Vyhledávání

Déšť provázel sobotu a MMČR na okruhu v Mostě

Déšť provázel sobotu a MMČR  na okruhu v Mostě

Napínavou sobotu završil tříhodinový maratón

Pravidelnou lahůdkou všech závodních víkendů, v nichž se jede Divize 4 cestovních vozů Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích, je sobotní vytrvalostní závod na tři hodiny. Výjimkou nebyl ani 17. květen na Autodromu Most.

Celý den se odehrával ve znamení vrtkavého počasí. Tříhodinovka se ale nakonec jela na suchu a pro vítězství mezi skoro padesáti vozy si dojela trojice Milan Maděryč, Peter Terting a Tomáš Kostka s Audi A4 DTM v barvách Bohemia Racing Teamu.

Zabránit jim v tom kvůli technické smůle nedokázali ani piloti z F1 Tomáš Enge a Vitantonio Liuzzi na konkurenčních Mercedesech ze stáje Charouz Racing System.

Déšť značně ovlivnil průběh celého dne. Na jeho pořadu byly oficiální měřené tréninky i závody. Mistrovský sprint dvoulitrů v Divizi 4 vyhrál Miroslav Forman s Audi A4 ST před Tomášem Horáčkem a Petrem Fulínem na Octaviích. Hodně dramatický byl mokrý závod deseti školních formulí Divize 3 Národní formule do 1400 ccm.

Vyhrál ho Tomáš Chabr před Igorem Lešínským a Františkem Loukotou. Chabrovi sice ze druhé pozice dlouho dýchal na záda Michal Procházka, ale několikanásobnému mistru republiky na vodě nestačil. V poslední zatáčce posledního kola před cílem navíc chyboval a skončil ve svodidlech, naštěstí nezraněn, ale se značně pochroumaným strojem Delta 4.

Velkou atrakcí těchto mosteckých závodů je účast korunního prince z Bahrajnu, Hamada Al Fardana. Ten se v barvách rakouské stáje Franz Woess Racing účastní kategorie dvoulitrových formulí, tedy mistrovské Divize 2. Jak vidno, vztah k ropě se u tohoto mladíka přerodil v dokonalé jezdecké umění, když dopoledne na suchu a odpoledne na mokru vyhrál obě kvalifikace.

Pak už přišel letmý start tříhodinového maratónu cestovních vozů. Favorizovány jsou zde pochopitelně speciály z DTM a značky Audi a Mercedes v českém šampionátu svádí úplně stejně neúprosné duely, jako ve skutečné legendární německé sérii. Charouzovým Mercedesům dnes štěstí skutečně nepřálo. I když v kvalifikacích vybojoval ex DTM jezdec Stefan Mücke Pole Position, po jedenácti kolech závodu musel odstoupit s problémy brzdového ústrojí.

Znamenalo to, že Tomáš Enge, který měl po čase opět startovat doma, se ani nedočkal své naplánované porce ostrých kilometrů v kevlarovém monstru. Druhý vůz stáje Charouz Racing Systém vydržel v poli o něco déle, ale na sklonku druhé hodiny, v momentě, kdy jej vedl host týmu Vitantonio Liuzzi, musel s problémy na převodovém systému skončit také.

V Bohemia Racing Teamu vsadili na stabilitu, vyrovnanost a osvědčené piloty Milana Maděryče a Tomáše Kostku, které doplnil Peter Terting, německý pilot se zkušenostmi z DTM i Světového šampionátu cestovních vozů WTCC. V cíli tedy byl první stroj Audi, který stihl za tři hodiny odkroužit celkem 108 mosteckých okruhů. Druhá skončila posádka Bezák a Studenič na Porsche 911 GT3 Cup se ztrátou šesti kol a třetí skončili Kačírek a Suchý s BMWM3 GTR. Ti objeli mostecký okruh celkem devětadevadesátkrát.

Připomenout lze ještě přítomnost několika dalších známých osobností, které se tentokrát pohybují mosteckým paddockem. Na jednom z dalších vozů Porsche zde například závodí lyžařský olympijský šampión Patrik Ortlieb.

V jiné části boxů je zase k vidění známý český herec Miroslav Vladyka, který pro radost jezdí s upravenou fabií a byť skončil se svou posádkou na celkově dvacátém prvním místě, v hodnocení čtrnáctistovek vyhrál.


(17.5. 2008)

 

Fotogalerie

Jarní Most 2008 - mistrovství DTM, foto BPA Martin Straka

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu