FiestaCUP se opět připomíná zájemcům : zavítal na Slovakia Ring a chystá se do Mostu
Tři závodní teamy si pronajaly Fiesty a přihlásily se na závod, který měl prověřit nejen výdrž jezdců, ale zejména schopnosti a kvalitu speciálů FordFiesta1,3Cup v rámci vytrvalostní 9hodinovky na trati nového okruhu Slovakia Ring. Do závodu se registrovalo v nových boxech slovenského okruhu celkem 26 závodních teamů se svými speciály. A že zde byly vidět skutečná okruhová děla, o tom svědčí výběr z techniky – 6 x BMW M3, Audi A3, Honda Integra, Acura NSX, Porsche 911, 2x Radical SR3, několik Caterhamů, ale také speciály Lotus1,8T a Corvette s motorem 5,7l. Fiesty zde byly jasně nejslabší speciály a protože předpisy pro vytrvalostní závody s tak malou kubaturou vlastně ani nepočítají, tak se Fiesty dostaly do spojené Divize 1+2 –s obsahem do 2000ccm. Ale jak se ukázalo-ani zde se neztratily.
Na slovensku na všechny účastníky čekal cca 5,9km dlouhý okruh s nádherným zázemím, který je postaven do velkého trojúhelníku s vnitřní technickou pasáží. Specifikou tohoto závodního okruhu jsou tři věci – první jsou jeho neskutečně dlouhé rovinky-ta nejdelší měří skoro 1000m!!! Tato cílová rovinka bylo pro Fiesty většinou skoro nekonečná J ! Druhým specifikem je jeho naopak velice technická střední pasáž, ve které je namotáno 10 naprosto odlišných zatáček. Jak jeden jezdec trefně poznamenal – „jako bys honil postřeleného zajíce…“ Třetím a asi nevětším specifikem okruhu jsou jeho horizonty. Protože okruh leží na totální placce, tak na třech místech jsou umělé horizonty, které jezdce rozhodně nenechají v klidu.
Pevný start byl připraven na 9.00h. Všech 26 posádek se postavilo na start a závod začal. První dvě zatáčky se obešly bez komplikací a pak se posádky již roztahaly po celém okruhu. Fiesty se dle očekávání propadly na konec startovního pole. Nicméně jak se ukázalo….to byl jen začátek. V průběhu prvních tří hodin, se všichni jezdci v Cupových Fiestách nejenom začali posouvat dopředu ve výsledcích, ale také postupně zlepšovali svoje časy na jedno kolo. Ale zejména – s rostoucím vedrem vzala za své veškerá taktika a prakticky všichni jezdci byli rádi, že mohou po cca 35-45 minutách střídat. Střídání pak vypadala tak, že členové posádky vytáhli svého jezdce ze sedačky, posadil se nový pilot a ten co vystoupil šel okamžitě do studené sprchy,aby se aspoň trochu osvěžil a probudil z úmorného vedra J .
Vedro však nakonec dostalo i jednu Fiestu. Po cca 6hodinách závodu, kdy se Fiesty už pohybovaly okolo 15.místa v celkovém pořadí, došlo k jednomu tvrdšímu souboji mezi Fiestou a jedním z BMW –který logicky skončil výletem modré Fiesty přes obrubníky do kačírku. Fiesta se sice hned vrátila na trať, ale zřejmě díky tomuto kontaktu došlo k uvolnění hadice vedoucí od chladiče,která se dostala kam neměla. Během nejbližších pěti kol se navenek nic nedělo - jen vody v chladiči neustále ubývalo. Výsledek – z auta se začalo lehce kouřit a došlo k přehřátí motoru. Bohužel, poškození motoru bylo takové, že posádka musela odstupit po 6,5hod ze závodu z 2.místa v rámci Fiest a již 14.místa absolutně.
Ostatní dvě posádky však nadále úspěšně bojovaly se svými soupeři. Pebal Racing Team se v jedné chvíli dokonce dostal na bednu – když byl 3.v Divizi 1+2 do 2000ccm a 12.absolutně. Posádku červené Fiesty Ciccio Motorsport, pak ještě začala trápit převodovka – kdy nešla řadit trojka – takže poslední hodinu to již bylo pouze 2-4-5 . Přesto Fiesta i s načatou převodovkou vydržela a komplet team se dostal až do cíle.
Po devíti hodinách úmorného vedra nakonec byly v cíli dvě Fiesty. A celkové výsledky?
Pebal Racing Team–1.místo FiestaCUP, 4.místo v Divizi 1+2 a 14.místo absolutně
A POZOR – přihlásit se mohou nejen kompletní teamy, ale také jednotlivci,kteří si chtějí okruhy vyzkoušet. Vždy minimálně jeden team na každý závod bude složen právě z jednotlivých přihlášených. Na jednotlivé závody se můžete přihlašovat již nyní na mailu: hanstoodV12@seznam.cz nebo formou sms na telefonním čísle +420 608 934 134. Další info získáte také na webech www.ARTFordSPORT.comnebo www.FIESTACUP-afs.com.
Na závěr bych chtěl poděkovat p. Vítu Martinovskému za poskytnutí fotografií z akce!
PR