Vyhledávání

Jezdec rallye Martin Semerád se po pětileté pauze vrací k závodění. Vyzkouší si okruhy v rámci seriálu Škoda Octavia Cup.

Jezdec rallye Martin Semerád se po pětileté pauze vrací k závodění. Vyzkouší si okruhy v rámci seriálu Škoda Octavia Cup.

V historii nejmladší vítěz mistrovství světa v rallye sériově vyráběných vozů (PWRC Švédsko 2011) Martin Semerád se po pětileté pauze vrací k závodění. Do kokpitu soutěžního vozu neusedne v rallye, ale v okruhovém závodě Škoda Octavia Cup. V tuto chvíli je jisté, že se objeví na prvním ze sedmi závodních víkendů na maďarském Hungaroringu (21-22. 4.).

„Touhu závodit jsem nikdy úplně neztratil. V prostředí motorsportu se pohybuji nepřetržitě, ať už prostřednictvím našeho rodinného rallyteamu nebo skrze moji Driving Academy, kde funguji jako hlavní instruktor a na okruhu jsem tak skoro každý druhý den. Právě skrze tyto kurzy mě okruhové závodění začalo opět více zajímat. Obnovený Škoda Octavia Cup jsem vnímal hned od jeho ohlášení a už v tu chvíli jsem pokukoval po možnostech, jak se ho zúčastnit. Cupové závody, kde rozhodují především jezdecké kvality, považuji za ryzí esenci motorsportu. Těším se na srovnání s celou řadou velmi kvalitních jezdců a doufám, že můj hendikep v podobě méně zkušeností s vozem a s jízdou „ve smečce“ doženu nějakým jiným způsobem,“ říká Martin Semerád.

Martin Semerád patřil od roku 2009 k největším nadějím českého motorsportu. Mezi jeho největší úspěchy patří vítězství na MS ve Švédsku, 3. místa z Walesu a Portugalska, nebo celkově 4. místo v celkovém hodnocení roku 2011. Semerád se do seriálu MS dostal díky vítězství v soutěži Pirelli Star Driver a jako nejmladší účastník si tak v 18 letech zasloužil i titul FIA talent roku 2008. Sportovní kariéru předčasně ukončil po tragické nehodě na Rallye Bohemie v roce 2012, při které zahynul jeho navigátor Bohuslav Ceplecha. „Rally miluji a dál ji považuji za královnu motorsportu. Přestože si vždy rád na chvíli sednu do rallyového speciálu a svezu se třeba na Pražském Rallysprintu, na soutěžení v rallye aktuálně nemám pomyšlení. Svou sportovní budoucnost bych rád více spojil s okruhy. Jak mi to půjde se premiérově dozvím už na konci dubna. V případě úspěchu doufám rozšíření programu na více než jeden závod,“ dodává Semerád.

Škoda Octavia Cup pojede za tým Automotoklub Most. V rámci svých příprav se soustředí hlavně na detailní poznání vozu a trati. Tráví hodně času na simulátoru, aby se naučil základní stopu, brzdné body a další specifika okruhu. Nečeká, že by za pár měsíců dokázal dohnat léta zkušeností svých konkurentů, ale rozhodně nehodlá být na Hungaroringu „do počtu.“. „Jsem rád, že se jedna z největších nadějí českého motorsportu vrací právě v rámci seriálu Škoda Octavia Cup, na kterém mnoho velkých závodníků v minulosti vyrostlo,“ říká Josef Křenek, zástupce promotéra závodu.

Škoda Octavia Cup startuje letošní sezónu 22. dubna na maďarském Hungaroringu a pokračuje dalšími šesti závodními víkendy v Rakousku, Německu, Polsku a dvakrát zavítá také na Autodrom v Mostě. Vítězem loňského ročníku nově obnoveného tradičního seriálu byl maďarský závodník Gábor Tim.

 

O Škoda Octavia Cupu

Škoda Octavia Cup je pohárový závod, který se jezdí na závodních okruzích v České republice i dalších zemích. Současným promotérem je firma Benet Automotive. Závod volně navazuje na seriál Česká Pojišťovna - Škoda Octavia CUP z let 1998 - 2009. Historicky patřil Škoda Octavia Cup mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. V průběhu dvanáctiletého trvání seriálu České Pojišťovny (1998 – 2009) se závodů zúčastnilo přes 120 jezdců. Řadě z nich pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a pomohl najít zajímavá jezdecká angažmá. Za zmínku stojí pár jmen: Jan Kopecký, Adam Lacko, Petr Fulín, Štefan Rosina, Jiří Janák, Erik Janiš. Krom českých jezdců to byla i řada mladých talentovaných jezdců ze zahraničí. Obnovený Škoda Octavia Cup měl svou premiéru v sezóně 2016. Série čítala pět závodních víkendů na pěti okruzích: maďarský Hungaroring, rakouský Red Bull Ring, Autodrom Most, slovenský Slovakiaring a brněnský Masarykův okruh. Vítězem sezóny 2016 se stal maďarský jezdec Gábor Tim s celkovým počtem 199 bodů. Celkové 2. místo obsadil Tomáš Pekař se 193 body, třetí místo patří Michaelu Vorbovi se 157 body.

 

 

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu