Vyhledávání

Jezdci týmu SEAT Sport se těší na Masarykův okruh

Jezdci týmu SEAT Sport se těší na Masarykův okruh

WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2007
O víkendu bude v Brně pro úspěch vozů týmu SEAT Sport rozhodující rychlost v zatáčkách

Jezdci týmu SEAT Sport mají Masarykův okruh v Brně v oblibě i přesto, že s jeho 13 rovinkami (z nichž 5 je dlouhých) a úseků, ve které se jede do kopce, to pro vozy s pohonem předních kol právě optimální trať. Přesto tým věří, že o nadcházejícím víkendu stejně jako v roce 2006 obsadí pole position a v cíli se umístí mezi třemi nejlepšími.

Minulý rok se Gabriele Tarquini kvalifikoval na první místo startovního roštu a Yvan Muller skončil na třetím místě v každém ze dvou závodů. Všech pět jezdců týmu SEAT Sport se i letos pokusí v Brně jezdit na hraně a využívat velmi dobrý podvozek závodních Leónů na maximum, aby si zejména v 15 zatáčkách zajistili dostatečně dobré časy na přední umístění. Spolu s vhodnou volbou směsi pneumatik, to pak bude delikátní mix vhodné nájezdové rychlosti, pozdního brzdění, agresivních výjezdů a řidičského umění, který nakonec rozhodne.
 
Tom Coronel, oficiální jezdec SEAT Netherlands,  podporovaný přímo ze SEAT Sport doufá, že se mu v Brně vrátí brazilská forma (tam letos skončil na šestém a osmém místě) a posbírá další body do celkového pořadí jezdců. Další čtyři Leóny budou závodit v kategorii nezávislých: Ir Emmet O’Brien a Ital Maurizio Ceresoli za tým GR Asia, Pierre-Yves Corthals a jeho vůz vyslaný do WTCC týmem SEAT Belgium a Massimiliano Pedala , který ve voze SEAT Sport Italia nahradí zraněného Roberta Colciaga.
 
Technická analýza
Xavier Serra, inženýr SEAT Sport Race: “Po třech letech závodění v Brně a po zimních testech, známe trať a její výhody a nevýhody velmi dobře. Musím říci, že to není právě okruh dělaný pro SEATy, ale na druhé straně jsou zde některé sekce, kde dokáže být León velmi rychlý; na mnoha úsecích se zatáčkami je  podvozek Leónu jednoznačnou výhodou.
Úseky kde se jede do kopce jsou největší naší slabinou – na dlouhých rovinkách jsou naši konkurenti silnější. I přesto jsme loni dokázali být na pole position, a tak i letos je všechno možné. Nejdůležitější je pro nás podvozek; je to dlouhý okruh s mnoha změnami směru, a tak musíme vše na podvozku nastavit absolutně správně.
Co řekli jezdci
Yvan Muller: (SEAT León st. č. 12): “V Brně jsem udělal loni dobrý výsledek, ale myslím, že v právě zde potřebujeme více výkonu, než kdekoli jinde. Na papíře to vypadá dobře pro BMW. Myslím, že to bude náročné, ale uděláme co bude v našich silách. Co se předepsané zátěže týká, nejsem ani nejlehčí ani nejtěžší, takže si nemyslím, že to bude handicap nebo výhoda v pravém smyslu slova.”
Gabriele Tarquini (SEAT León st. č. 11): “Musím přiznat, že Brno není můj oblíbený okruh, ale v kvalifikaci zde dokážeme být velmi rychlí. Doufám, že bude chladno a trochu mokro – to by nám jistě pomohlo. Svou důležitou roli hraje také hmotnost, ale přál bych si, abychom byli těžcí, protože to by znamenalo, že se nám daří!”
 
Tiago Monteiro (SEAT León st. č. 18): “V Brně jsem před zimními testy nikdy nebyl a přitom to hned napoprvé šlo celkem dobře. Na trať jsem si zvykl velmi rychle a vlastně mi ten krásný, ale pro jezdce náročný okruh tak trochu připomíná můj oblíbený ve Spa-Francorchamps. S většími zkušenostmi s vozem  a několika dobrými výsledky na kontě doufám, že to pro mne bude dobrý víkend. Je to dlouhý okruh, ale to je stejné pro všechny. Pořád se musím hodně učit ve WTCC, ale mezi jezdci je to velmi vyrovnané a každý pilot si dobrý souboj na trati užívá.”
 
Jordi Gené (SEAT León st. č. 9): “Obvykle mívám v Brně celkem dobré výsledky. Je to okruh, kde potřebujete dobrou průměrnou rychlost, což je přesně to, co León má. Podvozek zde pracuje opravdu skvěle, ale největší problém jsou kopce. Potřebujete mít mnoho výkonu, abyste zde neztráceli. BMW má výhodu zadního pohonu, takže využívají jejich pneumatiky lépe, ale něco jako chladné počasí by mohlo výhody smazat.”
 
Michel Jourdain Jr (SEAT León st. č.10): “Myslím, ze v Brně je fantastický okruh. Je velmi rychlý s mnoha krásnými zatáčkami. Testy pro mne nebyly tak úspěšné, jak bych si představoval, ale to jsem se ještě teprve seznamoval s vozem. Nyní věřím, že budu držet krok. Budu nejlehčím ze SEATů, což by mi mělo trochu pomoci, ale vlastně bych byl raději tak těžký jako ostatní.”
 
 
Detaily závodů
Závod:   2007 FIA WTCC závody 9 a10
Místo:   Brno, Česká republika
Délka trati:   5403 m
16. června:   Volný trénink 1 – 9.00 h; Volný trénink 2 – 11.30 h; Kvalifikace–15.00
17. června:   Warm up – 9.00 h; Závod 1 – 12.05 h; Závod 2 – 15.35 h
Rekord na pole position: Rickard Rydell (SEAT Toledo Cupra), 2,09913 /149,72 km/h (29. 5. 2004)
Traťový rekord:  Andy Priaulx (BMW 320i), 2,1903/147,46 km/h (30. 5. 2004)
Loňští vítězové:  Jörg Müller a Robert Huff
Televizní přenosy: živě na Eurosportu

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 8 závodech
Pořadí značek
1. BMW   106 bodů
2. SEAT    86 bodů
3. Chevrolet   72 body
4. Alfa Romeo   41 bod
 
Pořadí jezdců
1. Andy Priaulx (BMW)  42 body
2. Augusto Farfus (BMW) 40 bodů
3. Jorg Muller (BMW)   31 bod
4. Yvan Muller (SEAT)   28 bodů
5. Nicola Larini (Chevrolet)  25 bodů
7. Gabriele Tarquini (SEAT)  21 bod
9. Tiago Monteiro (SEAT) 17 bodů
12. Jordi Gené (SEAT)                 13 bodů
 
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice.

PR
 

Fotogalerie

WTCC 2007 v Zandvoortu, foto Ladislav Kuruc

foto Ladislav Kuruc

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu