Vyhledávání

Fantastický úvodní závod šampionátu formule GP2 v tureckém Istanbul Parku

Fantastický úvodní závod šampionátu formule GP2 v tureckém Istanbul Parku

 PLNÉ RUCE PRÁCE
7/5/2011
Fantastický závod nabídlo úvodní dějství šampionátu formule GP2 v tureckém Istanbul Parku. Závody GP2 se vždy vyznačovaly vysokou úrovní atraktivity a velkým počtem soubojů na dráze, ale sobotní hlavní dějství v rámci Velké ceny Turecka vozů formule 1 překonalo všechna očekávání.

Podobně jako F1 také GP2 od letošní sezony využívá pneumatik Pirelli. Pirelli dostalo pro obě soutěže úkol dodat pneumatiku, která má záměrně omezenou životnost. Kýženým cílem je pak atraktivnější podívaná, větší množství akcí na dráze a také větší počet zastávek v boxech. Za úvodní tři velké ceny F1 sklidilo Pirelli obrovský aplaus. Před začátkem sezony inženýři týmů GP2 neočekávali, že by se během hlavního závodu muselo stavět více než jednou, jak určují pravidla, sobotní zkušenosti by ale mohly vynutit přehodnocení přístupu. Každý tým se s touto výzvou vypořádal jinak a důsledkem byl nesmírně dramatický závod. První drama na sebe nenechalo dlouho čekat. Ve druhé zatáčce po startu se uprostřed pole na malém místě potkalo příliš mnoho jezdců. Fabio Leimer (Rapax) už neměl kam uhnout a narazil zezadu do Maxe Chiltona (Carlin), což jej vyneslo do vzduchu a následně do divokých kotrmelců. Josef Král startující z devátého místa se všem kolizím vyhnul a po startu mu patřilo sedmé místo. Povinné zastávky přišly poměrně záhy, ale po nich se začal Josef Král postupně propadat v pořadí dolů.

„Vše začalo být špatně přibližně tři kola po mé zastávce v boxech,“ vysvětlil Josef Král. „Nejprve přestaly fungovat přední pneumatiky, tak jsem je musel začít šetřit. Chvíli na to nastal problém se zadními. Měl jsem upřímně vůbec starost, abych dojel do cíle. Auto bylo o několik vteřin na kolo pomalejší než soupeři. Je zřejmé, že jsme nezvolili správné nastavení, které by pneumatiky Pirelli více pošetřilo. Další soupeři z předních týmů měli obdobný problém, například jezdci týmu Racing Engineering. Někteří dokonce sáhli ke strategii dvou zastávek v boxech! To ještě před začátkem sezony nikdo nečekal. Čeká nás teď hodně práce: musíme analyzovat získaná data a najít odpověď na naše dnešní trápení. Jiné týmy se s výzvou volby vhodného nastavení zjevně vyrovnaly lépe a důsledkem toho byl velmi atraktivní závod, který se musel divákům náramně líbit. Škoda, že jsme dnes patřili mezi ty, kterým nebylo přáno. To ale k motorsportu patří a nyní musíme vyhrnout rukávy a společně s týmem zapracovat na zlepšení.“

Závod vyznačující se velkým počtem soubojů na dráze vyhrál Francouz Romain Grosjean z týmu DAMS. Situaci ale neměl vůbec snadnou. V závěru závodu mu totiž už dosloužily pneumatiky a dojel jej Sam Bird (iSport). Infarktový souboj v posledních zatáčkách závodu ale Grosjean ustál a vyhrál s náskokem tři desetin sekundy. Osmý v cíli byl Španěl Daniel Clos (Racing Engineering), který si tak vybojoval první místo na startu nedělního krátkého závodu. Ten bude odvysílán živě od 10:30 na televizní stanici NOVA Sport.


VÝSLEDKY HLAVNÍHO ZÁVODU, ISTANBUL
P. Pilot Tým Čas Odstup
1 Romain Grosjean DAMS 57'09.999
2 Sam Bird iSport International 57'10.331 0.332
3 Jules Bianchi Lotus ART 57'45.855 35.856
4 G.van der Garde Barwa Addax Team 57'55.932 45.933
5 Stefano Coletti Trident Racing 58'02.279 52.280
6 Luiz Razia Team AirAsia 58'02.865 52.866
7 Charles Pic Barwa Addax Team 58'13.116 1'03.117
8 Daniel Clos Racing Engineering 58'21.821 1'11.822
9 Marcus Ericsson iSport International 58'22.912 1'12.913
10 Davide Rigon Scuderia Coloni 58'25.635 1'15.636
11 C.Vietoris Racing Engineering 58'30.558 1'20.559
12 Fairuz Fauzy Super Nova Racing 58'36.006 1'26.007
13 Josef Král Arden International 58'41.884 1'31.885
14 Michael Herck Scuderia Coloni 58'53.491 1'43.492
15 Kevin Mirocha Ocean Racing Technology 56'43.714 1 kolo
16 Davide Valsecchi Team AirAsia 57'11.013 1 kolo
17 Jolyon Palmer Arden International 57'30.585 1 kolo
18 Pål Varhaug DAMS 57'31.148 1 kolo
19 Julián Leal Rapax 57'51.256 1 kolo
Rodolfo Gonzalez Trident Racing neklasifikován
Luca Filippi Super Nova Racing neklasifikován
J.Cecotto Jr. Ocean Racing Technology neklasifikován
Max Chilton Carlin neklasifikován
Fabio Leimer Rapax neklasifikován
E.Gutierrez Lotus ART neklasifikován

Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na www.josefkral.cz.
Kontakt: Petr Najman, BRT a.s.,Tel: 603 888 863, E-mail: najman@brt.cz
www.josefkral.cz | www.arden-motorsport.com | www.gp2series.com | www.brt.cz

KALENDÁŘ GP2 2011
06.05. – 08.05. Istanbul Turecko Velká cena Turecka
20.05. – 22.05. Barcelona Španělsko Velká cena Španělska
26.05. – 29.05. Monte-Carlo Monaco Velká cena Monaka
24.06. – 26.06. Valencie Španělsko Velká cena Evropy
08.07. – 10.07. Silverstone Velká Británie Velká cena Velké Británie
22.07. – 24.07. Nürburgring Německo Velká cena Německa
29.07. – 31.08. Budapešť Maďarsko Velká cena Maďarska
26.08. – 28.08. Spa Belgie Velká cena Belgie
09.09. – 11.09. Monza Itálie Velká cena Itálie


WEB – VÝSLEDKY, FOTOGRAFIE, ZPRAVODAJSTVÍ
Aktuální informace o Josefu Královi během celé sezóny 2011 naleznete na následujících webových stránkách:
 Oficiální stránky pořadatele: http://www.gp2series.com
 Oficiální stránky Josefa Krále: http://www.josefkral.cz
 Oficiální stránky BRT: http://www.brt.cz

 

Fotogalerie

Testy GP2 a Josefa Krále ve španělské Barceloně

duben 2011, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu