Vyhledávání

Dvě nové směsi pneumatik pro nadcházející sezónu F1

Dvě nové směsi pneumatik pro nadcházející sezónu F1

PIRELLI ZKOUŠÍ V BRAZÍLII NOVÉ SMĚSI


Interlagos, 25. listopadu 2011 – Přípravy na novou sezónu jsou v plném proudu již během závěrečného podniku letošní sezóny v Brazílii, kde v průběhu dnešního volného tréninku vyzkoušela společnost Pirelli dvě nové směsi. Pro dnešní trénink měly stáje k dispozici navíc dvě sady nových pneumatik z tvrdé směsi, která je poněkud tužší, než současná středně tvrdá směs a má přitom menší trvanlivost.

Pro vlastní závod byly nominovány letošní bíle značené středně tvrdé pneumatiky P Zero a rovněž zcela nové žlutě značené měkké P Zero, které byly použity již během testovacích jízd nováčků v Abú Zabí a rovněž během volného tréninku na Velkou cenu Německa. Všechny stáje vyzkoušely obě nové směsi v rámci přípravy na závěrečný závod sezóny již dnes.

Celkově měly pro páteční jízdy stáje k dispozici pět sad pneumatik. Na konci dnešního dne je však musely všechny vrátit a tak jim pro zbytek víkendu zbývá obvyklý počet pneumatik.

V prvním ranním tréninku, kdy měkkou směs nikdo nepoužil, byl nejrychlejším jezdcem Mark Webber ze stáje Red Bull Racing. Čas 1 min13,811 s zajel na bílých středně tvrdých P Zero.

V odpoledním tréninku se stáje soustředily na delší jízdy s plnými palivovými nádržemi (mezi 120 a 160 kg), kdy za použití obou typů směsí simulovaly závodní podmínky. V Interlagosu panovalo suché a teplé počasí, přičemž teplota okolního prostředí činila 26°C a teplota tratě 41°C. Pro vlastní závod se však očekávají poněkud nižší teploty. Během poslední půlhodiny tréninku se většina pilotů rozhodla vyjet na měkké směsi. Nejlepší čas s hodnotou 1 min 13,392 s zajel pilot McLarenu Lewis Hamilton. Sedm nejrychlejších jezdců přitom od sebe dělilo méně než čtyři desetiny sekundy.

Předpokládá se, že žluté měkké pneumatiky P Zero vydrží během nedělního závodu až 25 kol a bílé středně tvrdé P Zero zhruba 35 kol. To znamená, že většina jezdců absolvuje závod se dvěma nebo třemi zastávkami. Rozdíl v časech na jedno kolo dosahovaných na obou typech směsí se zatím pohyboval kolem 0,8 sekundy, což otevírá širokou škálu možných strategií. Předpověď počasí pro zítřejší odpoledne a rovněž pro nedělní závod však počítá s dešťovými přeháňkami, které mohou mít dramatický vliv na vývoj událostí.



Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Tento víkend máme poslední příležitost otestovat naše nové směsi, neboť další bude až během oficiálních testů, které začnou v únoru příštího roku. Chceme ji proto využít naplno. Pro příští rok plánujeme několik významných změn. Podle prvních náznaků se zdá, že jsme na dobré cestě k našemu cíli snížit rozdíl v časech na jedno kolo dosahovaných na jednotlivých směsích na méně než sekundu. Mnoho práce však máme ještě před sebou. V následujcích dnech budeme v rámci přípravy na sezónu 2012 analyzovat data a názory jezdců. Ale ještě před tím nás čeká letošní poslední velká cena. Během ní uvidíme na náročném okruhu v brazilském Interlagosu, který klade vysoké nároky především na zadní pneumatiky, v akci naše nové měkké pneumatiky. Hodně bude samozřejmě záležet i na počasí: je zvykem, že Brazílii jsou k vidění jedny z nejdramatičtějších závodů a rádi bychom zakončili naši první sezónu dobrým způsobem.“


Pirelli Tyre Press Office 
www.pirelli.com  

 

Fotogalerie

Formule 1 v Singapuru 2011 - pa a so

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu