Hyundai Motor testoval v závodě na Nürburgringu model i30 N
Hyundai i30 N, téměř sériová podoba prvního modelu značky vysokovýkonných vozů Hyundai N, se v sobotu 8. dubna 2017 zúčastnil vytrvalostního závodu VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring). Tento závod posloužil jako důležitá součást přípravy na proslulý 24h závod ADAC Zurich na Nüburgringu, který proběhne koncem května. Hyundai Motor se postaví na start tohoto závodu se dvěma vozy. Inženýři z výzkumných a vývojových středisek společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu a Evropě se zaměří na optimalizaci nastavení a další provozní vlastnosti modelu i30 N před jeho globální premiérou, která se uskuteční v dalším průběhu letošního roku.
Vytrvalostní závod na proslulé Severní smyčce Nürburgringu v Německu je pro Hyundai Motor příležitostí k intenzivním testům vozu i30 N v technické specifikaci, která je velmi blízká modelu, který se bude sériově vyrábět. Vozy i30 N se postaví na start v konkurenci řady vozů od ostatních výrobců, které byly rozsáhle upraveny, aby obstály v náročných podmínkách závodu VLN.
Albert Biermann, vedoucí testování vozidel a vývoje vysokovýkonných vozů ve společnosti Hyundai Motor, k tomu řekl: „Chceme, aby naše značka vysokovýkonných vozů byla pevně zakořeněná v motoristickém sportu. Proto je důležité, abychom závodili s minimálními úpravami. Nürburgring je přitom místem, kde i30 N absolvoval značnou část testů a vývoje podvozku.“
Oba vozy, s nimiž se Hyundai Motor zúčastní závodu, jsou vybaveny přeplňovaným motorem 2,0 litru a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Stejnou kombinaci motoru a převodovky bude používat také sériově vyráběný model i30 N. Inženýři Hyundai Motor budou během závodu pochopitelně hledat také oblasti pro další optimalizaci a potenciální vylepšování provozních vlastností modelu i30 N.
Hyundai Motor disponuje na Nürburgringu vlastním zkušebním centrem s plochou 3600 m2, které je provozováno Technickým střediskem Hyundai Motor Europe. Tým techniků se sídlem v Německu uskutečňuje celou řadu extrémně náročných testů na Severní smyčce se 73 zatáčkami, sklonem vozovky až 17 % a převýšením přibližně 300 metrů.