Vyhledávání

Formule 1 2010 začala: Závod v Bahrajnu očima našich kolegů

Závod v Bahrajnu očima redakce 

Jiří Izer , www.Motorelax.cz 

Easy: „Už jsem se skutečně nemohl dočkat okamžiku, až poprvé v tomto roce zhasnou nad cílovou rovinkou červená světla... Letošní sezóna by snad mohla nabídnout více soubojů na špičce startovního pole, i když v dnešním závodě tomu tak zrovna nebylo.

Přiznám se, že od zákazu tankování jsem čekal trochu více, když už ne zvýšení napětí jak při samotných pitstopech, tak alespoň jsem myslel, že se to odrazí ve větším počtu jezdeckých chyb. Samotný start závodu s auty, jež měla benzín možná až po víčko nádrže, by se - nebýt kouřové clony ze zádi vozu Marka Webbera - odehrál v naprostém klidu. Po pár kolech jsem si začal říkat, že to Sebastian Vettel má v kapse a nebýt technických problémů jeho Red Bullu, tak by to tak zřejmě i dopadlo.

Fernando Alonso zaznamenal stejný výsledek, jako jeho předchůdce Kimi Räikkönen v roce 2007 a základy tomuto úspěchu položil již na samotném začátku Velké ceny, kdy se dostal před Felipeho Massu. Přibližná vyrovnanost první čtveřice týmů - Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes se tedy potvrdila i v závodních podmínkách, čemuž napovídaly i předsezónní testy, nicméně bych na vytváření soudů přece jenom pár závodů ještě počkal - možná až se z exotických krajin vrátí kolotoč F1 zpátky do Evropy.

Návrat Michaela Schumachera do seriálu grand prix nebyl zase tak špatný, německý držitel sedmi titulů si určitě po pár odjetých podnicích s autem více "sedne" a myslím, že se máme ještě na co těšit. Nico Rosberg každopádně prokázal, že je jeho důstojným stájovým kolegou.

Dvojice u Ferrari, resp. Mercedesu mi připadají vyrovnanější, než je tomu u jejich konkurentů v McLarenu a Red Bullu, kde mají navrch Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Force India ukazuje, že se opravdu jako tým postupně zlepšuje, Robertu Kubicovi v Renaultu to také nejelo nejhůře, škoda snad jeho úvodní kolize s Adrianem Sutilem.

Počet odpadlíků byl docela vysoký, ale tak dalo se to čekat. Škoda, rozhodně je lepší odstoupit po nějakém vzájemném souboji, než vinou špatné techniky. Snad se situace zejména u nových týmů zlepší a v to pevně věřím. Grafika během vysílání doznala kosmetických změn, zajímavé je měření času v boxech. Takže suma sumárum - závod nepřinesl téměř žádné napětí, má očekávání byla větší, ale na hodnocení vlivu změn v pravidlech je přece jenom ještě dost času."

celý článek najdete zde

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu