Vyhledávání

Francouzská stáj s našim Janem Charouzem chce v Le Mans potřetí atakovat stupně vítězů

Francouzská stáj s našim Janem Charouzem chce v Le Mans potřetí atakovat stupně vítězů

OAK Racing Team Mazda France chce v Le Mans potřetí v řadě atakovat stupně vítězů


Tým OAK Racing Mazda France má před startem letošního ročníku závodu 24 hodin Le Mans, který odstartuje už tuto sobotu (12. června), jasný cíl: potřetí v řadě se probít na stupně vítězů v hodnocení třídy LMP2. Po třetích místech z let 2008 a 2009 by se francouzská stáj ve výsledcích probila ještě výš. Pomoci ji k tomu má i český jezdec Jan Charouz.

OAK Racing Mazda France bude letos jediným týmem, který do francouzské čtyřiadvacetihodinovky nasadí prototypy Pescarolo-Judd. Francouzská stáj prožila úspěšný vstup do letošní sezony Le Mans Series, když se probila na stupně vítězů ve třídě LMP2 jak při úvodní osmihodinovce na francouzském okruhu Paul Ricard i v závodě na tisíc kilometrů v belgickém Spa. Oba podniky byly pro tým dobrou přípravou na legendární maratón, stejně jako nedávné dvoudenní testy v Magny-Cours, při kterých oba vozy fungovaly bezchybně, což je v Le Mans základ úspěchu.

Tým OAK Racing se závodu 24 hodin Le Mans zúčastní počtvrté od roku 2007, kdy jej převzal Jacques Nicolet, který se také objeví v kokpitu prototypu se startovním číslem 24. Za volantem se bude střídat s Richardem Heinem a Jean-Francoisem Yvonem, s nimiž před rokem v Le Mans vybojoval třetí místo v klasifikaci třídy LMP2. Vůz se startovním číslem 35 obsadí trojice mladých jezdců s bohatými zkušenostmi ze závodů monopostů: Matthieu Lahaye, Guillaume Moreau a oficiální náhradní jezdec týmu Renault F1 a úřadující šampión Le Mans Series Jan Charouz.

Závodní týden v Le Mans začal pro tým OAK Racing Mazda France už v neděli, kdy se na Náměstí Jakobínů uskutečnily tradiční přejímky. Na místě ale zatím chyběl Jan Charouz, který absolvoval v rámci Světové série Renault závody Formule Renault 3.5 na domácí trati v Brně, kde se navíc představil při exhibici také za volantem monopostu formule 1 týmu Renault.

François Sicard, manažer týmu: "Až dosud se náš tým stále učil, ale letos bereme vše jinak. Dosáhli jsme několika opravdu dobrých výsledků. Teď máme zkušenosti a techniku na to, abychom do závodu mohli jít s velkými ambicemi. I když nejsme favority, víme, jak bojovat, a od začátku do konce se budeme snažit dostat naše soupeře pod tlak! Věříme si, protože jsme si ověřili, že jsme dobře připravení. Le Mans je náročný a jedinečný závod, při kterém hraje kvalita přípravy jezdců a vozů důležitou roli, proto je nasazení celého týmu rozhodující."

Jacques Nicolet: "Mám radost, že znovu pojedu se stejnými týmovými kolegy jako loni. Při testu v Magny-Cours jsme si znovu udělali představu o našich možnostech a důležité bylo, že jsme neměli žádné technické problémy. Myslím si, že všichni tři jsme nikdy nebyli připravení lépe. V Le Mans pojedu počtvrté a cítím se být na závod dobře připravený jak po fyzické, tak po psychické stránce. I když teď už se nemohu dočkat, až závod začne, vím, že na okruhu se uklidním a budu si věřit."

Richard Hein: "Tohle je můj třetí start v Le Mans a třetí sezona v Le Mans Series, takže už jsem na toto prostředí do určité míry zvyklý, ale Le Mans je pro mě stále mystickým závodem! Umím odolávat tlaku, ale zároveň si ho na sebe trochu vytvářím tím,jak se těším. Tašku na cestu jsem měl sbalenou už dlouho dopředu, jak jsem se nemohl dočkat tohoto sportovního a lidského dobrodružství. Tohle je pro mě jeden z nejdůležitějších podniků roku."

Jean-François Yvon: "Měl jsem obrovskou radost, že jsem se v Magny-Cours znovu sešel s týmem. Před prvním tréninkem jsem byl trochu nervózní a hodně jsem přemýšlel o tom, jaké bude první svezení s autem, které se poměrně hodně liší od loňského. Ale nakonec jsem si zvykl poměrně rychle. Jsem moc rád, že se mohu tohoto podniku zúčastnit už pojedenácté, navíc se stejným týmem a jako člen stejné posádky jako loni."


Matthieu Lahaye: "Při svém debutu v Le Mans v roce 2008 jsem se nemohl dočkat toho, až poznám, o čem celý závod je. Letos se nemohu dočkat soboty 12. června tří hodin odpoledne, kdy závod odstartuje. Celý tým hodně dospěl, všichni jsou výborně připravení. Držíme karty ve svých rukách a víme, co máme dělat, abychom mohli bojovat o vítězství! Jsem si jistý, že naši soupeři předvedou svou sílu v kvalifikaci a v úvodu závodu, ale my musíme zůstat v klidu a soustředit se na náš vlastní závod."

Guillaume Moreau: "Docela věřím, že naše šance jsou dobré, i když obyčejně bývám v tomto ohledu opatrný. Určitě ale nesmíme zapomínat na to, že se jedná o náročný závod, při kterém se může přihodit cokoliv. K závodu přistupuji tak, jako by šlo o mé první Le Mans, i když si samozřejmě věřím víc než v roce 2009, kdy jsem byl týmem povolán jen několik dnů před startem. Letos jsme dosáhli dobrých výsledků v Le Mans Series. V průběžném pořadí jsme druzí, jediný bod za vedoucí posádkou, což určitě o něčem svědčí!"

Jan Charouz: "V Magny-Cours jsem měl šanci poznat auto a tým a vše bylo perfektní. V týmu panuje přátelská, ale profesionální atmosféra. Auto je rychlé a má výtečnou trakci. Šasi je vážně dobré, jedno z nejlepších, s jakými jsem jel. Trvalo mi jen pár kol, než jsem si za volantem zvykl. Byl jsem vážně překvapený, jak šlo vše hladce. Díky tomu nám před Le Mans hodně věřím."

BPA
PR

 

Fotogalerie

Češi se chystají do Le Mans 2010, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu