Vyhledávání

Filip Salaquarda s Ferrari 458 Italia GT3 v Zandvoortu

Filip Salaquarda s Ferrari 458 Italia GT3 v Zandvoortu

Filip Salaquarda opět na stupních vítězů!

Zandvoort – Tři závody - dvakrát stupně vítězů, taková je bilance startů Filipa Salaquardy s Ferrari 458 Italia GT3. Dramatická dopolední kvalifikace, kterou dvakrát přerušilo vyvěšení červených vlajek, byla skvělým základem pro odpolední první závod posledního podniku FIA GT3 na Zandvoortu. Michael Lyons zajel čtvrtý nejrychlejší čas a po potrestání dvou nejrychlejších mercedesů za předjíždění při vyvěšených žlutých vlajkách to znamenalo druhé místo a první řadu pro Ferrari 458 Italia se startovním číslem 38. Závod pak byl vcelku rutinní záležitostí, Michael dobře odstartoval, zařadil se za vedoucí porsche a pak už se jen držel na dohled vedoucího vozu a zvyšoval náskok před svými pronásledovateli. Filip se po zastávce v boxech vrátil na trať opět na duhém místě a i když v samotném závěru toho měly pneumatiky dost, auto bylo skoro celý stint hodně přetáčivé a objevil se problém s brzdami, pozici bez výraznějších problémů udržel.

Filip SALAQUARDA
1. kvalifikace 4. místo 1:39.526 +0.632
2. kvalifikace 17. místo 1:40.018 +1.098

1. závod 2. místo 35 kol +6.885

“Opět se to povedlo! Ze tří závodů, dvakrát na "bedně", to není špatné! Kvalifikace se mi vůbec nepovedla, nedokázal jsem dostat z pneumatik maximum. Bylo to poprvé, co jsem s Ferrari 458 Italia jel na nových pneumatikách, v týmu Vita4One jsem jel vždy na použitých. Ve FIA GT3 se používá měkčí směs než v Blancpain Endurance Series, pneumatiky mají lepší grip, ale rychleji odcházejí. Ve svém rychlém kole jsem udělal chybu a byl jsem rovněž v hustém provozu, takže jsem ztratil asi šest desetin. Ferrari sice není nejrychlejší auto na jedno kolo, ale ve své skupině bych měl na druhou řadu. Když jsem v závodě převzal auto od Michaela, bylo pár prvních kol nedotáčivé, ale následně se stalo hodně přetáčivým. Na pneumatiky je třeba být opravdu velice opatrný. Navíc jsem měl problémy s brzdami, propadal se mi brzdový pedál. Porsche před námi bylo rychlé, ale druhé místo je super! Zítra bychom rádi skončili mezi nejlepšími 8."


Filip Salaquarda v neděli cíl neviděl 

Zandvoort – Nedělní závod nebyl pro posádku Ferrari 458 Italia britského týmu Scuderia Vittoria tak radostný jako ten sobotní. Filip Salaquarda ve včerejší neuvěřitelně vyrovnané kvalifikaci nevyužil plný potenciál nových pneumatik a ikdyž ztratil na nejrychlejšího pouze jedinou sekundu, znamenalo to až sedmnácté místo na startu závodu. Filip se hned po startu dostal mezi čtyři auta a nevyšel z toho bez újmy. Auto bylo s postupujícím časem čím dál přetáčivější. A když se k tomu přidal i slábnoucí účinek brzd, kvůli kterému se Filip ocitl mimo trať v nejrychlejší zatáčce okruhu, zamířilo Ferrari 458 Italia se startovním číslem 38 do boxů a už se na trať nevrátilo.

Filip SALAQUARDA
2. závod DNF

"Hned po startu jsem dostal dvě rány na levé zadní kolo od jednoho z mercedesů a v první zatáčce mne mezi sebe sevřela čtyři auta. Po těchto kontaktech začalo být auto přetáčivé a s přibývajícími koly se to zhoršovalo. Snažil jsem se šetřit gumy. Auto navíc přestávalo brzdit, brzdilo asi na 50 %. Proto jsem byl v zatáčce Sheivlak mimo trať. Řeknu vám, když se 1,5 tuny řítí v rychlosti kolem 200 km/h mimo trať, není to nic příjemného. Zajel jsem pak do boxů a zjistili jsme, že je poškozený i splitter. Proto jsme ze závodu odstoupili. Scuderia Vittoria je výborný tým, malý, ale dokáže velké věci a umí porážet i polotovární týmy jako je AF Corse. Moc dobře se mi s nimi spolupracovalo."

PR

 

Fotogalerie

Tým ISR a Filip Salaguarda v sezóně 2010, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu