Vyhledávání

Jan Charouz v Jerezu testoval monopost GP2 v konkurenci dalších čtyř desítek jezdců

Jan Charouz, vítěz Le Mans Series 2009, získal v tomto týdnu další cennou zkušenost, když ve dnech 7. a 8. října ve španělském Jerezu v rámci oficiálního testování GP2 Series poprvé vyzkoušel monopost určený pro tento šampionát, který je v současnosti předstupněm formule 1.

Jan Charouz vyjel s vozem se startovním číslem 9 francouzského týmu ART Grand Prix na trať španělského okruhu poprvé ve středu ráno. Dvaadvacetiletý český jezdec získával první zkušenosti s formulí GP2 a zároveň se poměřil se silnou konkurencí 42 mladých jezdců, kteří působí převážně v dalších formulových seriálech. Jan Charouz se naopak do kokpitu formule vrátil po téměř tříleté přestávce, během níž se soustředil na vytrvalostní závody sportovních vozů královské kategorie LMP1.

Celkem Jan Charouz absolvoval ve středu a ve čtvrtek čtyři tréninky. Teploty se v Jerezu pohybovaly mezi 21 a 27°C, ale ve čtvrtek ráno průběh testování poznamenal déšť.

Bez předchozích zkušeností z jízdy s monopostem GP2 se Jan Charouz hlavně učil. Postupně si zvykal jak na auto, tak na okruh, na kterém naposledy závodil před šesti lety. V průběhu testů ale neustále zrychloval a své časy na jedno kolo dokázal vylepšit o více než 1,3 sekundy.

Jan Charouz: „Musím říct, že to bylo docela těžké. Testování mi dalo docela zabrat. První den jsem se jen učil. Poznával jsem auto, okruh, učil se brzdit levou nohou. Ve čtvrtek jsem se pak snažil zrychlit, hledal ideální brzdné body, protože monopost GP2 brzdí třikrát víc než prototyp třídy LMP1, na který jsem teď zvyklý. Svůj čas na kolo jsem zlepšil o 1,3 sekundy, ale pořád mám před sebou velký kus práce. Konkurence byla opravdu silná, protože se mnou jezdili kluci, kteří působí ve formuli 3, v šampionátu Formula International Master, World Series by Renault nebo také už dva roky v GP2, takže jsou na monoposty zvyklí. V podobné situaci jako já byl snad jen Sébastien Loeb a ten ve srovnání s nejrychlejšími ztratil ještě víc.“

„Ve čtvrtek dopoledne pršelo a na mokré trati se mi dařilo celkem dobře. Držel jsem se na dvanáctém místě. Další test mě čeká v listopadu na okruhu Paul Ricard. Budu pracovat na fyzické přípravě, protože zvlášť v rychlých zatáčkách to byla velká dřina. Krk byl v pohodě, ale na ruce to bylo hodně náročné. V prototypu je nedržíme tak u sebe jako v monopostu, navíc volant se neovládá tak lehce jako v LMP1, takže ruce jsou namáhané úplně jinak. Každopádně to byla skvělá zkušenost a já děkuji za příležitost, kterou jsem dostal.“

Antonin Charouz, manažer: „Myslím, že to byla určitě cenná zkušenost, ale definitivně se rozhodne o Honzově budoucnosti až po testech v Paul Ricard. Jak jsem řekl, záleží jen na něm, jak se k tomu postaví a jak se předvede.“

Do kokpitu monopostu GP2 týmu ART Grand Prix usedne Jan Charouz znovu ve dnech 10. až 11. listopadu ve francouzském Le Castellet, kde se uskuteční další oficiální testy GP2 Series.

VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ V JEREZU:
Středa 07/10/2009 - dopoledne ZDE
Středa 07/10/2009 - odpoledne ZDE
Čtvrtek 08/10/2009 - dopoledne ZDE
Čtvrtek 08/10/2009 - odpoledne ZDE

BPA

 

 

 Oficiální internetové stránky týmu ART Grand Prix  www.art-grandprix.com
 Oficiální internetové stránky GP2 Series  www.gp2series.com
 Oficiální internetové stránky okruhu Jerez  www.circuitodejerez.com
 Oficiální internetové stránky Jana Charouze  www.jan-charouz.cz
 Oficiální internetové stránky BPA sport marketing  www.bpa.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu