of the Formula Renault 2.0 Northern European Cup. On Saturday, Czech Adam Kout for Krenek Motorsport was the first one ever to win a race of Formula Renault 2.0 NEC for his home audience in the Czech Republic. Antonio Felix Da Costa had earned pole position for the second race by finishing on eight position on Saturday and drove to an easy seventh victory of the season.

The event started of with the last official test day of the season on Thursday the 27th. All drivers had the opportunity to get to know the track and adjust the set up of their car to the fast corners in Most. Spread over 4 sessions of each one hour, the fastest times were for Adrian Quaife Hobbs, Kuba Giermaziak, Antonio Felix da Costa and Adam Kout. The conditions for this official test day were not optimal for the cars, as the Czech valley of Most had very dense fog in the morning. After it had cleared up, the boys of the Northern European Cup had to deal with considerable heat (30 degrees Celsius).

On Friday, the drivers and teams of NEC were in for a long wait, which was extended by the fact that one of the FIA European Trucks had caused a massive accident leaving the track in full throttle, shooting over the guard rail and finally ending in the trees of the Most valley. This meant that the track had to be fixed quickly and after a 1.5 hrs delay the Formula Renaults could make their final practice before qualifying on Saturday Morning.

During qualification, Adam Kout put the first real time to beat at 1.32.494, followed by Quaife Hobbs and leader in the championship Felix Da Costa. A surprisingly good fourth place for Toomas Heikkinen of Finnish Koiranen Brothers gave a good balance in the first two lines of the starting grid.

When the starting lights turned off, Kout was well on his way and remained untouched by the huge start crash in the first corner of the track. The crash took out four cars immediately, resulting in a very early end of the race for Daniel de Jong, Jimmy Eriksson, Daniel Aho and Jesse Laine. Not much later Luis Sa Silva also had to return his car to its pit box and retired from the race.

Kevin Korjus took a lot of risk, avoiding the big crash in the first meters of race one, which paid off very well, having second position entering the second lap. After the two laps behind the safety car, offering marshals to clean the track, he fought hard to keep the Motorpark boys away. The 16 year old rookie in the championship performed great, withstanding the continuous pressure of the black and white cars from Timo Rumpfkeil. With Kevin Magnussen on third place, the podium consisted of three different teams and the Czech national hymn to celebrate its premiere in Most.

The second race on the biggest motorsport event in the Czech Republic started rather unusually with a special reason. In order to pay the lasts respect to former NEC driver Thomas Knopper, the entire starting field of Formula Renault got out of their cars at the 5 minute sign and took a moment of silence to remember one of their talented competitors of 2008. After getting back in their cars, the race proceeded as normal.

Antonio Felix da Costa was back in the position he knows best in this season of Formula Renault. He took off at the start and would not be threatened by any other competitor for the 25 minutes that followed. Kevin Magnussen was very fast in the twelfth race of the championship and made his way up from sixth to third position, his fifth third position in a row. The race was temporarily put on hold in the third lap by the safety car, which had to come on track after Karl Oscar Liiv had damaged his car in such a way he could not continue his way to pit lane.
The safety car left in the fifth lap, giving way to the continuation of the race.
Unfortunately Kevin Korjus was one of the few that had to prematurely end his race, and could not continue his great success earlier that weekend.

The podium was one we had seen before, with Antonio Felix Da Costa on the highest step, joined by two Danish team members of Motopark Academy. Marco Sorensen and Kevin Magnussen finished in that order, securing more precious points for the team and their standing in the championship.

Felix Da Costa now leads with 262 points, followed by Kevin Magnussen with 188.
Sorensen also did a good job for his standings overall with a third position at the moment. Finnish Daniel Aho is still the best non Motopark driver with fourth place overall and a 165 points.

The next round of Formula Renault NEC will be held during the World Series by Renault at the Nurburgring on the 18th to the 20th of September 2009.

Result of Race 1:
1. KOUT Adam
2. KORJUS Kevin
3. MAGNUSSEN Kevin
4, HEIKKINEN Thomas
5. QUAIFE-HOBBS Adrian
6. DERANI Luis
7. SORENSEN Marco
8. FELIX DA COSTA Antonio
9. HYLKEMA Bart
10. HARKEMA Mathijs

Result of Race 2:
1. FELIX DA COSTA Antonio
2. SORENSEN Marco
3. MAGNUSSEN Kevin
4. DERANI Luis
5. HEIKKINEN Thomas
6. KOUT Adam
7. QUAIFE-HOBBS Adrian
8. DE JONG Daniel
9. HYLKEMA Bart
10. EISENREICH Julian

Overall Standings
1 Felix Da Costa, Antonio 262
2 Magnussen, Kevin 188
3 Sorensen, Marco 184
4 Aho, Daniel 165
5 Quaife-Hobbs, Adrian 157
5 Korjus, Kevin 157
7 Derani, Luis 150
8 Heikkinen, Toomas 125
9 Hylkema, Bart 119
10 Neveling, Arnold 117

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu