Jan Charouz absolvoval na okruhu Yas Marina první ostrý test ve Formuli 1 v týmu HRT
Jan Charouz absolvoval první ostrý test ve Formuli 1 v týmu HRT
Ve středu pokračovaly na okruhu Yas Marina Circuit druhým dnem testy nováčků šampionátu Formule 1. Do monopostu HRT F1 Teamu usedl Jan Charouz, který v průběhu šestapadesáti kol zajel jedenáctý nejrychlejší čas v hodnotě 1:46.644 min.
Hlavním úkolem dne bylo pro Jana Charouze získávání jistoty za volantem monopostu Formule 1 a to na různých směsích pneumatik Pirelli. Celodenní program narušila preventivní výměna motoru, která proběhla v rekordním čase, i tak český jezdec začal svůj odpolední program o něco později. Čtyřiadvacetiletý jezdec absolvoval za celou středu šestapadesát kol, tedy tři sta jedenáct kilometrů, což je délka jedné Grand Prix. Nejrychlejší čas v hodnotě 1:46.644 min vynesl Janu Charouzovi jedenácté místo.
Jan Charouz absolvoval v dopoledním tréninku čtyři středně dlouhé stinty s měkkými pneumatikami a jeden stint se super měkkou směsí. Po poledni dostal český jezdec na svůj monopost opět super měkké pneumatiky. V předposledním stintu si Charouz vyzkoušel střední směs, aby den uzavřel opět na nejměkčí sadě pneu Pirelli.
Jan Charouz: „Dnešní test s monopostem týmu HRT byl velmi příjemný. K testu jsme měli hodně nových pneumatik, což bylo velmi dobře, protože mým hlavním problémem je maximální využití nových pneu. Velice se mi líbila spolupráce s týmem, který je velmi profesionální. V odpoledních hodinách jsme měli problém s motorem, ale nikdy jsem neviděl nikoho takhle rychle vyměnit motor! V poslední mé jízdě na super měkkých pneumatikách jsem měl trochu štěstí na provoz, ale i tak jsem se v jednom kole dokázal o něco zlepšit oproti dopolednímu času. Byla to velmi dobrá zkušenost a bylo by určitě skvělé si to někdy v budoucnu zopakovat. S přibývajícími koly jsem se cítil v monopostu lépe. Po seznámení s vozem jsem začal využívat různé doplňky jako třeba DRS, které jsem neměl šanci v minulosti si vyzkoušet. Je mnoho věcí, které musíte ve formuli 1 dělat najednou. Je dobré, že jsem si na to dnes mohl začít zvykat.“
Arnau Niubó, závodní inženýr stáje HRT F1 Team: „Jan si musel ráno postupně zvykat na vůz a pneumatiky. Jak ale čas ubíhal, tak se jeho časy začaly zrychlovat. Je jen škoda, že svůj čas nemohl zlepšit o něco více, protože na nové sadě super měkkých pneumatik se dostal několikrát do provozu. Odpoledne jsme museli z preventivních důvod měnit motor. Ale i tak můžeme být s našim a Janovým výkonem spokojeni.“
Na Jana Charouze nyní čeká zítřejší celodenní test v týmu Lotus Renault GP, kde již druhým rokem působí jako testovací a rezervní jezdec britské stáje.
Výsledky testů mladých jezdců F1 – 16/11/2011
1.
Jean-Eric Vergne
Red Bull
1:40.188 min
2.
Jules Bianchi
Ferrari
1:40.279 min
3.
Gary Paffett
McLaren
1:41.756 min
4.
Valtteri Bottas
Williams
1:42.367 min
5.
Johnny Cecotto Jr
Force India
1:42.873 min
6.
Esteban Gutierrez
Sauber
1:43.637 min
7.
Sam Bird
Mercedes
1:43.734 min
8.
Kevin Korjus
Renault
1:43.776 min
9.
Luiz Razia
Lotus
1:43.944 min
10.
Kevin Ceccon
Toro Rosso
1:44.808 min
11.
Jan Charouz
HRT
1:46.644 min
12.
Charles Pic
Virgin
1:46.698 min
13.
Nathanael Berthon
HRT
1:48.646 min
Oficiální stránky Jana Charouze www.jan-charouz.cz
Oficiální stránky týmu HRT www.hispaniaracing.com
Oficiální stránky okruhu www.yasmarinacircuit.com
Agentura BPA sport marketing www.bpa.cz
Milan Bydžovský
PR/Media Manager