Vyhledávání

F1: Okruh v Sepangu je jedním z nejžhavějších a klade na pneumatiky velké nároky .

VELKÁ CENA MALAJSIE 2011

HORKO A VLHKO: PIRELLI ČELÍ ZATÍM NEJNÁROČNĚJŠÍM PODMÍNKÁM

Milán, 4. dubna 2011

Po úspěšné premiéře v Austrálii, kde se závod vyznačoval velkým množstvím událostí přímo na dráze a širokou škálou strategií, míří nyní Pirelli na Velkou cenu Malajsie, která je zcela odlišnou výzvou. Okruh v Sepangu je jedním z nejžhavějších a vyznačuje se vlhkostí vzduchu až 80%, teplota v regionu dosahuje tropických 35°C. Trať klade na pneumatiky velké nároky - má drsnější povrch, náročné brzdné zóny, dlouhé rovinky a široké spektrum rychlostí a zatáček.

Pirelli pro Malajsii opět vybralo tvrdou a měkkou sadu pneumatik PZero, stejně jako minulý víkend v Austrálii. Díky všudypřítomné vlhkosti se pravděpodobně během víkendu objeví déšť. V roce 2009 musel být závod předčasně ukončen po 31 kolech právě kvůli tropickému dešti, minulý rok bylo několik závodníků překvapeno deštěm během kvalifikace. Je tak velmi pravděpodobné, že svou premiéru budou mít pneumatiky Pirelli do mokra a přechodných podmínek.

Během pátečních tréninků dostane každý tým k dispozici dvě extra sady pneumatik do sucha. Jedná se o prototyp tvrdé pneumatiky, která by mohla být použita v budoucnu a která je v souladu s filozofií Pirelli - kombinuje zábavu a špičkové technologie. Alokace počtu pneumatik pro zbytek víkendu, tedy od soboty dále, zůstává nezměněna.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery k tomu řekl: „Závodním debutem Pirelli při Velké ceně Austrálie jsme byli absolutně nadšeni. Jsme si ale vědomi toho, že v Malajsii se kvůli vyšším teplotám a opotřebení ocitneme ve zcela jiné situaci. V Austrálii jsme předpovídali dvě až tři zastávky během závodu, v Malajsii však vzroste jejich počet pravděpodobně na tři až čtyři. V Sepangu se říká, že není otázkou, zdali bude pršet, ale kdy. Výkon našich pneumatik do mokra by se tak mohl ukázat jako klíčový. Těšíme se, až je uvidíme v akci. Technologie Pirelli se neustále vyvíjí, také proto dostanou týmy dvě sady pneumatik navíc pro páteční trénink. S ohledem na zákaz testování nám tato příležitost nabízí skvělou šanci na sběr dat a získání zpětné vazby od inženýrů. Samotné týmy také mohou vyzkoušet to, co je čeká v budoucnu.“

Jenson Button (McLaren): „V Malajsii budou pneumatiky stejné specifikace jako v Austrálii: tvrdá a měkká směs. V Sepangu ale bude daleko tepleji, teplota trati bude podstatně vyšší, možná až 45 °C, povrch trati je velmi abrazivní, zejména v porovnání s Albert Parkem, jehož trať je hladší. Sepang si od pneumatiky žádá vysokou stabilitu v rychlých zatáčkách. Všechny tyto faktory způsobí, že situace bude pro Pirelli náročnější. Myslím, že budeme svědky většího opotřebení a počtu pitstopů, trpět budou přední i zadní gumy. A to je Sepang z pohledu úrovně opotřebení a délky životnosti pneumatik ve srovnání s ostatními okruhy někde uprostřed kalendáře.“


TECHNICKÉ POZNÁMKY

· Formule 1 se na okruhu v Sepangu, který leží jižně od hlavního města Malajsie Kuala Lumpuru, poprvé jela v roce 1999, a od té doby každý rok.
· Okruh čítá osm pravých a pět levých zatáček, měří 5 534 metrů. S 56 koly se závod pojede na 310,408 kilometru.
· Největšímu počtu vítězství ve Velké ceně Malajsie se těší Michael Schumacher, vyhrál tu třikrát. Německý závodník drží také rekord v počtu vítězství v kvalifikacích: nejrychlejší v nich byl celkem pětkrát.
· Největší počet zastávek v boxech se odehrál při Velké ceně Malajsie 2004. Stavělo se celkem šestapadesátkrát, což činí průměr 2,8 na jezdce. V roce 2009 se odehrálo 50 pitstopů během prvních 30 kol, než byl závod zastaven.


DOSAVADNÍ VOLBY PNEUMATIK


PIRELI V MALAJSII

· Pirelli působí v Malajsii díky své základně v Singapuru již více než 30 let
· Pirelli vyhrálo v Malajsii s týmem Motor Image Racing v Asijsko-pacifické Rallye 2007 – 2009


Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli


***

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer

Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu