Vyhledávání

Lamborghini Trofeo :Charouz Gravity Racing míří o víkendu na supermoderní okruh Paul Ricard

Lamborghini Trofeo :Charouz Gravity Racing míří o víkendu na supermoderní okruh Paul Ricard
Jezdci týmu Charouz-Gravity Racing míří na supermoderní okruh Paul Ricard
 Tisková zpráva týmu Charouz-Gravity Racing
 
Třetím podnikem pokračuje o tomto víkendu značkový pohár Lamborghini Blancpain Super Trofeo na supermoderním okruhu Paul Ricard. Jezdecká sestava týmu Charouz-Gravity Racing se od posledního brněnského podniku nezměnila.
 
Seriál Lamborghini Blancpain Super Trofeo zavítal na francouzský okruh Paul Ricard již v minulém roce. Letos se zde týmy představí po boku účastníků mistrovství světa vozů GT1. Česko-lucemburský tým Charouz-Gravity Racing vsadí o nadcházejícím víkendu na stejnou jezdeckou sestavu, jako při předčasně zrušeném závodě v Brně.
 
Do vozu se startovním číslem 77 usedne nejzkušenější z pětice jezdců - Jarek Janiš společně s Janem Urbanem, který bude zdejší okruh poznávat teprve ve volném tréninku. S osmaosmdesátkou pojede Jan Šťovíček, pro kterého budou čtyřicetiminutové závody ve vysokých teplotách fyzicky vyčerpávající. Startovní číslo 99 bude mít na svých dveřích nejmladší posádka ve složení Petr Charouz, Erik Janiš. Petr Charouz zde startoval již loni, naopak Erik Janiš se bude učit.
 
Moderní okruh Paul Ricard se pyšní skutečností, že by měl být jedním z nejbezpečnějších autodromů světa. Asfaltové únikové zóny s různě drsným povrchem zaručují bezpečný výlet mimo ideální stopu. Z těchto důvodů je trať ideální pro nezkušené jezdce, kteří si teprve zvykají na jízdní vlastnosti vozu a hledají jeho hranice.
 
Jarek Janiš - #77, jezdec týmu Charouz-Gravity Racing: „Na okruhu Paul Ricard jsem startoval loni při posledním podniku Lamborghini Super Trofeo 2009. Trať je to moc hezká s velmi dokonalým zázemím. Zdejší autodrom využívají k testům také týmy formule 1. Trať je ideální pro nezkušené jezdce, kteří zde mohou poznávat hranu vozu. Všechny únikové zóny jsou totiž asfaltové, a tak máte čas na nápravu chyb.“
 
„Základem úspěchu bude dobře nastavit podvozek vozu tak, aby místí asfalt rychle neopotřebovával pneumatiky. Vysoké teploty a rychlý okruh bude velkou zátěží pro brzdy. Všichni v Lamborghini Super Trofeo máme však brzdy stejné, problémy budou mít tedy všichni.“
 
Jan Urban - #77, jezdec týmu Charouz-Gravity Racing: „Na okruh jsem hodně zvědavý, protože jsem zde nikdy nejel. Na internetu jsem zhlédl pár on-board záběrů. Naslouchat budu tedy radám Jarka Janiše, který vždy rád ochotně poradí a řekne co a jak. Vysoké teploty zaručují náročný víkend, který bude jistě vyčerpávající. Naštěstí dvacetiminutový stint není až tak dlouhý.“
 
Jan Šťovíček - #88, jezdec týmu Charouz-Gravity Racing: „Tak jako Erik nebo Honza, znám zdejší okruh pouze z televize nebo simulátoru. Těším se hodně, už mně svrbí ruce. Pojedu zase sám a tento závod pro mně bude plnit roli, kterou měl původně plnit brněnský závod – tedy především najetí co největšího množství závodních kilometrů a získávání zkušeností.“
 
Petr Charouz - #99, jezdec týmu Charouz-Gravity Racing: „Francouzský okruh znám z loňského roku, kdy jsem zde absolvoval závod s Lamborghini. Trať se mi moc líbí a musím přiznat, že asfaltové únikové zóny mi dávají větší jistotu, protože jakákoliv sebemenší chyba není tvrdě potrestána. Doufám, že vysoké teploty nebudou velkou obtíží.“
 
 

Erik Janiš - #99, jezdec týmu Charouz-Gravity Racing: „Na Paul Ricard jsem nikdy nezávodil ani netestoval. Okruh znám pouze z televize a počítačových her. Naopak znám velmi dobře auto, a tak doufám, že sžití s okruhem proběhne bez problémů. Určitě si s bratrem projdeme trať a rozebereme ji do detailu, ale zbytek bude záležet stejně jenom na mě.“

 

PR

BPA

 

Fotogalerie

FIA GT 2010 v Brně a Lamba, foto P. Jelínek

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu