Vyhledávání

Jan Charouz, testovací jezdec F1 a pokračovatel rodinné tradice

Jan Charouz, testovací jezdec F1 a pokračovatel  rodinné tradice

Jan Charouz
Testovací a náhradní jezdec Renault F1 Teamu
Vítěz Le Mans Series 2009

Datum narození: 17. července 1987
Místo narození: Praha
Národnost: česká
Profese: závodní jezdec/student
Stav: svobodný
První závod: 1995
Webové stránky: www.jan-charouz.cz  

Jan Charouz je nejstarším synem závodníka a manažera Antonína Charouze. Brzo se vydal v otcových stopách, po sbírání zkušeností v motokárách se společně s Erikem Janišem stal s Fordem Fiesta nejmladším mistrem v historii Českého šampionátu. Ve formuli BMW střídal lepší chvíle s méně příjemnými, po velkém skoku o F3000 ale dokázal odpovědět kritikům dobrými výkony. Díky nim se mu dostalo cti reprezentovat Českou republiku v historicky prvním závodu A1GP – Světového poháru motoristického sportu v Brands Hatch. V roce 2006 Jan potvrdil vzestupnou tendenci svých výkonů ziskem titulu v F3000 International Masters. V následující sezóně pak ve vytrvalostních závodech potvrdil, že už je plně vyzrálým jezdcem a bravurně zvládl premiéru v samotném Le Mans i celé sérii nesoucí jméno populárního závodu.

Pro sezonu 2007 se Jan Charouz stal oficiálním testovacím a závodním jezdcem Loly. V polovině dubna 2007 byl Jan Charouz u premiéry českého týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd v Le Mans Series. Za volantem speciálu Lola B07/17 Judd prestižní kategorie LMP1 se Jan při závodě na 1000 km v italské Monze střídal s německým jezdcem Stefanem Mückem. Česká stáj zazářila v tréninku, když vybojovala třetí startovní pozici, svou rychlost prokázali oba piloti i technika také v závodě a nebýt poruchy, zřejmě by dvojice Charouz - Mücke atakovala stupně vítězů. Jan prokazoval v celém průběhu sezony 2007, že se velmi rychle etabluje mezi jezdeckou špičkou vytrvalostních závodů sportovních prototypů. V rámci Le Mans Series společně s týmovými kolegy Stefanem Mückem z Německa a Alexem Yoongem z Malajsie vybojovali skvělé 2. místo absolutně v závodě na 1000 km ve Valencii, čtvrtí skončili po fascinujícím boji na německém Nürburgringu. Nebýt smůly v podobě technických problémů a chyb soupeřů, mohla být bilance sezony v Le Mans Series ještě o mnoho lepší.

Jak v Le Mans Series, tak v závodě 24 hodin Le Mans 2007 ovšem podával Jan Charouz fantastické výkony, pravidelně patřil k nejrychlejším pilotům vozů s benzinovými motory třídy LMP1 a sezonu 2007 ozdobil 8. místem absolutně v závodě 24h Le Mans 2007 navzdory tomu, že na francouzském okruhu La Sarthe startoval vůbec poprvé ve své kariéře. K velkým úspěchům patří též 4. místo absolutně a 3. v hodnocení třídy LMP2 v závodě Petit Le Mans 2007, kde Jan startoval jako tovární jezdec britské stáje Zytek. Obrovského ocenění se Jan Charouz dočkal v závěru roku, kdy byl renomovaným britským magazínem Autosport zařazen do Top 10 nejlepších jezdců Le Mans Series 2007.

V sezoně 2007 se Jan Charouz příležitostně objevil i v dalších okruhových šampionátech (MMČR Divize 4) a vyzkoušel si čtyřiadvacetihodinové závody v americké Daytoně a belgickém Spa. Na přelomu sezon 2007/2008 byl Jan Charouz znovu jmenován členem českého národního týmu v šampionátu A1GP World Cup of Motorsport.

Na prahu sezony 2008 se Jan Charouz stal oficiálním továrním jezdem společnosti Aston Martin Racing. Společně s Tomášem Engem a Stefanem Mückem startoval s vozem Lola/Aston Martin třídy LMP1 v závodě 24 hodin Le Mans (9. místo absolutně) a spolu se Stefanem Mückem v seriálu Le Mans Series 2008. Právě v seriálu Le Mans Series zaznamenali Jan Charouz a Stefan Mücke úspěšnou sezónu, když dvakrát vystoupili na stupně vítězů (3. místo v Barceloně, 2. místo na Silverstonu) a v konečném hodnocení seriálu obsadili pátou pozici; mezi vozy s benzínovým motorem byl prototyp Lola/Aston Martin třídy LMP1 Jana Charouze a Stefana Mückeho bezkonkurenčně nejlepší.

Jako jezdec továrního týmu Aston Martin Racing Jan Charouz startoval i v závodě 24 hodin Le Mans a v Le Mans Series 2009. V závodě 24 hodin Le Mans Jan Charouz spolu s týmovými kolegy Tomášem Engem a Stefanem Mückem zazářili, když vybojovali čtvrtou příčku celkového pořadí. V pěti závodech Le Mans Series Jan Charouz s týmovými kolegy pětkrát vystoupil na pódium, z toho dvakrát na stupeň nejvyšší (Barcelona, Nürburgring). Taková bilance výsledků zajistila Charouzovi a jeho týmovým kolegům vítězství v Le Mans Series 2009.

Za výkony v sezoně 2009 byl Jan Charouz oceněn cenou FIA Talent roku, kterou převzal z rukou prezidenta FIA Jeana Todta. Charouz spolu s Engem a Mückem získali také cenu Le Mans – Silverstone Challenge Award, udělovanou Britským klubem závodních jezdců (BRDC) posádce, jež dosáhla nejlepšího kombinovaného výsledku v závodech 24 hodin Le Mans a 1000 km Silverstone.

Jan Charouz v roce 2010 přesedlá z prototypů do monopostů. V týmu P1 Motorsport se zúčastní šampionátu World Series by Renault, který je předpokojem seriálu mistrovství světa vozů formule 1 a šampionátu Auto GP v týmu Charouz-Gravity Racing.

KALENDÁŘ ZÁVODŮ JANA CHAROUZE V SEZONĚ 2010

16/04-18/04 WSR: Motorland (ESP)
23/04-25/04 Auto GP: Brno (CZE)
30/04-02/05 WSR: Spa-Francorchamps (BEL)
13/05-16/05 WSR: Monaco (MCO)
21/05-23/05 Auto GP: Imola (ITA)
04/06-06/06 WSR: Brno (CZE)
09/06-13/06 24h Le Mans (FRA)
18/06-20/06 WSR: Magny-Cours (FRA)
25/06-27/06 Auto GP: Spa-Francorchamps (BEL)
02/07-04/07 WSR: Hungaroring (HUN)
10/07-11/07 Auto GP: Magny-Cours (FRA)
03/09-05/09 WSR: Hockenheim (GER)
17/09-19/09 WSR: Silverstone (GBR)
24/09-26/09 Auto GP: Navarra (ESP)
01/10-03/10 Auto GP: Monza (ITA)
08/10-10/10 WSR: Barcelona (ESP)


VŮZ JANA CHAROUZE PRO SEZONU 2010
World Series by Renault

Auto GP

KARIÉRA

2010

World Series by Renault
P1 Motorsport
Formula Renault 3.5


24h Le Mans
OAK Racing
Pescarolo-Judd


Auto GP
Charouz-Gravity Racing
Lola-Zytek

2009

Le Mans Series 2009
Aston Martin Racing
Lola - Aston Martin LMP1
1. místo absolutně

24h Le Mans 2009
Aston Martin Racing Eastern Europe
Lola - Aston Martin LMP1
4. místo absolutně

Testy GP2
ART Grand Prix
Dallara - Renault GP2/08
2008

24 hodin Le Mans
tovární jezdec Aston Martin Racing
Charouz Racing System/Aston Martin Racing
Lola B08/60 Coupe - Aston Martin V12
9. místo absolutně

Le Mans Series
tovární jezdec Aston Martin Racing
Charouz Racing System/Aston Martin Racing
Lola B08/60 Coupe - Aston Martin V12
3. místo absolutně v závodě 1000 km Barcelona
2. místo absolutně v závodě 1000 km Silverstone
5. místo v konečném hodnocení jezdců Le Mans Series

2007

24 hodin Le Mans
oficiální testovací a závodní jezdec Lola Cars
Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd
Lola B07/17 Judd
8. místo absolutně

Le Mans Series
oficiální testovací a závodní jezdec Lola Cars
Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd
Lola B07/17 Judd
2. místo absolutně v závodě 1000 km Valencie
4. místo absolutně v závodě 1000 km Nürburgring
8. místo v konečném hodnocení jezdců Le Mans Series třídy LMP1

American Le Mans Series
Zytek Motorsports
Zytek 07S/2
4. místo absolutně (3. ve třídě LMP2) v závodě Petit Le Mans

A1GP World Cup of Motorsport 2007/2008
Člen českého národního týmu

Grand-Am
Farnbacher Loles Motorsports
Porsche GT3 Cup
Premiérový start v závodě 24h Daytona

24 hodin Spa
s-berg racing
Lamborghini Gallardo

MMČR Divize 4
AMG M3000 Mercedes
Mercedes Benz C-Klasse
1. místo ve vytrvalostním závodě Divize 4 při Supersport Trophy
2006

F3000 International Masters Series
Charouz Racing System
1. místo v konečném hodnocení jezdců
1. místo v konečném hodnocení nováčků
1. místo v konečném hodnocení týmu

A1GP World Cup of Motorsport 2006/2007
Člen českého národního týmu

24 hodin Spa
Saleen S7R
6. místo ve třídě GT1
2005

Formula 3000 Italia
2004

ADAC BMW Junior Cup
2003

ADAC BMW Junior Cup
2002

MMČR v závodech automobilů na okruzích
Ford Fiesta
1. místo v konečném hodnocení Divize 4 do 1400 ccm
Nejmladší mistr v historii MMČR v závodech na okruzích

Ford Fiesta Cup
Ford Fiesta Cup
2. místo v konečném hodnocení šampionátu
MMČR motokár, třída FA
3. místo v konečném hodnocení šampionátu
MČR Open motokár, třída FA
2. místo v konečném hodnocení šampionátu
2001
MMČR motokár, třída ICA-J
3. místo v konečném hodnocení šampionátu
2000
MMČR motokár
2. místo v hodnocení MMČR družstev (Sosnová)
4. místo v konečném hodnocení MMČR motokár třídy ICA-J
1999
MMČR motokár, třída Comer 80 ccm
1. místo v hodnocení MMČR družstev (Sosnová)
2. místo v konečném hodnocení MMČR motokár ve třídě Comer 80 ccm
1998
MMČR motokár, třída Comer 80 ccm
3. místo v hodnocení MMČR motokár třídy Comer 80 ccm
4. místo v konečném hodnocení MMČR motokár družstev
1997
MČR motokár, třída Comer 80 ccm
3. místo v konečném hodnocení šampionátu
MMČR motokár družstev
6. místo (Vysoké Mýto)
1996
MČR motokár, třída Comer 80 ccm
6. místo v konečném hodnocení šampionátu
1995
MČR motokár, třída Comer 80 ccm

Vice zde

BPA

PR

 

Fotogalerie

Jan Charouz s F1 v Brně objektivem Jirky Maršíčka

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu