Vyhledávání

Grand Am 2009: Tomáše Engeho při testu potěšil výsledek, ale také nový agregát

Grand Am 2009: Tomáše Engeho při testu potěšil  výsledek, ale také nový agregát

Grand-Am: Engeho při testu potěšil nejen výsledek, ale také nový motor - 13.01.2009

Nebylo to zcela ideální testování, přesto má Tomáš Enge ze tří dnů strávených na dráze Daytona International Speedway velmi dobrý pocit. Ve službách amerického týmu Alegra Motorsports byl v přípravě na 24h Daytony nejrychlejším v poslední jízdě a čtvrtým celkově. Na Floridě se potkal s řadou závodnických kamarádů a také si vychutnal sílu motoru BMW. V sérii Grand-Am, do níž slavný maraton patří, již závodil v minulých dvou letech, nicméně německý agregát jej žene vpřed poprvé.

Stejně jako v předchozích startech jste i tentokrát nominován v královské třídě Daytona Prototypes. Jak se v ní cítíte? Je to přece jenom jiné, než v Evropě. Jak v technice tak v soupeřích…
„Konkurence je zase obrovská, možná silnější než v minulých ročnících. Elitní stáje i piloti z Indy Car Series, Juan-Pablo Montoya a další hvězdy z NASCAR, předchozí vítězové Daytony, zkrátka velmi kvalitní sestava. Auta jsou třeba proti vozům LMP1 trochu těžší a méně výkonnější, nicméně i tak se s nimi jede velmi obstojně. Na druhou stranu jsou vozy Grand-Am o něco rychlejší než GT1.“

"S Antoniem Garciou jsme si zajeli takový svůj minizávod od čas," říká Tomáš Enge

Mezi soupeři je i několik vašich týmových kolegů z předchozích angažmá. Třeba Portugalec Pedro Lamy nebo Antonio Garcia ze Španělska, se kterým jste loni získali titul vicemistrů LMS ve třídě GT1. Měl jste čas si popovídat?
„Testy sice byly třídenní, ale to neznamená, že by se tam člověk nudil. Navíc jsme průběžně řešili řadu technických věcí. Stejně jako s bývalými soupeři z Indy Car Series jsem se proto stihl spíše jen pozdravit. Ale třeba s Antoniem jsme si udělali takový minisouboj. Ve stejnou dobu, bylo to v úplně poslední jízdě testů, jsme usedli za volanty svých prototypů. Nejprve na mírně sjetých kolech, pak na nových. V součtu jsem byl o dvě desetiny vteřiny rychlejší. To mě potěšilo. Stejně jako to, že mě pak nepřekonal ani Antoniův kolega, domácí David Donohue. Stáhl jenom desetinu. To jsou takové malé závodnické radosti a vzájemné popichování.“

Zpravodajství z testů v Daytoně ZDE
Fotogalerie ZDE


Dosud jste v mistrovství Grand-Am působil v týmu Samax, s nímž jste dosáhl také 2. místa v Salt Lake City 2007. Nyní si vás vybrala stáj Alegra Motorsports. Jak se v ní cítíte?
„Všechno je fajn. Je to zkušená sestava, která dříve hodně závodila s vozy porsche a také s továrními piloty této značky. Za jednoho z kolegů pro floridský maraton mám Ryana Dalziela, s nimž se výborně doplňujeme i díky zkušenostem z předchozích startů v USA. Zbylí jezdci se jeví slušně, takže se už těším na samotný závod.“

Co motor BMW, který duní ve vašem prototypu Riley? Je to vaše první zkušenost s touto značkou v Grand-Am.
„Je vynikající. Proti konkurenci má mnohem příznivější průběh točivého momentu a takzvaně lépe táhne v nízkých otáčkách. To jsou důležité klady a já doufám, že je dokážeme za dva týdny využít.“

Závody na 24 hodiny patří k vašim oblíbeným, jste v nich i úspěšný. Le Mans, Spa, Nürburgring, Daytona, který z maratonů máte nejraději?
„Ten, co mě právě čeká. Takže teď je to Daytona… Ono to moc nejde rozdělit, všechny tyto bitvy mají své výjimečné kouzlo.“

Vaše cíle pro floridskou bitvu, která se uskuteční 24.-25. ledna?
„Samozřejmě co nejvyšší, nicméně všichni víme, co takový závod obnáší. Stačí maličkost a je po všem. V Daytoně je zvlášť ošidná část trati uvnitř oválu. Jsou tam velice úzká místa, kde permanentně hrozí kolize. Hlavně s pomalejšími GT vozy. Když se jim vyhneme a vydrží technika, mohl by přijít slušný výsledek. Ale já hry na kdyby nemám v lásce, takže uvidíme za čtrnáct dní.“

 

BPA

http://www.tomas-enge.cz/ 

 

Fotogalerie

Tomáš Enge, testy Grand Am, leden 2009, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu