Vyhledávání

F1 v Singapuru : Vettel zajel zatím nejrychlejší čas ve druhém volném tréninku.

VOLNÉMU TRÉNINKU KRALOVAL VETTEL NA SUPERMĚKKÝCH ČERVENÝCH P ZERO


Singapur, 24. září 2011 – Na konci obou pátečních volných tréninků, které začaly za soumraku a skončily za naprosté tmy a které lze s jistotou označit za ty vůbec nejodlišnější ze všech dvojic pátečních volných tréninků, se nejrychlejším jezdcem dne stal pilot stáje Red Bull Racing Sebastian Vettel. Dosavadní nejrychlejší čas závodního víkendu v Singapuru má hodnotu 1min 46,374s a Vettel ho zajel ve druhém volném tréninku. Překonal přitom svůj vlastní nejrychlejší čas z loňských pátečních volných tréninků, který měl hodnotu 1min 46,660s.

Německý pilot, který má už tento týden šanci stát se nejmladším dvojnásobným šampiónem formule 1, dosáhnul svého nejrychlejšího času na červeně značených superměkkých pneumatikách Pirelli PZero. Ty byly vyvinuty speciálně tak, aby pracovaly nejlépe právě na zatáčkovitých a pomalých městských tratích, jako je například právě okruh v Singapuru. Pneumatiky z obou směsí homologovaných pro tento víkend, jak superměkké červené PZero, tak žluté měkké PZero, pracovaly za dnešních podmínek charakterizovaných vysokými teplotami okolního prostředí (více než 30° C) a vysokou vlhkostí bezchybně. Piloti se dnes nesoustředili jen na dosažení co nejlepších časů, ale rovněž na změny v chování pneumatik během delších časových úseků a získávali tak důležitá data pro nedělní závod.

První trénink, který měl proběhnout od 18.00 do 19.30 místního času, byl nakonec zkrácen na pouhou hodinu, neboť jezdci vyrazili na trať s půlhodinovým zpožděním daným nutnými opravami na trati. Nejrychlejším jezdcem úvodního tréninku se stal jezdec McLarenu Lewis Hamilton, který v závěrečných minutách zajel na žlutých PZero čas 1min 48,599s. Stejnou směs užili během prvního tréninku i všichni ostatní jezdci.

Druhý trénink, který proběhnul od 21.30 do 23.00, umožnil týmům soustředit se na jemné vyladění vozů pro unikátní podmínky okruhu v Singapuru, který na všechny vozy, jezdce a pneumatiky klade velké nároky. Na okruhu s dvaceti třemi zatáčkami jsou namáhány obvzláště zadní pneumatiky, které na hrbolatém povrchu téměř nepřetržitě bojují s nedostatečnou trakcí. Jenson Button se díky problémům, které ho postihly v polovině druhého tréninku, stal jediným jezdcem, který dosud neměl možnost vyzkoušet červené superměkké pneumatiky PZero.

Všem jezdcům byly přiděleny obvyklé tři sady pneumatik (dvě sady žlutých PZero a jedna sada červených PZero). Během prvního tréninku absolvovali na měkkých pneumatikách průměrně 10 až 12 kol, během druhého pak na obou typech pneumatik najeli průměrně po šestnácti okruzích.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Páteční volné tréninky byly pro týmy jedněmi z těch nejdůležitějších za celou sezonu. Počet jezdců, kteří se během tréninků dostali do problémů, jen potvrzuje, jak těžké to na trati bylo. Okruh v Singapuru je výjimečně obtížnou tratí, a proto bylo pro stáje tak důležité nalézt správná nastavení. Obvzláště to platí pro jízdu s plnými palivovými nádržemi, protože tento okruh je velmi náročný z hlediska spotřeby paliva. Je přirozené, že těžký vůz zatěžuje pneumatiky intenzivněji, ale nehledě na tento faktor a panující vysoké teploty jsme byli velmi spokojeni s výkonností a odolností pneumatik PZero z obou směsí. Rozdíly v časech na jedno kolo dosažených na obou směsích se pohybovaly kolem jedné sekundy. Vozy však po trati kroužily s různým množstvím paliva v nádržích, a tak je těžké udělat si přesný obraz situace dříve, než prostudujeme všechna data.“

Pirelli informace dne:

Na okruhu v Singapuru je časová ztráta, kterou vůz nabere během zastávky v boxech, vůbec největší ze všech závodů sezony. Je to dáno jak délkou boxové uličky, tak jejím uspořádáním. Typická výměna pneumatik znamená pro vůz zdržení více než třicet sekund, což bude mít bezesporu zásadní vliv na strategie v použití pneumatik.

 

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu