Vyhledávání

Filip Sládečka ze Slovakiaringu po problémech s motorem odjíždí bez bodů.

SLÁDEČKA DOMA PARADOXNĚ BEZ BODŮ

Orechová Potoň, 5.7.2010

Bohemia Racing Team s pilotem Filipem Sládečkou se na Slovensku účastnil jednodenního podniku slovenského okruhového mistrovství a večerní bilancování akce nevyznělo nejlépe. Smůlou naplněný den začal nečekaným defektem nové pneumatiky ve volném tréninku. Po dvou vyhraných kvalifikacích přišel nepovedený start prvního sprintu a ve druhém kole selhání motoru. Filip Sládečka ze Slovakiaringu míří bez bodů.

Už ranní volná jízda byla poznamenána nepochopitelným defektem pneumatiky. „Bylo to hned ve druhém kole, kdy se gumy sotva trochu prohřály a začal jsem tlačit na pilu. Hned v první zatáčce po cílové rovině najednou auto ztratilo grip, protože praskla pneumatika. Byla nová a co je nejvíc divné, byla to guma uvnitř, takže na ni v zatáčce není vyvíjený extrémní tlak! Už v ten moment mě napadlo, že to je předzvěst něčeho nepříjemného,“ líčil večer Filip.

Divné pocity pak rozptýlily výsledky dvou oficiálních měřených jízd, ve kterých Filip nenašel konkurenta a pro oba odpolední sprinty si vyjel Pole Position. Na startu prvního odpoledního závodu ale přišla komplikace a jezdec se propadl hodně dozadu. Pilot Audi A4 DTM ovšem předvedl srdnatou stíhací jízdu a propletl se během prvního kola startovním polem opět na špičku a ze druhého místa chystal průnik na vítěznou pozici. „Jenomže najednou zkolaboval motor, spadl výkon a kontrolky se rozblikaly jak na pouti. Fatálně klesl tlak oleje v systému, všude byla spousta kouře a v takové chvíli je jediným řešením auto odstavit,“ řekl jezdec.

Momentem, kdy s autem zajel mimo trať, pro Filipa domácí podnik vpodstatě skončil. Další závod se jel hned za dvě a čtvrt hodiny, což vylučovalo, že by se stihl vyměnit motor. „Je to typická smůla, která k motorsportu patří. Samozřejmě jsem se těšil, že se před domácím publikem vytáhnu. Nevyšlo to, škoda. Místo upevnění vedoucí pozice v bodování šampionátu se tak můj náskok dost výrazně snížil. V srpnu bude nezbytné při závodech v Mostě a opět na Slovakiaringu bodovat naplno,“ řekl ještě Filip.

„Motor jsme ještě nerozebrali, to nás čeká v týdnu. Z uložených dat víme, že zásadně klesl tlak v jednom z válců, komprese zatlačila dolů do klikové skříně a vyletěl simerink na bloku. To způsobilo pokles tlaku oleje a Filip udělal jedinou možnou a správnou věc, že auto odstavil. Až motor rozebereme, uvidíme, jestli je problém v pístu, kroužcích, v čepu, ojnici, nebo jinde. Do srpnových mosteckých závodů bude motor opět v té správné kondici,“ vysvětlil ještě závěrem šéfmechanik BRT Mirek Táborský.

Odkazy

www.brt.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu