Vyhledávání

Do Le Mans Series v letošní sezóně míří Porsche RS spyder

Pedro Lamy s Stephane Sarrazin si zajistili titul v roce 2007. Peugeot se však v roce 2008 musí obávat nových protivníků a velmi očekávaný bude hlavně start Porsche RS spyderu, který bude sedlat bývalý jezdec F1 - Holanďan Jos Verstappen.

Roku 2007 vévodily vozy Peugeot 908 HDi FAP. Jen stěží hledali jezdci továrního týmu Peugeot přemožitele, a když nezvítězil Sarrazin a Lamy, nahradili je na první příčce Gene a Minassian. Naftový motor byl prostě v tomto roce k neporažení. V silné třídě LMP 1 pak mnohé zaujal výkon Francouze Bolliona, který se strojem Pescarolo Judd dokázal šlapat na paty právě silnějším Peugeotům. I jeho snaha však na lepší, než 4 místo nestačila. Hall s Barbosou měli v Rollcentre racingu také dobré zázemí, které se po celou sezónu snažili zúročit ve výsledkové listině a jejich snaha stačila s prototypem Pescarolo Judd na 5. a 6. místo.

Z našich se v LMP 1 objevil Jan Charouz a nezbývá, než pogratulovat k osmému místu mezi nejsilnějšími prototypy světa. Po celou sezónu mu k překvapivě dobrým výsledků dopomáhal tovární stroj Lola B07/17 Judd. Příští rok nás čeká opět start českých barev, ale tentokrát již v prototypu Aston Martin. Uvidíme v jakém voze se do Le Mans Série 2008 vydá Olivier Panis, který se taktéž chystá na starty v tomto stále oblíbenějším závodním odvětví.

Z novinek letos startujících se neprosadil Ital Lavaggi se svou vlastní konstrukcí Lavaggi LS1 Ford. Stroj vykazoval spoustu dětských nemocí a cíl za celou sezónu neviděl ani jednou. Potěšující skutečností je, že se objevuje stále více prototypů, které po ukončení série ISRS doslova z Evropy zmizely.

Kategorii LMP 2 kralovaly vozy MG Lola EX 264 Aer a vítězství si zajistila dvojice Erdos - Newton pro stáj RML. Největšími soupeři jim byla portugalsko-španelská posádka Amaral-Burgueno-De Castro s Lolou B05/40 Aer. Stáj Barrazi pak s vozem Zytek 07 Zytek dojela sezónu na místě třetím v LMP 2. Páté místo posádky Lienhardt-Van de Poele-Theys je na úvod v Le Mans Sérii také dobrým počinem.

Souboje vozů Sallen S7-R a Corvette C6-R okořenily souboje v kategorii LMP GT1. Velká ,,gétéčka,, patřila dvojici Ortelli-Ayari a vozu Sallen S7-R, který v ostatních okruhových sportech trochu zapadl mezi průměrné vozy. Celkem v této kategorii startovalo 7 vozů, a tak měli vítězové trochu ulehčenou situaci. Kromě zmiňovaných vozů jsme letos v kategorii GT1 mohli zahlédnou i Ferrari 550 Maranello, Aston Martin DBR9 a dvě verze vozu Corvette C5-R a C6-R. Při tisícikílometrovém závodě ve Spa se představila i posádka Gruber-Wendlinger-Lichtner--Hoyer, která jezdila také naše mistrovství na okruzích.

Nejvyšší počet startujících přinesla kategorie LMP GT2. Těchto vozů je i po Evropě mnoho a startovní náklady jsou v porovnání s prototypy značně nižší. Brit Bell s Ferrari F430 GT2 si titul s padesáti body zasloužil. Bodoval v každém ze závodů a snaha Lieba a Pompidua na Porsche 997 byla už v závěru seriálu marná. Další v pořadí skončil Bellův stájový kolega Dán Allan Simonsen.

Z našich na Spykeru C8 spyder bojoval Jarek Janiš, ale více než se soupeři bojoval s nespolehlivostí vozu a doby tudíž musel přenechat svým soupeřům. Nasazení vozu Corvette Z06 vyšla obdobným způsobem vniveč. Dánové z Markland Racing se v sezóně mnoho nesvezli.

Testy v nové sezóně opět proběhnou na známém autodromu v Essais, nebo-li Paul Richard.

Výsledky Le Mans Series 2007:

LMP1 - prototypy

P.Lamy (P) - Peugeot 908 HDi FAP - 40

S.Sarrazin (F) - Peugeot 908 HDi FAP - 40

J.C.Boullion (F) - Pescarolo Judd - 36,5



LMP2 - prototypy

T.Erdos (BRA) - MG Lola EX 264 Aer - 36

M.Newton (GB) - MG Lo.la EX 264 Aer - 36

M.Amaral (P) - Lola B05/40 Aer - 30



LMP GT1 - cestovní speciály

S.Ayari (F) - Sallen S7-R - 40

S.Ortelli (MON) - Sallen S7-R - 40

P.Goueslard (F) - Corvette C6-R - 37



LMP GT2 - cestovní speciály

R.Bell (GB) - Ferrari F430 - 50

M.Lieb (D) - Porsche 997 GT3 RSR - 39

X.Pompidou (F) - Porsche 997 GT3 RSR - 39



Vláďa Rožánek
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu