Vyhledávání

Janákův stříbrný závěr sezóny s AUDI DTM na Epilogu

Janákův stříbrný závěr sezóny s AUDI DTM na Epilogu

Na Epilogu, jenž se konal 24. – 26. října na brněnském automotodromu, se bojovalo na všech frontových liniích, které v tomto případě nepředstavují nic jiného než jednotlivé výkonnostní třídy vozů.

Jiří Janák, podruhé v roli hosta Bohemia Racing Teamu, usedl do kokpitu jednoho z nejsilnějších vozů jaké po českých kolbištích krouží, Audi A4 DTM. Z původního plánu – dvě auta, dvě posádky- však tým musel upustit po páteční hrozivě vypadající nehodě Milana Maděryče. Ten navzdory několika kotrmelcům způsobených technickou závadou vyváznul z této nehody jakoby zázrakem bez zranění.

Automobil však definitivně vypadnul ze hry, jeho karbonové díly zanechaly stopy po velice nepříjemném zážitku v okolí několika desítek metrů. Na Milana Maděryče, Tomáše Kostku, Jiřího Janáka a Theda Björka tak zůstal jen jeden, výkonnostně o něco slabší vůz. Pro BRT byl start ve vytrvalostním závodě povinnou záležitostí, ucházel se totiž o důležité body v rámci českého okruhového šampionátu, do kterého se započítávaly právě první tři hodiny.

Proto se v první polovině šestihodinového klání za volantem střídala trojice pilotů kromě Jirky. BRT handicapován ztrátou jednoho vozu, se pustil do boje především se dvěma Mercedesy stejné specifikace.

V době, kdy do auta usedal Jirka, se tým pohyboval střídavě na druhém a třetím místě. Mladý český pilot však rozhodně nepředpokládal, že ho za volantem čekají poměrně krušné chvíle. Poté, co se vypořádal s mizernou viditelností na trati, povrchem, který byl suchý jenom ve stopě, musel manévrovat mezi desítkami pomalejších vozů. Organizátoři zřejmě ne celkem vhodně odhadli propustnost dráhy, na které se tísnilo téměř sedm desítek závodních automobilů…

Největší „perla“ však přišla ke konci jeho přibližně třičtvrtěhodinové jízdy, když se mu náhle a bez jakéhokoliv zjevného důvodu uvolnila kapota a zakryla mu celé přední okno. Kvůli této kuriózní situaci téměř vůbec nic neviděl a k dalšímu pit stopu tak zajel víceméně po paměti, která ho naštěstí nezklamala.

„Kapota se mi uvolnila před stoupáním do kopce, takže jsem to naštěstí do boxů neměl daleko. Určitě jsem měl štěstí, protože jsem opravdu nic neviděl, dokonce ani vjezd do boxů.“

Bohemia Racing Team se tak díky perfektním výkonům svých pilotů a nutno říci, že i díky poruše konkurenčního Mercedesu v samotném konci závodu, opět radoval ze zisku pódiových příček. Druhé místo v absolutním pořadí je rozhodně důstojnou tečkou za náročnou sezónou.

„Jsem moc rád, že jsem se, stejně jako v loňském roce, mohl svézt v tomto fantastickém voze. Tým BRT odvedl jako vždy perfektní práci a já jen mohu poděkovat panu Maděryčovi za nabídnutou možnost účastnit se Epilogu.“

Žádný další závod už nefiguruje ani v kalendáři Jiřího Janáka, který se v nejbližších dnech plánuje soustředit především na svoji koncipientskou praxi a fyzickou přípravu na další sezónu.

PR

www.jiri-janak.com

 

foto R. Holub, Epilog 2008

 

Fotogalerie

Epilog 2008, zákulisí objektivem R. Holuba

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu