Vyhledávání

F1: Po Silverstonu a Nürburgringu je na řadě úzký a klikatý okruh Hungaroring

F1: Po Silverstonu a Nürburgringu je na řadě úzký a klikatý okruh Hungaroring

VELKÁ CENA MAĎARSKA 2011
MĚKKÉ A SUPERMĚKKÉ PNEUMATIKY POPRVÉ ČEKÁ TEPLÉ POČASÍ

Milán, 26. července 2011
PŘÍBĚH POKRAČUJE

Po rychlých zatáčkách a chladném počasí v Silverstonu a Nürburgringu je na řadě úzký a klikatý okruh Hungaroring, který se nachází na předměstí Budapešti v Maďarsku. V této fázi roku zde obvykle panuje horké počasí, což oproti posledním závodům představuje pro pneumatiky Pirelli PZero ostrý kontrast. Hungaroring byl otevřen roku 1986 a po pouhých osmi měsících výstavby hostil první velkou cenu ve východní Evropě.

Od té doby se stal nesmírně populárním, ačkoliv se mimo závodní víkend formule 1 využívá jen zřídka. V tom spočívá jedna ze základních charakteristik trati – prašný, kluzký povrch, který se v průběhu víkendu postupně pogumovává. Přilnavost je tudíž klíčová, což je jeden z důvodů, proč Pirelli na Hungaroring přivezlo měkké pneumatiky PZero Žlutá a superměkké PZero Červená. Šestnáct tamních zatáček je úzkých, podobně jako v Monte Carlu a projíždí se nízkou průměrnou rychlostí. Proto je okruh ideální pro nasazení těch měkčích směsí z řady Pirelli PZero. Je to ovšem poprvé v sezoně, kdy budou superměkké pneumatiky použity ve velmi teplém počasí.

Přestože o uplynulém víkendu v Budapešti pršelo, v závodě se očekávají teploty kolem 26 či 27 stupňů Celsia, což znamená, že jezdci si budou muset dávat pozor na šetření pneumatik. Hungaroring je stejně jako Monako známý tím, že se na něm těžce předjíždí. Z toho důvodu mají týmy šanci na posun dopředu díky chytré strategii kolem pneumatik. S jistotou se bude jednat o jeden z nejdůležitějších faktorů víkendu.

Diváci mají možnost vidět spoustu akce z první ruky, neboť z výhodných míst je vidět i 80% okruhu. Okruh se totiž nachází v přírodním údolí. Povrch tratě samotné je dosti hrbolatý, což také testuje trakci na maximum.

Pro tento víkend ve volných trénincích nebudou alokovány žádné extra sady pneumatik. Týmy tak budou muset vystačit se standardními 11 sadami pneumatik na víkend.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery:
„Maďarsko už ani nemůže být odlišnější od posledních uplynulých závodů. Uvědomili jsme si to, když jsme sem zamířili v první sezoně šampionátu GP3. Pneumatiky z vozů GP3 se od pneumatik pro formuli 1 ovšem zásadně liší. Zatím nemáme příliš informací mimo toho, že můžeme očekávat vysoké teploty a kluzký povrch trati. Velkou výzvou pro týmy a jezdce bude udržet pod kontrolou opotřebení pneumatik v teplém prostředí. Směs PZero Žlutá už ale za tepla byla nasazena a prokázala dobré vlastnosti. Superměkké pneumatiky budou jistě využity k rychlým časům v kvalifikaci, avšak pochopitelně nevydrží takovou vzdálenost. Jaký kompromis mezi rychlostí a odolností týmy zvolí, opět rozhodně o jednotlivých strategiích. Na Hungaroringu jsme z minulosti už zvyklí na četná dramata, a s mnoha novými prvky v závodění v tomto roce doufám, že nás čeká další vzrušující závod.“

Muž za volantem Vitalij Petrov (Lotus Renault GP): „V Monaku a v Kanadě jsme měli velký potenciál, obě trati s Hungaroringem sdílí několik charakteristik. Doufám tedy, že v Maďarsku nás čeká další povedený závod. Kanada byla trochu jiná, neboť tam ke slovu přišly přechodné a mokré pneumatiky, což by neměl být případ Maďarska. Naše výkonnost na podobných typech okruhů je ale dobrá. Mezi největší výzvy v letošní sezoně patří okamžité zprovoznění pneumatik už ve volném tréninku, abychom byli dobře připraveni na kvalifikaci. V Maďarsku to bude důležitější než jinde, vůz je zde snadno nedotáčivý a dost těžko se předjíždí. Budeme také muset zjistit, jakou vzdálenost můžeme ujet na superměkkých gumách. To bude pro všechny klíčová část strategie. S pneumatikami Pirelli zatím byla vždy zábava jet. Když se nám podařilo dostat z nich to nejlepší, naše výkonnost byla dobrá, jako třeba když jsem se na začátku roku dostal v Austrálii na stupně vítězů. Obecně si ale myslím, že potřebujeme být konzistentnější.“



TECHNICKÉ POZNÁMKY

* Hungaroring patří k okruhům, které mají nejnižší úroveň přilnavosti. Opotřebení pneumatik tudíž nebývá zrovna extrémní. Ovšem vysoké teploty, na sebe neustále navazující zatáčky a nízká rychlost s malým prouděním vzduchu z Hungaroringu činí pro jezdce jeden z nejnáročnějších okruhů v roce. Pršelo zde pouze jednou, a to v roce 2006.

* Neobvyklý půdorys okruhu je známý tím, že zde mnoho jezdců získalo své první vítězství: Damon Hill (1993), Fernando Alonso (2003), Jenson Button (2006) a Heikki Kovalainen (2008) poprvé stanuli na nejvyšším stupínku právě na Hungaroringu.

* Hungaroring vyžaduje nastavení na vysoký přítlak. Na plný plyn se na 4 381 kilometru dlouhé trati jede pouze po dobu deseti sekund. Měkký podvozek u zadních kol pomáhá optimalizovat mechanickou přilnavost a trakci při výjezdu ze všech zatáček. Zároveň to ale může zadní pneumatiky vystavovat neúměrně vysoké zátěži. 

DOSAVADNÍ VÝBĚR SMĚSÍ PNEUMATIK

PZero Červená PZero Žlutá PZero Bílá PZero Stříbrná
Austrálie Měkká Tvrdá
Malajsie Měkká Tvrdá
Čína Měkká Tvrdá
Turecko Měkká Tvrdá
Španělsko Měkká Tvrdá
Monako Superměkká Měkká
Kanada Superměkká Měkká
Evropa Měkká Střední
Velká Británie Měkká Tvrdá
Německo Měkká Střední

PIRELLI V MAĎARSKU

* První aktivita Pirelli v Maďarsku se týkala obchodu s kabely. Ten byl nakonec prodán, ale z této společnosti se záhy stal jeden z předních hráčů na východoevropském trhu s pneumatikami, přičemž se soustředí zejména na prodej zimních pneumatik.

* Před závodem GP3 Pirelli nikdy v Maďarsku nezávodilo. Je však pravdou, že tato italská společnost zaznamenala četné úspěchy v maďarském šampionátu v rallye.

* V Maďarsku zásobuje Pirelli svým originálním vybavením společnost Suzuki, která je největším importérem do Maďarska již více než deset let.


Pirelli Tyre Press Office
www.pirelli.com 

 

PR

 

Fotogalerie

Formule 1 - VC Německa 2011 na Nurburgringu 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu