Vyhledávání

FIA GTv Bukurešti : Jarek Janiš se moc nesvezl

FIA GTv Bukurešti : Jarek Janiš se moc nesvezl
Místní lidé říkali, že v Bukurešti, kde pokračovala série FIA GT, nepršelo posledních pět týdnů. Začalo až v pátek. Podmínky ještě ztížily situaci na už tak náročné městské trati. Scuderia Ecosse se musela spokojit s pátým místem, když závod v ulicích města přinesl mnoho šrámů. Závod začal za zpomalovacím vozem, k tomuto rozhodnutí se došlo po mnoha incidentech v závodech, které předcházely závodu FIA GT. Jarek Janiš s kolegou Chrisem Niarchosem cíl nakonec neviděli.
 
Jarek (Janiš) i Tim (Mullen) dobře odstartovali z třetí a pátého místa a rychle zapadli do závodu. Jarkův první závod pro Scuderii Ecosse skončil ve zdi z pneumatik už po deseti minutách, když mladý Čech zablokoval kola při brzdění do první zatáčky a čelně narazil do bariéry z pneumatik. Nebyl to stylový konec jeho víkendu, jelikož se v týmu rychle zabydlel a odvedl pro ně působivou práci.
 
 
Tim Mullen odstartoval z pátého místa a po dvaceti minutách byl po Jarkově odstoupení čtvrtý. Po nehodě vozů Kessel Ferrari a jednoho z Aston Martinů Jet Alliance vyjel na trať zpomalovací vůz a Tim využil této příležitosti k zajetí do boxů a předání vozu Andrew Kirkaldymu.
 
Po restartu je Andrew na třetím místě a byl připravený bojovat o první příčku, když byl těsně před polovinou závodu zasažen Maserati Giannocara, což způsobilo defekt pneumatiky a vynucenou zastávku v boxech. Na trať se vrátil s novou pneumatikou a poškozenou spojovací tyčí, po odjetí jednoho kola, zkontrolování vozu a dosažení povinného minima 35 minut předal vůz zpět Timu Mullenovi.
 
Tim se okamžitě zakousnul do závodu a odjel fantastický stint, ve kterém zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Mezitím dokázal postoupit ze sedmého na páté místo a pro Ferrari číslo 62 získal cenné body do šampionátu.
 
Jarek Janiš: Start byl z mého pohledu Ok, jeden z vozů Porsche se dostal přede mě, ale brzy poté jsem předjel jeden z vozů Aston Martin GT1. Potom jsem se usadil a držel jsem tempo závodu, ale před první zatáčkou se zablokovala kola a to byl konec mého závodu. Až do té chvíle to byl dobrý víkend a užíval jsem si práci s týmem.“
 
 
ilustrační foto z Brna
 
Chris Niarchos: „Před závodem jsem byl velmi spokojený s mým víkendem. Má rychlost byla nejlepší za celou sezonu a v trénincích jsem byl necelou sekundu za Andrewen a Timem. Byl to můj první závod na městské trati a zamiloval jsem si ho. Je to velmi náročné, ale také jde o fantastický zážitek. Pochopitelně jsem zklamaný, že jsem nezasáhnul do závodu, ale nejdůležitější je, že Jarek je v pořádku. Auta se dají opravit, lidé ne.“
 
Tim Mullen: „Na startu jsem byl dost opatrný, potom se déšť zmírnil a vůz se začal choval lépe a mohl jsem se zakousnout do závodu. Když jsem se po druhém stintu vrátil do vozu (předtím do něj najel soupeř), nechoval se úžasně, ale na tu ránu to nebylo až tak špatné. S každým kolem jsem se učil, jak jet s daným problémem a dokázal jsem zajet druhé nejrychlejší kolo závodu po Collardovi."
 
Andrew Kirkaldy: „Dnes jsme byli rychlí a patřilo nám třetí místo, když jsem dostal ránu od Maserati. V nájezdu do první zatáčky se vůz č. 12 pokusil dostat pod mně a narazil do mého pravého zadního kola, prorazil pneumatiku a poškodil spojovací tyč, takže jsem musel do boxů na opravu.“
 
Stewart Roden, šéf týmu: „Myslel jsem si, že dnes budeme mít v kapse první nebo druhé místo, ale číslo 62 dostalo ránu od Maserati a číslo 63 skončilo ve zdi. Myslím, že Jarek zablokoval kola na vodě a pak už s tím nemohl nic dělat.
 
Tim odvedl skvělou práci a je mi líto, že Chris se nesvezl, protože tady byl opravdu dobrý. Dobrou zprávou je, že vůz není příliš poškozen a do Le Mans bude v plné formě.“
 
 
BPA
 

Fotogalerie

FIA GT premiérově Bukurešti

foto DPPI

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu